Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz hajbel #3 üzenetére

    Az általad említett teszt több sebből vérzett, a leglényegesebb, hogy a Sharpeninget hasonlította a DLSS hez, mikor két különböző eljárásról van szó.

    Fidelity FX upscalingot lehet és kell hasonlítani a DLSS hez nem a fidelity FX sharpeninget.Utóbbi egy élesítő filter amire van hasonló open megoldás nvidára is( reshade) de jön rá egy megoldás nvidiától is ami úgy működik mint a sharpening, DLSS2x lesz a neve.
    Az upscaling működik hasonló elven és hasonló célból, mint a DLSS.( teljesítmény nyerés)
    Szerintem upscaling sok esetben rondább F1 ben is mint a DLSS. kerítésben jót tesz a TAA+ upscailng elmosódása, míg másban (pl: aszfalt) jobb a zöld megoldás.


    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #25 üzenetére

    DLSS2x hiába létezik elméleti síkon, ha nem működik még semmiben.Vulkanban( Wolf) állítólag aktiválni fogják .
    FidelityFX F1 ben Contrast Adaptive Sharpening és a Luma Preserve Mapping ami mindkettő nyílt forráskódú dolog, aktiválható Nvidia kártyákon is ha a fejlesztő akarja.
    Upscaling is ronda Fidelityben, teljesen mindegy honnan jutnak el a végeredményig, egyszerűen a felskálázás játékokban nem tud úgy működni , mint mondjuk Filmeknél....Szerintem kikapcsolandó mindkét megoldás( DLSS/ FX upscaling) mert nagyon észrevehető a minőség romlása.
    Most csinálok egy tesztet majd blogoutra, itt van egy radeon 5700 nálam és egy RTx 2060 is.DLSS előnyére azt lehet írni, hogy valóban gyors mozgásnál nem láthatóan rakja össze a felskálázott képet, míg upscaling esetében ez észrevehető, főleg gyors mozgásnál zavaró tud lenni, a háttérben néha nagyon erős az elmosódás aztán magára talál, tehát lassabb a dolog működése, de a vékony élek és vonalak szebbek , árnyékoknál kevesebb az anomália.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz hajbel #27 üzenetére

    "A teszt célja az volt, hogy bemutassa, egy tetszőleges kép filter is többet ér, mint a DLSS."

    Pont erről beszélek, hogy ez egy hülyeség.

    Attól, hogy sharpening egy nagyon hasznos és remek dolog a DLSS mellé nem a Fidelity Sharpeninget kell hasonlítani, hanem a Fidelity upscalingot. megnézném itt is a cikkben lévő játékban hogy néz ki az upscaling TAA nélkül. A videó nem ezt teszi....egy képjavító eljárást hasonlít egy teljesítményjavító eljárással.
    Meg kellene érteni, hogy a két eljárás teljesen más.
    A Sharpening nem nyúl hozzá a felbontáshoz hanem natív felbontásra húz egy élesítő szűrőt ezért nem növel teljesítményt és FPS-t. míg a DLSS 75 % ra leskáláz és onnan próbálja elérni a natív felbontást képminőségben.. Az egyik egy képminőség javító eljárás felbontásskálázás nélkül ,a DLSS pedig egy teljesítmény növelő eljárás 25-50 % FPS nyerhető vele minőségromlással. Ezt a minőségromlást próbálja csökkenteni, mivel a kimeneti kép továbbra is natív marad...Nézd meg innen [link] a videót és állítsd meg egy pontnál ahol 0.7 Shader scale van+ sharpeneddel van tesztelve ott jól látszik, ha a felbontáscsökkentés is van mellette, már a DLSS sel van kb egy szinten főleg a háttérben lévő kövek, sin , növényzet. míg DLSS-t továbbra is avezetékek és vákony vonalak teszik viccessé.
    Mindkét eljárásnak megvan a jogosultsága ,de teljesen más a céljuk és a végeredményük képminőség vagy teljesítmény / FPS terén...

    A második videó már érdekesebb, ide kellene majd az Nvidiának a DLSS2x eljárása..

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz MeszesKPT #33 üzenetére

    +1 :K

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

Új hozzászólás Aktív témák