- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Azért kíváncsi vagyok, hogy az új VW gyár vízhasználata zavarni fogja-e a sötétzöldeket, vagy azzal minden rendben lesz...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Shyciii
veterán
mad823
Az ugye megvan a cikk alapján, hogy két különböző gyártó kerekéről van szó, így nyilván a mintázat is eltérő lesz. Ugyebár két különböző gyártó nem gyárt full azonos mintázatú kerekeket...Arról nem beszélve, hogy az is le van írva, hogy elől nyári gumik vannak, hátul 4 évszakosak.
sztanozs
Nem. Ilyen nem fordulhat elő. Ez full balesetveszélyes. Más minták, más évszakos gumik. Ez nem emberi mulasztás, ez szimpla beleszarok nem törődöm stílus, parasztnak jó lesz ez. Láttál már spektrumon autógyárat, főleg azokét akiké legalább annyiba kerül, mint a Tesla? Majdnem teljes egészében robotizált. Nem fordulhat elő olyan, hogy tök más gumikat raknak rá. Nem csak márka esetén, hanem évszak esetén sem. Vagy te azt hiszed, hogy emberek gurítják oda a gumikat a szerelőműhelybe, hogy Józsikám ezt rakd fel?[ Szerkesztve ]
-
eXodus
őstag
Mintha nem ugyan ez lenne minden más gyártónál.....
Vezess.hu össze szokták gyűjteni a visszahívásokat:
[link]Nesze troll:
menet közben leáll, üzemanyagtartály szivároghat, féktávolság növekedés, vezeték kigyulladhat (BMW erről tudna mesélni) stb...Vagy ez:
[link]
Merci ...téli abroncs / kerék szettet szállított, amely nem engedélyezett ehhez a típushoz.[ Szerkesztve ]
-
Myers
senior tag
Nem kell ezt túl dramatizálni.
Ok, én sem örülnék neki, de hogy balesetveszélyes? A reggeli hideg párás időben még jól is jön a 4 évszakos.http://www.muszaj.hu/
-
őstag
Nem csak az a baj hogy a gyárból ez így kijött, hanem hogy a kereskedő is így kiadta.
Egyébként az hogy tengelyenként eltér, nem olyan nagy gond. A 3. posztban viszont azt írja hogy oldalanként eltérő, na az már para -
Shyciii
veterán
Tehát szerinted egy anyaghibás üzemanyagtartály ugyanaz a banális hiba, mint hogy tök más gumit rakunk fel az autóra? No akkor innentől no comment részemről, mert nálad igen nagy problémák vannak.
Egy utolsó megjegyzés, hogy a többi autógyártónál legalább vannak visszahívások. Teslánál hogy is van? Jah igen, a felhasználók 3(!) várnak arra, hogy az ablaktörlő rendesen törölje a dzsuvát (hát igen, ez komoly feladat a teslának. Igaz a többi autógyártó már kb kb 1950 óta megoldotta), és a mai napig nem kaptak megoldást rá. A twitter tele van lefagyó számítógépekkel, nem működő légkondikkal, nyomják a féket, de az autó megy tovább a befagyott sebességgel míg újra nem bootol a saját oprendszere, 300km múlva már jöhetnek elő rozsdásodások (van aki lefotózta, hogy egy marék rozsda jött elő az ajtójából...), az elektromos űlésedet nem állítgathatod akárhányszor, mert letiltódik stb stb. És akkor a hibás önvezető szoftverről nem is beszélve. Sokadjára downgradelik már egy olyan verzióra, aminél szintúgy voltak halálos balesetek. Szal majd ha ezekre a hibákra és a többi hibákra amivel tele van a Twitter (és a sok halálos áldozatokra most nem is asszociálok) lesznek visszahívások, majd akkor pedálózz a többi gyártóval. -
mad823
őstag
Megpróbálom még egyszer:
"A KRESZ szerint tengelyenként kell megegyező mintázat."
Azaz egyazon tengelyen lévő abroncsoknak kell megegyező mintázattal rendelkezni, azaz az első és hátsó tengely lévő mintázat eltérhet egymástól. És itt ez történt, tehát a KRESZ szempontjából minden rendben van. A 4évszakos pedig nem üti a nyárit, akkor lenne gond, ha téli+nyári kombót tettek volna fel. -
-
vicze
félisten
Ugye akkor most holnaptól termel a gyár mert ugye minden kész és csak a gonosz német autóipar hátráltatja szegény kis Teslát a gyárt beüzemelésében? Ugye?
Valóság: A gyárt még minding hónapokra van attól, hogy bármit is legyártson. Tesla rajongók csak összeesküvés elméleteket gyártottak és kifogásokat a gyár húzódó elkészülésével kapcsolatban.
-
addikt
mad823 a 10-esben már leírta a lényeget, de szerintem itt azt nem értetted, hogy tengelyenként különböző. Az elöl lévő pár egyezik, és a hátsón lévő pár is egyezik. Sok autón amúgy is különböző gumik vannak, mert más méretű kerekek kerülnek előre vagy hátulra.
Ez pedig nem ütközik a kreszbe.
De a lényeg, hogy a teszla szar. Máshol nincsenek hibák, visszahívások sehol, csak a teszlánál.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Füleske
addikt
"A Teslának most igazolnia kell, hogy a gyár megfelel a vállalásoknak és az engedélyben foglaltaknak."
"a Tesla erre saját magának két hetet adott"
"Berlinben az elmúlt hónapokban már zajlott a tesztgyártás, és állítólag volt nap, amikor már napi 100 autónál jártak, ami heti 500-as gyártási ütemet jelentett. A Tesla célja, hogy április végéig – tehát két hónapon belül – ezt megduplázza, és heti 1000 autó készüljön a német üzemben. Június végéig munkába áll a második műszak is – ez valószínűleg a gyártási ütem újabb duplázódását jelenti majd, ami hasonló felfutási görbét jelent, mint amit Sanghajban láttunk." -
nihill
őstag
a KRESZ szerint (nem én/most találtam ki):
-az teljesen szabályos ha akár egy tengelyen bal oldalt Michelin, jobb oldalt Continental gumi van fenn, csak mindkettő egyszerre téli vagy nyári legyen (+azonos méretű, teherbírású, szerkezetű). Akár mind a 4 gumi lehet külön márkájú, nem ütközik a KRESZbe.
Az azonos mintázat nem a gumi tényleges mintázatára vonatkozik, hanem hogy azonosan téli vagy azonosan nyári mintázat, azon belül mindegy.
Sőt az sem ütközik a KRESZbe, hogy az első tengelyen téli, hátul nyári gumi van fenn.
Kivéve a pótkerék mert arra ezek sem vonatkoznak, azaz teljesen szabályos ha nyáron felraksz 1db téli pótkereket vagy télen nyárit, vagy a szükségpótkerék ami aztán teljesen különbözik mindenben a másik 3 fenn lévőtől.
Ezzel nem azt akarom mondani hogy mennyire jó keverni a gumikat, hanem hogy attól még nem szabálytalan.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Most azt írtad, hogy full engedély nélkül gyártottak? Forrás vagy valami?
Két nappal ezelőtti videó a gyárról.
Tökre készen van... -
vicze
félisten
???
Továbbra is a rajongók állítása, hogy a német autógyárak hátratátják a gyár elkészültét 1éve. (Ekkor kellett volna elkészüljön eredetileg.)
Októberben volt a GigaFest, mert hogy elkészült a gyár. Erre most akkor áprilisban lesz majd gyártás, alacsony kihozatallal.
Valahogy nem azt látom, hogy csak az engedélyre kellett várni... -
Füleske
addikt
Terelsz, de nem gond. Számtalan helyen, folyamatosan meg lettek írva a konkrét történések, a "rajongók állításait" nem tudom hova tenni, figyelembe venni.
"Az illetékes hatóságok sem kekeckedésből húzták az eljárást. Sőt, ahogy a sajtótájékoztatón nem győzték hangsúlyozni, a két év és két hónap, ami az első engedélykérelem beadásától a pénteki napig vezetett, gyakorlatilag hallatlan Németországban egy ekkora beruházásnál. A jogszabályok azonban kötik az ő kezüket is, és ezeket mind be kellett tartani, hogy jogilag se legyen támadható az engedély. A lehetőségekhez képest mindent meg is tettek az illetékesek, hogy gördülékenyen menjen a munka, hiszen 19 különálló előzetes engedélyt bíráltak el és hagytak jóvá, hogy amíg az eljárás folyik, gyakorlatilag felépülhessen a gyár."
-
Aprósólyom
addikt
Egyébként a KRESZ úgy fogalmaz, hogy a mintázati jellege legyen azonos. A jelleg a magyarban nem egzakt fogalom. Tehát, a szabály simán értelmezhető úgy, hogy akár különböző is lehet a márka és típus, hiszen több abroncsot is lehet találni a piacon, amiknek nagyon hasonló a mintázata. pl. forgás iránnyal megegyezően befelé futnak kereszt irányú bordák, és ráadásul nagyon hasonló az ívük is. A hosszanti barázdák hasonlóan mélyek és hasonló pozícióban helyezkednek el stb... De egyéb méreti és szerkezeti paramétereknek viszont egyeznie kell a különböző abroncsoknak (pl. abroncsperem méret, a belső szövet megoldása, stb... stb...)
Minden esetre, a lényegi kérdés nem az, hogy a KRESZ mit mond itt Magyarországon, hanem ahol forgalomba helyezték az autót: az 1. hsz-ben linkelt képek alapján kétségeim vannak afelől, hogy magyarországi twitter bejegyzésről beszélünk, úgyhogy legyen azon népek problémája és vitája, ahol ők élnek.
Bár ettől még megbeszélhetjük azt amit, hiszen ahogy elnézem, fentebb van akinek ez sem egyértelmű, hogy mit jelent az "azonos tengely". Úgyhogy nem árt, ha képezzük egymást.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
mad823
őstag
válasz Aprósólyom #26 üzenetére
Világos, már nihill is írta lentebb, de a lényeg, hogy a szabályozás annál is megengedőbb, mint amit én írtam, ergo pláne nem gond szerintem ami történt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kedvenc zene a mai napra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- LEGO klub
- EAFC 24
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple asztali gépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- ACER PredatoR Triton 16" 3.2k 165hz Intel Core Ultra9 32GB DDR5 2TB NVIDIA RTX4070 8GB
- AKCIÓ!!! A tökéletes GF! MSI GF63 Thin 11UD i7-11800H 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Ti Gar:2024.08
- PS4 Pro 1 TB
- BOSCH WAN24168BY Series 4 Elöltöltős mosógép (pár napos ,5 év biztosított MediaMarkt garancia!)
- KERESEK Asus Maximus XIII HERO alaplapot