Új hozzászólás Aktív témák
-
wetomi
aktív tag
A központ célja a központosítás mellett a téves hívások szűrése is. Egy egyedi szoftver segíti az operátor munkáját, akinek a szoftver által kiadott kérdések alapján kell dolgoznia. Akár megzavarva a "telefonbetyárt" akár a szükséges kérdéssel segíteni a bajban lévőt.
A kérdéseket pedig nem az operátornak kell megválaszolnia, hanem a betelefonálónak. -
wetomi
aktív tag
Elvileg a mobilhálózatok cella információit láthatják. Szükség esetén átkapcsolnak akár konferenciabeszélgetésbe is a helyileg illetékes erőkkel és közösen összerakjátok a történetet.
(#8) vm93hun
Éles helyzetben, ha például téged ért baleset, lehet, hogy a nevedet nem tudod megmondani a sokkhatástól.
De ha éppen előtted történt egy baleset, még ha nem is voltál benne, akkor is leblokkolhatsz annyira, hogy kell néhány plusz kérdés.
Itt kicsivel komolyabb dolgokról van szó nem poénból kérdeznek látszólag triviális általános iskolai szintű dolgokat. -
wetomi
aktív tag
válasz energy4ever #13 üzenetére
Megmondod légyszíves, hogy hogyan teszteljék le és javítsák tökéletesre éles működési tapasztalat híján?
-
wetomi
aktív tag
válasz vittorio7 #60 üzenetére
Sajnos kicsit félrevezető a cikk erre utaló része, de ismét felhívnám a figyelmet egy apróságra, mint azt az első hsz-ek között is. Hátha az újonnan idetévedők is észreveszik.
"A valódi segélyhívásoknál a hívásfogadó operátoroknak egy szoftver által előre meghatározott kérdezési protokoll szerint kell adatokat gyűjteniük egy beteg állapotáról, egy karambol helyszínéről, a sérültek állapotáról, egy bűncselekmény körülményeiről vagy egy tűz kiterjedtségéről. A kérdéseket a számítógép ajánlja fel nekik, és az ügy típusától függően haladnak tovább a telefonáló kikérdezésével, miközben kitöltik az eset elektronikus adatlapját."
Naiv vagyok, de én ezt úgy értelmezem, hogy az operátor kérdez a protokoll szerint, az "ügyfél" válaszol, ha tud. Függetlenül attól, hogy a kérdés triviálisnak tűnik, vagy sem. Semmi köze a feltett kérdésnek az operátor végzettségéhez.
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
válasz dajkopali #62 üzenetére
No, hát még olajozni kell a rendszert, be kell koptatni, esetleg alkatrészt cserélni.
Itt jön a másik előnye egy ilyen központnak, ez ugyanis már "minőségbiztosítható" Szerintem a megyei, helyi körzetek hívásait tuti nem hallgatták vissza, nem ellenőrizték vissza a rendelkezésre állást, stb. Itt azonban már megtehető, ha megfelelően működő rendszert akarnak.
-
wetomi
aktív tag
Én emiatt nem aggódok. A cikkben említett operátor legalább kérdezett. Legyen szó akár egyszerű tudatlanságról, akár kezdő/lámpalázas/másnapos, vagy csak a számítógép adta a kötelező kérdést, tudta, hogy pontosítania kell ezért kérdezett és szerintem ez a lényeg.
Ha a pontos adatok ellenére mégis rossz helyre küldik a szerveket, az nem feltétlenül az új központi operátoron múlhat, hanem az utána következő többi lépésen is. Azt pedig ki kell vizsgálni, felelősségre vonni a hibást és javítani a működést, még akkor is, ha ez már nem hozza vissza az ember egészségét.