Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz junior11 #2 üzenetére

    Valamiért a TCL "nem hisz a 120 Hz-es panel alkalmazásában". A legtöbb készülékük 60 Hz-es panelt kap mindig. Szinte a teljes termékpalettájuk.

    Több külföldi cikkben olvastam, hogy rendületlenül bíznak a saját fejlesztésű mozgásjavító eljárásban, de a tesztek azt mutatják, hogy még mindig, van hová fejleszteniük ilyen téren.

    (Mondjuk nyilván egyszerűbb egy ilyen szöveggel elhallgattatni a kritikákat, mint bevallani, hogy ezzel - is - tudnak a költségeiken, és a végfelhasználói áron csökkenteni.)

    Én remélem, hogy sikerül felnőniük a feladathoz, mert nagyon kellenek ők erre a piacra! Ár/érték arányban nagyon jók a tévéik.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz junior11 #4 üzenetére

    "Engem a képminőségük sem győzött meg eddig nagyon, van hová fejlődni még, igaz, ezek max közepkategóriásak voltak."

    Számomra a TCL X10 csalódás. Nem gondoltam, hogy a 120 Hz-es panelt kapott csúcsmodell esetében probléma lehet a judder 24p tartalmak lejátszásakor.

    Tök jó, hogy az új Mini LED-es FALD-nak és a rekord mennyiségű zónának köszönhetően kiváló a kontraszt és a fekete szint, de ha én ennyi pénz kiadnék egy prémium LCD készülékért, akkor elvárnám, hogy a Blu-ray filmjeimet röccenés, akadozás, ugrálás, és bármi egyéb képi "anomália" nélkül játssza le.

    "Pár év szerintem és komoly gondot fognak okozni (sőt, már néhol helyen most is) Európa szerte a Hisensével együtt a konkurenciának."

    Igen, erre utaltam fentebb én is. Nagyon kellenek ők az LCD tévé piacra! Ahogyan a Sharp is.

    A jelenlegi kínálatot adó "nagyok" teljesen elkényelmesedtek; a Samsung gyakorlatilag kiszállt a versenyből, SONY és a Panasonic pedig már tesz a saját vásárlói fejére is.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz mad823 #6 üzenetére

    "a 2020-as 4K-s csúcsmodelljeik eléggé rendben vannak."

    Csakhogy a televízió készülékek piaca nem csak csúcsmodellekből áll. A Samsung hivatalosan is bejelentette, hogy kiszáll az LCD panelgyártásból, és - nyilván emiatt is - legkorábban kezdte meg a prémium alatti készülékeinek tudatos butítását.

    A SONY és a Panasonic is követték őt. Előbb "finoman" a VA panelek IPS-re történő cseréjével, majd összességében az adott sorozatok, technológiai szempontból tudatos butításával.

    Az elmúlt években és most piacra dobott közép, felső-közép kategóriás készülékeik is csak szalutálhatnak a pár évvel ezelőtti alsó-kategóriás készülékeiknek, annyival rosszabbak.

    (És ne feledjük, hogy pár éve a SONY fejesei nagyon fontolgatták, hogy a televízió gyártás üzletágból, de akár az egész szórakoztató elektronikai szektorból "en bloc" kiszállnak.)

    Az LG talán az egyetlen, amely még konzekvens az egyes sorozatainak piaci pozicionálásában, csak hát ugye ők az IPS vonalon tették le a névjegyüket. (Kellően innovatívak is ezen a területen.)

    Aminek szintén megvan a maga szerepe, és helye, de jelen cikkben (és a többi konkurensnél) éppen olyan versenyzőkről beszélünk, akik a VA panelekkel alkottak (vagy alkotnak) nagy dolgokat.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz mad823 #12 üzenetére

    Ez is igaz. Majd a piac (a keresleti oldal) úgyis eldönti.

    Én is gondoltam rá, hogy a SONY és a Panasonic csak a prémium vonalat (gyakorlatilag OLED) tartja meg. A kérdés, hogy lehet-e üzletileg sikeres ez a vonal!?

    A Loewe példája mutatja mutatja, hogy napjainkban már nem.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Breakeat #16 üzenetére

    Nem szokásom "csúsztatni"!

    És nem "félreértésről" beszélek, hanem arról, hogy a 2010-es évek eleje-közepén már sok-sok negyedéven keresztül veszteséges volt az egész SONY vállalat.

    Akkoriban sokan (Forbes, Bloomberg, stb.) cikkeztek a témáról. Akkoriban a SONY még a mobiltelefon üzletágát is meg akarta szüntetni.

    Aztán a "Playstation 4", a Cloud service (benne a "gaming" és "broadcast" szolgáltatásokkal), a paletta átstruktúrálása, a fókusz a 4K készülékekre, a prémium szegmens és az OLED technológia felfutása, valamint a költségek csökkentése (pl. globálisan a menedzsment felének leépítése) fokozatosan elhozta a várt üzleti eredményeket nekik.

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák