Új hozzászólás Aktív témák
-
tixem
addikt
válasz #06658560 #11 üzenetére
"de nem a gyártók hibája"
Dehogynem, ha nem árasztották volna el a piacot velük, akkor mindenki ugyanúgy venné az egyterűeket, kompaktokat. Mind mondtam, igényt teremtettek rá. A Golf méretű suv sem kivétel ez alól. Széltében, hosszában nagyobb, mint az azonos méretosztályú kompakt megfelelője, a modern platform stratégia miatt ráadásul rendszerint ugyanazokkal a motorokkal, kopó alkatrészekkel, mint a kisebb testvéreik. Viszont ugyanahhoz a teljesítményhez és műszaki tartalomhoz társul a nagyobb súly, a nagyobb légellenállás és méret. Innentől kezdve ugyanannak a 3 hengeres csipszar motornak és hajtásláncnak nagyobb összsúlyt kell mozgatni, magasabb a fogyasztás, ezáltal a károsanyag kibocsátás, ugyanannak a féknek kell a nagyobb bódét megállítani, a kopó fogyó alkatrészek is hamarabb mennek ki egy ilyen autó alól. Cserébe városban használhatatlan a mérete miatt és több nyersanyag is kell az előállításához. A gazdaságosság csak a gyártónak szempont, kibírja a garancia idejét, aztán az se baj ha széthullik. Majd vesz másikat. Hajkurásszák a CO2 emissziót, meg az üzemanyagfogyasztás csökkentését, ezekben valamennyit haladnak ugyan, de közben csillió olyan alkatrészt kell legyártani illetve cserélni egyre gyakrabban, amikre korábban semmi szükség nem volt. Nekem egy 2 tonnás kombi bmw-m van, 6 hengeres 2500 köbcentis benzinmotorral. Tökéletesen megfelelő hozzá, nem sok, nem kevés. És bár nem fogyaszt 5 litert, meg nem euro 6, de az egyszerűbb műszaki megoldásai miatt mégsem kell állandóan lesni, hogy éppen mi fog tönkremenni rajta. Ma egy ilyen méretű és tömegű autóban örülhet az ember ha 4 hengert kap és bár lehet, hogy ugyanúgy tud 200 lőerőt mindkét motor, viszont az ilyen végletekig kihegyezett 3-4 hengeres a büdös életben nem fog 300 ezer kilométert elmenni ekkora autókban, a rakás segédberendezésről nem is beszélve amivel lehetővé teszik, hogy átmenetileg megb@sszák a fizikát. Emelett van egy priusom is, az meg aztán még 12 évesen is kölünb (főleg műszakilag), mint némelyik friss, ropogós új autó.
A vetítőlencsés fényszóró nagyon jó, egészen addig amíg, nem koccan egyet az ember vele. Egy 5-6 milliós kompakt autónál ha cserés két ilyen modern fényszóró, az minimum milliós tétel, miközben egy hagyományos halogén fényszóró cseréje tizedannyi. Nemrég olvastam egy cikket valamelyik autós portálon, most épp nem találom, de a lényege az, hogy az EU irányelvet fogalmazott meg a gyártók felé pont a fényszórók gyártásának gazdaságosabbá tételére, ugyanis egészen beteges az, hogy egy 15-20 ezer eurós autó esetében egy modern ledes fényszóró pár cseréje az autó értékének a harmada. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ez a jövőbeni biztosítási díjakra is kedvezőtlen hatással lesz.Egész egyszerűen nevetséges ami autógyártás címszó alatt folyik, Európában legalábbis. És ez igaz minden gyártóra, főleg a "prémiumnak" tartottakra. A prémiumság már csak az árazó ceruzán érződik.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)