Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem olvastad el, amit linkelt. De én sem. Sokkal egyszerűbb leírni:
A facebook ott tud követni, ahol van like, megosztás vagy bármilyen facebookos funkció.
Ugyanez bármi másra is igaz, az a lényeg, hogy a követendő oldalakon legyen beágyazva valamilyen formában a követő oldal. Ez lehet pl facebook like gomb, google hirdetés vagy valamilyen más adszerver bannere.
A facebook like gomb nagyon sok helyen be van ágyazva, ezért tud követni ezeken (és csak ezeken) az oldalakon. Ezt a követést úgy lehetne leállítani, ha "deaktivált" formában lenne ott mindenhol a like gomb, mint nálunk. Azaz alapból szürke lenne, és csak rákattintva töltődne be a facebook. Ezt kéne népszerűsíteni, egyáltalán nem nehéz megcsinálni, csak az weboldalak csesznek lépni, ezzel pedig ugyan minimálisan, de privacy téren bűnrészesnek tekinthetők, mert felelőtlenül ágyaznak be minden szemetet.
A sütikre visszatérve: sok tévhit van. Nincs semmi baj a sütikkel. Süti nélkül be sem tudnál jelentkezni a PH-ra. Harmadik féltől származó sütik nélkül nem működne a beléptetés a lapcsalád össze oldalára. Nem a sütikkel van a probléma. Hanem használat módjával.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Attól még hogy buzzword, a web x.0 megnevezéssel lehet egyszerűen leírni a trendeket. Valahogy így van:
web 1.0: sima read-only portálok
web 2.0: bárki gyárthat tartalmat, pl fórum, blogok, stb és javascript bloatware
web 3.0: szemantikus web (ez nem igazán jött be)
web 4.0: mindenféle eszközön elérhető, pl reszponzív design, mobil app
web 5.0: követ, megfigyel és függővé tesz, pl facebook[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rosszul közelíted meg, a web x.0 az egy korszakot jellemez, s a látogató szempontjából. Az elején a "webezés" általában csak olvasásól szólt, persze attól még voltak fórumok, stb., de nem mindenhol. A követés csak egy dolog (de az se volt mindig), a lényeg a nagyon kényelmes UX, amikor a profil készül rólad, s az alapján kapsz tartalmat. Ez utóbbi azért csak újabban népszerű.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az a baj, hogy a facebook tűnik a webes evolúció végének. Nem tudod megkerülni, mert nem az interneten belül van a facebook, hanem a facebookon belül az internet. Mindent a facebookon szokás csinálni. Ahogy régen a kis E betű volt az "internet", most a kis F betű az "internet".
Én egyébként nagyon ritkán szoktam nézni, általában meg sincs nyitva. Csak azért van, mert pár embert csak ott érek el online, a messengeren. Nagyon gyér szokott lenni a színvonal, sok beszélgetés le is van tiltva, mert csak nagyon felszínes fecsegés megy, ami időrabláson kívül semmire sem jó. Nekem nincs erre szükségem. Ha írok (vagy telefonálok), akkor az általában annak az egyeztetése, hogy mikor találkozunk élőben. Értelmes beszélgetést Skype-on szoktam végezni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.