Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Alpi. #168 üzenetére

    a gond, hogy a aktuális ryzen cpuknak nagyobb a belső késleltetése, sokat javult ugyan az első generációs ryzen késleltetése óta (amin kicsit javított a második generációs ryzen), de még mindig "lemarad" a teljes útvonalat illetőleg.. Bár bravúros amit AMD csinált, pl. CCX-en belül jobb az időzítés mint az intel belső core-core időzítése, de CCX ek közötti időzítés már lassabb AMDnél, a fő gond, hogy az IFnek is van egy minimális késleltetése, így a rajta átküldött adatok végül nagyobb összidőzítéssel végeznek.
    Ugyan a core-core időzítés javulása segít a ryzenen, de a végső "teljes memória-cpu" időzítés még mindig lassabb és visszafogja a megjeleníthető képkockaszámot játékokban.
    ryzen core latency
    ryzen memory latency
    A második linkre: most ezt találtam hirtelen, gyorsabb ramokkal kicsit közelebb hozható azért még az AMD konfigja, de azért ekkora különbséget nem lehet csak úgy eltüntetni.

    Így hiába jobb már azonos órajelen az IPC, ez azért visszafogja a CPU-t olyan műveleteknél ahol az adatok egymásra épülnek és egymás után érkeznek meg a CPUba (az előző értékek "manipulálása" céljából).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Alpi. #168 üzenetére

    Majd ha érdemben többszálú lesz a Stellaris... Most állítólag rágyúrnak kicsit a dologra, mert már nekik is ciki, hogy nincs olyan erős processzor még Intel oldalon se, amivel egy hosszabb lategame játszható maradna. :D

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

Új hozzászólás Aktív témák