Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #02683648

    törölt tag

    válasz #35193216 #40 üzenetére

    Több ok is van, amik részben ugyanazok az esetleges automata és az "emberes" vasúti közlekedés esetében :

    Az egyik ok nyilvánvaló, úgy hívják hogy szakszervezet (Nyugat-Európában is). Az is ritka, h egy mozdonyvezető nyomja végig a több országot érintő járatot, részben ugyanezen okokból.
    Természetesen a nyelvi korlátok is bejönnek: az még simán elképzelhető, h a magyar mozdonyvezető levizsgázik németül az osztrák előírások szerint, de mondjuk levizsgázna e valamelyik nyugateurópai vezér mondjuk magyarul a magyar előírásokból?

    Persze egy automata vonat esetében ez nem jönne szóba, de nem jönne rosszul ha többé-kevésbé uniform lenne a szabályozás (mint ahogy a közúti közlekedésben az). Viszont ugye minden országban más a jogi szabályozás, amit sok helyen mesterségesen igyekeznek is különbözőnek tartani . Eltérőek a vontatási áramnemek és feszültségek, más jelző- és vonatbefolyásoló berendezések vannak, stb. stb. (Részlegesen ennek a kiküszöbölésére lett behozva az ETCS, de erősen valószínűtlen, h valaha is az összes európai vasútvonalon telepítve lesz, többek között a drágasága miatt)
    Utóbbi technikailag nem tűnik bonyolultnak, mégis az utóbbi 10-15 évben vált általánossá, h Európában olyan villamos mozdonyokat gyártanak, ahol egy kapcsoló átbillentésével 3-4 áramnem vagy feszültség között lehessen váltani, és több ország vonatbefolyásoló rendszerével (+ETCS) fel van szerelve.

    De ismétlem, a szakszervezetek "áldásos" ténykedését sosem lehet alábecsülni a vasúti szektorban, még ha az összes többi problémát, akár irdatlan pénzbefektetéssel meg is oldanák. Meg ahogy írod, a legtöbb nagy vasúti cég Európában állami vagy volt állami, az ennek megfelelő rugalmassággal, céges kultúrával, stb.
    Arról nem is beszélve, h lenne csak 1 picike kis baleset 0 emberi sérüléssel, az egész média az európai kontinensnek még a környékéről is kiüldözné az autonóm vonatnak még a gondolatát is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák