Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Narxis

    nagyúr

    Fenntarthatatlan a jelenlegi gazdasági modell illetve alacsony világszinten az újrahasznosítási hajlandóság. Ezzel szembe kell nézni az emberiségnek előbb vagy utóbb. A végtelenségig nem lehet a Földet kihasználni.

  • tixem

    addikt

    Talán meg kéne hagyni az autókat annak amik és nem guruló számítógépekké alakítani őket így nem lenne ilyen probléma. A legtöbb kényelmi extra már létezett az ezredforduló tájékán, mára ezek leszivárogtak a legolcsóbb modellekhez is. Fejlődni kell, de az irány eléggé el van b*szva. Amit a 2000-es évek közepe óta fejlesztés címszó alatt művelnek a gyártók az minimum elszomorító, de inkább felháborító.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • Kopi31415

    félisten

    válasz tixem #2 üzenetére

    #régenmindenjobbvót

    @cikk: Mi történt a félvezető gyártással, hogy mindenhol hiányról lehet olvasni?

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • tixem

    addikt

    válasz Kopi31415 #3 üzenetére

    Így van, rossz boomer duma, de vállalom. Esetleg szerinted pozitív irányba halad az autóipar jelenlegi fejlesztési iránya? Most nem az elektromos autó vs. benzin/dízel hitvitára gondolok.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • -RARA-

    senior tag

    válasz Kopi31415 #3 üzenetére

    Ha neked azt mondják hogy kapáld fel a kertet, akkor no problem, felkapálod.
    De ha egyszerre 3-an kert tulajdonos is megkér rá, akkor valakinek várnia kell, mert nem tudsz egyszerre 3 földet felkapálni.
    Termelési kapacitás fix, vagy lassan növelhető, míg a rendelések/igények rohamosan nőnek.

    Szóval nyilván nem a gyártással és a gyártókkal van gond. Hirtelen egyre több mindenbe tesznek modern dolgokat, chipeket, számítógépeket.
    Megnőtt a kereslet durván. De a félvezető gyárakat nem építik és bővítik olyan ütemben ahogy a kereslet nő. Ezért a jelenlegi gyártókapacitásból egyre többfelé kell kielégíteni a rendeléseket.

    Lásd memória: Nem jut a videókártya gyártásra elég mert a telefonokba is kell, és telefonból sokkal többet gyártanak mint videókártyából. Így nincs elég chip, nincs videókártya.

    A 7. napon a mindenható megteremté az embert. A 8. napon az ember megteremté a mindenható Google-t.

  • Kopi31415

    félisten

    válasz tixem #4 üzenetére

    Miért ne haladna jó irányba? Változnak az igények, az ipar meg igyekszik kielégíteni. Illetve igyekszik a fiatalokat is megnyerni, akik amúgy nem akarnának már autót venni és használni.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • Kopi31415

    félisten

    válasz -RARA- #5 üzenetére

    Jó, de ezek a rendelések nem tegnap lettek leadva, hanem jóelőre, a vírus miatt meg most rengeteg területen esett vissza a vásárlási hajlandóság, például pont az autók között. Viszont nagyjából mindenhonnan az jön, hogy nincs elég gyártási kapacitás.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • cog777

    senior tag

    válasz tixem #2 üzenetére

    En fejlesztokent mondom hogy igazad van. A problema hogy a hardvergyartok nem tudnak szoftvert irni, vagy nincs ra prioritas.

    Eszembe jut kollegam Skodaja, melynek a sokadik szerviz utan is problemaja volt.
    Intelligens fenyszoro este es csak esoben beragad a kanyarban az egyik iranyba.

    Volvo XC90, amelyik este es hoban nem indult el. :Y reggel mar mukodott...

    A mostani es jovobeni autoim is a leheto legegyszerubb modellek lesznek a cegek benasagai miatt.
    Ismerek nagy ceget, amelyik a teruleten az egyik legnagyobb, de automatizalt testrendszerre nincs penz. No komment.

    HP Elitebook - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

  • tixem

    addikt

    válasz Kopi31415 #6 üzenetére

    " Változnak az igények, az ipar meg igyekszik kielégíteni"

    Persze, mivel évek alatt patikamérlegen kimérve igényt teremtettek rá, most meg ki kell elégíteni. Hadd ne sajnáljam már őket.

    SUV-on kívül lassan nem lesz épkézláb autó, az igazi terepjárók eltűnnek, kombik eltűnnek, egyterűek eltűnnek. Szajkózzák a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot, közben hamarosan oda jutunk, hogy egy dácsián is alap lesz minimum a 16 colos felni. Nagyobb felni, nagyobb gumi, több nyersanyag kell hozzá. De a középkategóriában már a 18 col sem ritka alapból, főleg a SUV-oknál. A piacra dobott modellek mérete folyamatosan nő, 2-3 tonnás, 200-300 lóerős plázatelekjárókkal tömve a város, szigorúan a környezettudatosság jegyében persze, az átlagembernek is megfizethető autóban pedig már lassan fűnyírómotor van, mert a debella nagy dögök elviszik a gyártók emissziós értékeit negatív irányba. Mondanom sem kell, hogy a végletekig kihegyezett, elvékonyított technika sosem fog már kibírni 10-20 éveket komolyabb anyagi ráfordítás nélkül. És ez nem csak a magánembernek probléma, hogy egy 3 hengeres motor gyártó által bevallott élettartama 125-150 ezer kilométer.

    A feleslegesen agyonbonyolított világításokról, fedélzeti rendszerekről, a mindent is vezérlő elektronikáról és a fél, de nemsokára az egész műszerfalat beborító kijelzőkről nem is beszélve. Haszontalanok, de legalább veszélyesek (tapicskolj a sokadik almenüben vezérelhető szellőzés és társai után, de közben figyeld azért az utat, miközben a vezetés közbeni mobilozást demonizálják) és drágán lehet legyártani őket, a javíthatóságuk pedig gyakorlatilag nulla. Egyre kevesebb az olyan új autó, amit gazdaságosan lehet javítani, ergo dobjad el, vegyél másikat.

    Tesztelésre nem fordítanak időt és energiát, kispórolnak mindent, de piacra azért azonnal kidobnak mindent, függetlenül attól, hogy milyen. Nem a rejtett hibákra gondolok, amik sok ezer km használat után jönnek elő, hanem amik ab start el vannak (akár szándékosan) rontva, például arra, mint ami nemrég is történt (tekintsünk el attól, hogy blikk, máshol is megjelent, megtörtént esetről van szó), hogy csapnivaló a gyártási minőség, de az autó árán ez meg sem látszik. Régebben ha valami 20 millió volt annak volt oka is.

    Az szigorodó emissziós követelmények miatti vergődés pedig egyenesen nevetséges, hogy egyes gyártóknál milyen eredményeket szül.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • Decepticon

    őstag

    Mint mostanában annyi mindennek, a COVID-19 az oka a hiánynak. Már tavaly december elején adott ki fegyelmeztetést a Volkswagen Group, hogy a félvezető előállítás üvegnyakat fog képezni a gyártásban. Az óév márciusában mindenki behúzta a kéziféket és ez többé-kevésbé megáll a világ nagy részére. Kína azonban minden további nélkül le tudta állítani a járványt és azonnal megkezdte a visszarendeződést és az autóipara padlógázt nyomott. Mivel a megrendeléseket ők leadták, először őket kell kiszolgálnia a gyártóknak. Közben kezd magához térni a világ többi része is, de mivel a kínaiak által a források foglaltak, nem jutnak alapanyaghoz. A VW szerint a helyzet 2021 elején rendeződni fog, mert közben a félvezető gyártók is reagáltak és növelik a kapacitást.

    Jó lesz, hogy mindent teleszarunk elektromos autóval. Már önmagában az előállítása is micsoda környezetszennyezés. Aztán az elhasznált akkumulátorokat meg elássuk, mert a kutya nem fogja újrahasznosítani, mint ahogyan most sem. A szélerőművek is csak addig környezet semlegesek amíg működnek. A lapátokat elássuk, mert a kompozit műanyag újrahasznosítása főleg ilyen mennyiségben drága és nincs is aki foglalkozna vele. Szép új jövő. Gyakorlatilag semmi mást nem csináltunk, csak a városokból kivonjuk a füstöt (félreértések elkerülése végett ez jó, én is asztmás vagyok) és most ezerrel bányászunk majd a ritkaföldfémek után, a tájat rendezetlenül hagyjuk növények nélkül, a talajt telenyomjuk mérgező és hosszan lebomló szeméttel. Vagyis a probléma legyen a következő generációké. Gratulálok!

    [ Szerkesztve ]

    Manjaro Linux GNOME Community Edition

  • Kopi31415

    félisten

    válasz tixem #9 üzenetére

    Az embereknek SUV kell. Szerintem is nonszensz, de nem a gyártók hibája. A rakat komfort cucc meg eléggé hasznos tud lenni rengeteg helyzetben. Azért amúgy SUV-ből sem a több tonnások a nyerők, hanem a Golf méretűek. Abból megy el a legtöbb példány. A régi húszmillió az ma nem annyi jóval több, plusz az árfolyam romlása. Az adott pénzért ráadásul most sokkal több dolgot kapsz. Amikor az Opel le tudja vinni a vetítőlencsés lámpát a Corsába, így ki tudja takarni a szembejövőt a pászmából, a Ford a Focusba ad polarizált HUD-ot, az ülésfűtés már lassan a hátsó sorban is könnyen elérhető extra lesz stb, akkor lehet látni mennyit fejlődött az ipar.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • rob210

    nagyúr

    Pont letojom, remélem kénytelenek lesznek ezeknélkül az elektromos sz@rok nélkül is autót gyártani.
    A vezetés élményét veszi el a sok kütyü.
    Balesetveszélyes mert mindent is kijelzőn kell nyomkodni és ha tetszik ha nem az emberek vezetés közben is nyomkodnak.
    Ha valaki nem tud vezetni, akkor tehetnek bele akármilyen elektromos kütyüt akkor se fog tudni vezetni.
    :(

    Renault power :D

  • tixem

    addikt

    válasz Kopi31415 #11 üzenetére

    "de nem a gyártók hibája"

    Dehogynem, ha nem árasztották volna el a piacot velük, akkor mindenki ugyanúgy venné az egyterűeket, kompaktokat. Mind mondtam, igényt teremtettek rá. A Golf méretű suv sem kivétel ez alól. Széltében, hosszában nagyobb, mint az azonos méretosztályú kompakt megfelelője, a modern platform stratégia miatt ráadásul rendszerint ugyanazokkal a motorokkal, kopó alkatrészekkel, mint a kisebb testvéreik. Viszont ugyanahhoz a teljesítményhez és műszaki tartalomhoz társul a nagyobb súly, a nagyobb légellenállás és méret. Innentől kezdve ugyanannak a 3 hengeres csipszar motornak és hajtásláncnak nagyobb összsúlyt kell mozgatni, magasabb a fogyasztás, ezáltal a károsanyag kibocsátás, ugyanannak a féknek kell a nagyobb bódét megállítani, a kopó fogyó alkatrészek is hamarabb mennek ki egy ilyen autó alól. Cserébe városban használhatatlan a mérete miatt és több nyersanyag is kell az előállításához. A gazdaságosság csak a gyártónak szempont, kibírja a garancia idejét, aztán az se baj ha széthullik. Majd vesz másikat. Hajkurásszák a CO2 emissziót, meg az üzemanyagfogyasztás csökkentését, ezekben valamennyit haladnak ugyan, de közben csillió olyan alkatrészt kell legyártani illetve cserélni egyre gyakrabban, amikre korábban semmi szükség nem volt. Nekem egy 2 tonnás kombi bmw-m van, 6 hengeres 2500 köbcentis benzinmotorral. Tökéletesen megfelelő hozzá, nem sok, nem kevés. És bár nem fogyaszt 5 litert, meg nem euro 6, de az egyszerűbb műszaki megoldásai miatt mégsem kell állandóan lesni, hogy éppen mi fog tönkremenni rajta. Ma egy ilyen méretű és tömegű autóban örülhet az ember ha 4 hengert kap és bár lehet, hogy ugyanúgy tud 200 lőerőt mindkét motor, viszont az ilyen végletekig kihegyezett 3-4 hengeres a büdös életben nem fog 300 ezer kilométert elmenni ekkora autókban, a rakás segédberendezésről nem is beszélve amivel lehetővé teszik, hogy átmenetileg megb@sszák a fizikát. Emelett van egy priusom is, az meg aztán még 12 évesen is kölünb (főleg műszakilag), mint némelyik friss, ropogós új autó.

    A vetítőlencsés fényszóró nagyon jó, egészen addig amíg, nem koccan egyet az ember vele. Egy 5-6 milliós kompakt autónál ha cserés két ilyen modern fényszóró, az minimum milliós tétel, miközben egy hagyományos halogén fényszóró cseréje tizedannyi. Nemrég olvastam egy cikket valamelyik autós portálon, most épp nem találom, de a lényege az, hogy az EU irányelvet fogalmazott meg a gyártók felé pont a fényszórók gyártásának gazdaságosabbá tételére, ugyanis egészen beteges az, hogy egy 15-20 ezer eurós autó esetében egy modern ledes fényszóró pár cseréje az autó értékének a harmada. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ez a jövőbeni biztosítási díjakra is kedvezőtlen hatással lesz.

    Egész egyszerűen nevetséges ami autógyártás címszó alatt folyik, Európában legalábbis. És ez igaz minden gyártóra, főleg a "prémiumnak" tartottakra. A prémiumság már csak az árazó ceruzán érződik.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • Kopi31415

    félisten

    válasz tixem #13 üzenetére

    Az egész már az egyterűkkel kezdődött, azok ellen is rinyált a nép. Aztán kiderült, nem kell mindenkinek egy hodály, de szeretne magasan ülni. Erre jött a SUV.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • Busterftw

    őstag

    válasz Kopi31415 #14 üzenetére

    Tesom pontosan ezzel az indokkal vett 2014-es Qashqait.
    Magasabban akar ulni, "jobban akar latni".

    Nezzuk a mereteket a mi 2014-es Golfunkhoz kepest.
    A Qasquai 16cm-el magasabb, 16cm-el szelesebb es 12cm hosszabb.

    Szoval hiaba SUV, azert nem olyan nagyok am a kulonbsegek, hogy varosba gondot okozzon.
    Nem fel meterekrol vagy meterekrol van szo.

  • Decepticon

    őstag

    válasz Busterftw #15 üzenetére

    Ha tudnád, hogy a centiméterek is mennyit számítanak, leesne az állad! ;-) Csupán 60kg-os súlycsökkentésért vért izzadnak a tervezők. Ez neked meg vastagon forintok tömkelegét jelenti...
    "...magasabban akar ülni, jobban akar látni..." és már a többség magasabban ül, és... nem lát jobban...

    [ Szerkesztve ]

    Manjaro Linux GNOME Community Edition

  • tixem

    addikt

    válasz Busterftw #15 üzenetére

    És több, mint 100 kilóval nehezebb is, holott majdnem ugyanaz a méret :)) A fizika törvényei meg továbbra is változatlanok, a felhasznált anyagok pedig ugyanúgy ki vannak számolva centire. Továbbá amíg te a Golfra az egyik legolcsóbb gumiméretet pakolhatod (195/65/15 vagy 205/55/16) neki máris a ritkább és nagyobb gumiméret miatti felárral kell számolnia ab start. Pedig a méretosztály ugyanaz. És ez csak egy a sok kis apróság közül ami a SUV-ok kiváltságos hülyesége. Ha szívómotorral vette, akkor még istenes, ha turbós benya vagy dízel akkor részvétem.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • Döglött Róka

    addikt

    válasz tixem #13 üzenetére

    Akkor hagyják abba a modernizálást. Sőt vegyék ki az önindítót is, teljesen felesleges kényelmi funkció! Kurblizzon a nép, legalább ledolgozza a csülköspacalt!

    Ha meg nem vennék az emberek a SUV-ot mintha kötelező lenne, nem gyártanák a gyártók. Nem a gyártó a hülye, hanem a fogyasztó. A gyártó csak örül hogy pár nagyobb kerék meg magasabb ajtó eladja ugyanazt az autót drágábban.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #18 üzenetére

    A felesleges megoldások beépítése nem modernizálás, hanem burkolt áremelés. Az önindító hasznos, a tipitapis, lassan tablet méretű kijelzők nem. A beállítások érintésvezérlésre történő átültetése nem hasznos, inkább balesetveszélyes. Gombokat vakon kapcsol az ember, az okostelefonok felületére hajazó felületet nem. Ülésfűtés, kanyarkövető fényszóró, HUD, klíma és ehhez hasonló használható, hasznos extrák és társaik meg már 10-20 évvel ezelőtt is voltak. Sok éve eljutottak ezek már arra a szintre, hogy nem tudják, vagy nincs értelme már hova fejleszteni. A kör számomra így bezárult. Évek óta már csak az eyecandy megy, érdemi előrelépés nem igazán történik. Remek példa erre a Mercedes új, műszerfalat egyöntetűen képernyővel telibenyomó "fejlesztése". Persze értem én, vakuljon a paraszt. Ha az önvezetés eléri azt a fokot, hogy az emberi tényező 100%-ban kizárható lesz a vezetésből, na akkor már lesz ezeknek értelme, addig 0.

    Ugyanez van az okostelefonoknál is. Egy 2-3 éves flagship a mai napig használható (nyilván itt a lépték években mérendő, az autóiparban 5-10év). 100 meg 200 megapixeles kamera, papírvékony készülékház és egyéb mókusvakítássokkal próbálják ösztönözni a népet vásárlásra, közben az akku technológia fejlesztése, aminek értelme is lenne, sehova nem halad

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • Döglött Róka

    addikt

    válasz tixem #19 üzenetére

    Pont a Mercedes rossz példa, mert ott a klíma még mindig gombokkal megy, az UI kezelhető kormányról, szóban, középről, majd érintőképernyőről :) Mindig voltak, és lesznek balfék megoldások, ami bejön, azt megtartják, ami nem azt kukázzák úgyis.

    Érdemi előrelépés nincs? Vészfék asszisztens, kereszt irányú forgalom figyelés, sávtartás, tesla autopilot, 360 fokos tolatókamera, sorolhatnánk.

    Az hogy neked ezek nem kellenek, az a te ízlésed. Én szeretem a kényelmes dolgokat és ezek mind kényelmesebbé teszik a közlekedést. Mindenki más kurblizzon.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #20 üzenetére

    "Vészfék asszisztens, kereszt irányú forgalom figyelés, sávtartás"

    Aki ezekre rábízza magát, arról megvan a véleményem, azokról legalábbis biztosan akik elhiszik, hogy innentől kezdve nem kell odafigyelni [link] Az eset mindenképpen intő jel, ha az előbbi miatt történt akkor azért, mert hamis biztonságérzetet kelt a sofőrben, ha pedig valóban a szoftver hibázott, akkor meg azért. Egyik sem jó ómen. Az autó úton tartása még egyelőre az én olvasatomban a vezető feladata, minden más mellébeszélés. A 360 fokos tolatókamera sem az utóbbi 5 év eredménye, legfeljebb az utóbbi 5 évben szivárgott le az alsóbb kategóriákba. Nekem is van radarom elöl, hátul, a másik autóban meg még kamera is mindezek mellé. 12 és 20 éves autókról van szó.

    Az önvezetés más tészta, nekem is tetszik amit a Tesla művel, de egyelőre maradjon meg teszt jellegűnek. Én örülnék a legjobban, ha kizárható lenne az emberi tényező, ezáltal az agresszió, a fölényeskedés, nemtörődömség és az ebből adódó konfliktusok, balesetek a mindennapi közlekedésből.

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • Bdanyy

    addikt

    válasz tixem #19 üzenetére

    Itt azért látszik, hogy mennyivel tovább bírják a mostani telefonok. [link]
    Érdemes megnézni a régebbi modelleket, a mostani gyenge akkus telefonok is jobbak már. Nem véletlenül akkora tepsi az összes.

    Én speciel szeretem, ha minél több extra van, a szívó motor sem a kedvencem, ízlés kérdése. Attól független nem tervezek 0.9-1.2-es motorral dustert vagy qashqait venni :D

    Klímát útközben elég ritkán állítok, legyen automata és kész. Hónapok óta talán hozzá sem nyúltam. Egyáltalán nem bánnám, ha ott egy kijelző lenne 360as kamera és carplay/android auto támogatással. (tudom sima kamera, meg fejegység kb bármibe rakható, de régi autóra nem fogok annyit költeni)

    Most viszont egy olyan kocsit használok, amiben csak manuális klíma van, kifejezetten zavar, hogy folyton oda kell néznem (vagy valamelyik végállásba kell állítanom és onnan számolni a kattanásokat). Lehet csak nem szoktam még meg.

    [ Szerkesztve ]

    http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

  • Kopi31415

    félisten

    válasz Decepticon #16 üzenetére

    Annyiban jobban lát, hogy az autó elé is jobban lát.mert nem erőltetik mindenkire ész nélkül az újságírók fantáziáját, a legyen minél sportosabb, üljünk minél mélyebben állapot. Amikor beülsz egy modern kisautóba, s nem látsz ki a műszerfal mögül, a motorháztető csak egy sejtés előtted, mert sportosan kell ülni, akkor ott bajok vannak. (165 magassággal nem saját magamnak választott autóknál ez könnyen tud probléma lenni.)

    #17 tixem: A T-Roc is megy 16-os felnivel. A Tiguan megy 17-tel. A Fordnál valóban van egy méretkülönbség, viszont ott a fapad gumi az 205/60/16. A motor meg mindenhol ugyanolyan problémás, ha egy rossz konstrukció.

    #24 Áfogat. A gyártók nem engednek a biztonságból, a minőségből. De valóban egyre olcsóbban követelik meg ugyanazt a beszállítóktól.

    [ Szerkesztve ]

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Döglött Róka #20 üzenetére

    Szerintem nem a valós feljődési irányt jelentő megoldások ellen kampányol, hanem ezeknek az árát tarja soknak.

    A biztonság, megbízhatóság, tartóság - hívjuk minőségnek, - kétségkívül áldozatai ennek a folyamatnak (bármennyire is mást állítanak a gyártók). A kérdés, hogy kinek mi kell - a piac úgy néz ki a jelen irányt támogatja, és ezért aki életben akar maradni az erre megy.

    Ettől az irány még nem lesz okvetlenül jó, és tökéletes, az ellenvélemények nem alap nélküliek.

  • Döglött Róka

    addikt

    válasz tixem #21 üzenetére

    Sikerült egy hozzászólásban ellentmondanod magadnak. Emiatt részemről a téma lezárva. :)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #25 üzenetére

    Mivel mondtam ellent magamnak? Azzal, hogy az önvezetés jelenlegi formáját és az emberek hozzáállásának kombinációját veszélyesnek tartom? Attól mert a jelenlegi helyzet olyan, amilyen még a mögöttes célt tarthatom jónak, csak érjen el olyan szintre, hogy használható és biztonságos is legyen egyben.

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • ricsi99

    őstag

    Nem a fejlődéssel van a baj ,hanem a piacgazdassággal.
    Használd ,aztán dobd el és vegyél újat.
    Pazarlás megy... de majd elfogy amiből lesz... de az sem gond... a föld meglesz ezután is.

    [ Szerkesztve ]

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Busterftw

    őstag

    válasz ricsi99 #27 üzenetére

    Sokan ezt nem ertik meg, a Foldet akarjak megmenteni, pedig magunkat kene.
    A Fold nagyivben leszarja, hogy elfogyott a lithium vagy az osszes erc.

  • Duracellm...

    veterán

    Pedig csak fejlett elektronikával lehet a semmiből (minimális nyersanyagfelhasználással) könnyű, kényelmes, és évekig "gondozás mentes" autót gyártani, amennyire elkényelmesedtünk már kikerülhetetlen a nagy tömegű alkalmazása.
    Persze ha kiderül hogy tartósan drága/elérhetetlen újra kell gondolni hogy mindennek erre kell-e támaszkodnia a jövőben.

    [ Szerkesztve ]

  • Ximon

    kezdő

    Az új henger fej az oka, ugyanis szilíciumból szándékozták le gyártani.

    1600p Samsung 1100DF, Exodus 420, Xornet, SuperMicro H8DGI-F, 512bit LRDDR3-1333 32GB 5,3GB/s, W5000 Radeon Pro 92 Way 2GB 1.15GB/s, HDD 2x500GB 500MB/s, 450W táp, EMU10k5. DP Opteron 6380 672 Way 8,4GB/s, Windows memória SSD 600MB/s 2x120GB

  • Hi!King

    aktív tag

    Nekem akkor van gondom az autóban az elektronikával, ha úgy ékelődik be plusz hibalehetőségként, hogy még szükség esetén sem override-olható. Néhány éves, amúgy fapados autónkkal például olyan gond volt, hogy 2 hét állás után lemerült az aksi, de nem lehetett bebikázni, mert elveszítette a párosítást a kulcsokkal, így sem elindítani, sem bezárni nem lehetett. Csak emiatt autómentőnek kellett elvinnie a márkaszervizbe, hogy ott újraprogramozzák. Ott az is kiderült, hogy ennek nem kellene így lennie, ha lemerül sem veszíthetné el a párosítást, úgyhogy ez szoftver hiba. Meg az sincs rendben, hogy 2 hét állás után lemerült az aksi, de a diagnosztika arra sem adott választ, hogy mi fogyaszthatott állás közben. Aztán ugyanez 1 évre rá megismétlődött, akkor konkrétan nem merült le az aksi, hanem épp éves szerviznél szedték le az aksiról, ahogy protokoll szerint szokták, majd a szerviz utáni első út utáni megállásnál jött elő a probléma, ismét autómentő vissza. Mióta frissítették a szoftvert, nem jött ez újra elő.

    Nos, a problémám ezzel, hogy még súlyosabb gondot is okozhat, ha nem marad meg ugyanazon funckiókra mechanikus alternatív megoldás. Tehát pl. számítsunk arra, hogy ha az elektronika hibája miatt nem működik az ABS, akkor a fék sem működik egyáltalán? Vagy ha sávtartó elektronika kerül az autóba, és meghülyül a szoftver, akkor nem lehet majd kormányozni? Ez csak feltételezés, de nem lepődnék meg azok után, hogy anno volt olyan botrány, hogy azért hülyült meg a fék valamelyik autóban, mert a rendőrség frekvenciájával interferált a féknek küldött jel valamelyik amerikai államban. Szerintem ez nem a helyes irány, kell az elektronika, de a meghibásodása esetén is legyen használható az autó legalább vészmegoldásokkal. Mondom ezt úgy, hogy egyértelműen önvezető autó párti vagyok, mert még a lehetséges hibákkal együtt is nagyobb biztonságot adna, mint a sokkal könnyebben hibázó, sokszor érzelem vezérelten vezető humán sofőrök.

    Szerk.:
    Nem elektronika, de a pótkerék, illetve pótkeréknek való hely kispórolása is ugyanez a rossz irány.

    [ Szerkesztve ]

  • btprg

    tag

    válasz tixem #2 üzenetére

    +1

    Vicc az egész amit művelnek. Kéne külön autó, meg külön utazó számítógép a geek-eknek. Ma már nem igazán tudsz olyat venni, ami nem lenne javíthatatlanra agyonbonyolítva. Amíg működik, addig kell örülni, utána jön a szívás.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • tixem

    addikt

    válasz Hi!King #31 üzenetére

    Többek között erről is írtam, végre érti valaki. Nekem már attól is égnek állt a hajam egész nyáron, hogy a BMW-nél anno jó ötletnek tartották jürgenék a csomagtartó csillapított, motoros záródását. Persze a német nem hülye, gondolkodik, odatesz egy csomagtérnyitó gombot a géptetőt nyitó kar (khhm, az bovdenes hála istennek) alá, de persze az is elektromos, hogy egyem a kis szívüket. Nem ám bovdenes, hogy ha beüt a szar, akkor biztos nyitni lehessen.

    Hónapokig szopatott az autó azzal miután megvettem, hogy elmozgott az akkusaru egy idő után és elment az áram. Így aztán a csomagtérajtónak nyikiric, meg a külön nyitható ablakának is, mert persze annak is elekromos zárja van. Még szerencse, hogy kombi és hátra lehet mászni.
    Így hát minden ilyen esetben hátsó ülések le, roló le, majd neolitikumi temetkezési póz felvétele a csomagtartóban, hogy hozzáférjek az akkuhoz, ami nyilván a csomagtartó legalján van, mert fuck logic. Aztán néhány hónap után nagyhezen rájöttem, hogy valami akasztófavirág szakbarbár a saru alátétet fordítva rakta vissza, emiatt nem lehetett rendesen ráhúzni az anyát, azóta megszűnt a hiba.

    A lényeg, hogy már 20 éve is voltak ilyen agyrémek. Ha kimegy az akku, alig férsz hozzá, mert a csomagtartó amin keresztül elérhető szintén halott az elektromos zár miatt és a műszerfali nyitógomb szintén elektromos :U
    Bele sem merek gondolni mi szopással járhat egy modern (és még csak nem is high-end), midenféle szirszar felesleges fancy elektronikával megpakolt autó, ha mondjuk elszáll benne az akku. És van aki ennek a jelenségnek széles mosollyal tapsol.
    A defektjavító készlet a másik agyrém. Nem tudom ki kezdte, de megérdemelt volna egy alapos verést.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • ricsi99

    őstag

    válasz tixem #33 üzenetére

    Az a gond ,hogy a kocsiban ott a computer..
    DE... Csak szakszervíz olvassa / csak szakszervíz irhassa... dettó mint a telefonok... ha meg root-olsz/jailbreak akkor ugrik a gyári gari.

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Hi!King

    aktív tag

    válasz ricsi99 #34 üzenetére

    Mondjuk én nem is vinném a kocsit máshová, mint szakszervizbe (rövid i-vel, a service-t sem ejted hosszúval, nem víz az). Akkor is, ha drágább. Régebbi kocsit vittem mindenféle sufni szerelőkhöz, azokból elegem lett, már csak azért is, nem csak az átbaszás faktor miatt, hanem azért is, mert nem tudtam megértetni velük, hogy nem jó a "jó lesz az így", és nem azon akarok spórolni, hogy csak azt csináltatom meg, ami nélkül már szétesik az autó.

  • ricsi99

    őstag

    válasz Hi!King #35 üzenetére

    Nyelvatnáci báci.
    Egyszerűbben írom ,hogy érsd...
    A suftinuning cégek nem rendelkeznek azzal a millás cuccal amivel a kocsi vezérlését írják/olvassák.
    S nem azért millás, mert akkora cucc, hanem mert direkt védve vannak ,nehogymár belenyúlj.
    Mint a telefonod... sok funciója tiltva van előtted ,hogy tervezetten elavulhasson.

    [ Szerkesztve ]

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Hi!King

    aktív tag

    válasz ricsi99 #36 üzenetére

    Mint írtam régebbi kocsit vittem tipikus sufni szerelőhöz, ott még nem merült fel ez a probléma, de bőven volt más gondom is, akkor sem vinnék ilyen helyre autót, ha nem létezne ez a probléma. Közlekedésbiztonsági szempontból pedig jobb is lenne, ha ilyen helyeken nem szerelnének autókat.

    Így már érthető?

  • BiP

    nagyúr

    válasz Hi!King #35 üzenetére

    Azért márkaszervizben is ott van az átbaszásfaktor sajna, de sokkal kisebb mértékben/kisebb eséllyel, nekik azért több vesztenivalójuk van.
    Meg az ember azért jobban bízik benne, hogy egy pár márkára szakosodott, hivatalos partner hely csak jobban ismeri az adott típust, mint egy akármilyen sarki önjelölt sufnigarázs.

    [ Szerkesztve ]

  • tixem

    addikt

    válasz Hi!King #35 üzenetére

    A céges flottánkat márkaszervizbe hordjuk. Sajnos. Ne tudd meg milyen okádék árakon dolgoznak... Mit dolgoznak, taknyolnak. Kuplungcsere volt az enyémen, kiszámláztak rá majdnem 300 ezret, kész lett az autó, majd rá egy hétre szétesett a szerkezet :U Az alany egy 20 éves Vitara, amihez az alkatrészek anyagköltsége még a legdrágább helyen is 70 ezer összesen. És ez csak egy példa a sok közül, amit az elmúlt másfél évben láttam. Akadt olyan is, hogy a 30 ezret futott 2 éves autó alól kiesett a féltengely, 2 hónappal általános átvizsgálás után. Jól át lett nézve.

    Persze irodista manyika meg a többi pupák jóváhagyja, mert annyit értenek az autókhoz , mint tyúk az abc-hez. A másik opció, hogy valahol kézen-közön megfordul egy kis zsebpénz, hogy ilyen árakon és minőségben dolgozhassanak. Nem is tudom melyik az elszomorítóbb. Ezért (is) tart itt ez az ország, de ez már nagyon messze visz a témától.

    Lényeg az, hogy ha 20 milliós autóm lenne se hordanám márkaszervizbe, legfeljebb márkafüggetlen szakszervizbe.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem

  • ricsi99

    őstag

    válasz Hi!King #37 üzenetére

    Értem most már.
    Viszont a szaktudás sem feltétel a márkaszervíznél. Tapasztalat :D

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • ricsi99

    őstag

    válasz tixem #39 üzenetére

    Sajnos a márkaszervíz is saját zsebre dolgozik.
    Tiszta tévhit ,hogy az anyacég ad szakamebert ingyé... Max megbízást meg egy papírt ,hogy csinálhatod... itt kimerül a dolog....

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés