Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    jól bírja a telenor a folyamatos büntetéseket...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Fred23 #78 üzenetére

    miért is kellene nulláról hálózatot építeniük? van már egy csomó hálózatuk, azon egy mobilszolgáltatás ellötyög.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Kékes525 #91 üzenetére

    azért ez is elég érdekes hozzáállás... a szolgáltató nem módosíthatja egyoldalúan a szerződést, a tisztelt előfizető nyilvánvalóan nem fogja módosítani, akkor hogy fogják a díjak követni a gazdasági élet változásait???

    nagyon gyorsan el kellene felejteni azt az orbitális marhaságot, hogy a távközlési szolgáltatók valójában mind szeretetszolgálatok és csak azért vannak, hogy önként és dalolva pénzeljék mások hülyeségeit.

    én megértem, ha egy-két túlkapás miatt dühösek az előfizetők, de most már ott tartunk, hogy fizethetnék a lakásrezsidet, és ha sms-t akarsz küldeni, jöhetne három háncsszoknyás huri, akik leírják helyetted az sms-t happy endinggel és utána elviszik papíron.

    szerintem az a felháborító, hogy az előfizetők elsöprő többsége egyszerűen ostoba, mint egy leveseskanál, ahhoz, hogy értelmesen szerződést kössön.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Evil Snowman #133 üzenetére

    "Az igazán érdekelne, hogy a te olvasatodban hogyan épül fel egy mobilhálózat": elmondom, hogy épülne fel, ha pl. nálunk a lakógyűlésre nem csak koporsószökevény banyák meg x év börtönt letöltött lakótársak mennének:

    szolgáltató, mindegy melyik, megkeresi a számára stratégiailag fontos helyeken levő épületek tulajdonosait, hogy bázisállomást akar építeni. hogy neki mitől lesz stratégiailag fontos, eldöntik, ebbe ne menjünk bele. minket, ahol én lakom, konkrétan megkeresett a digi és konkrétan olyan lakótársak szavazták le az egészet, akiknek még annyi esze sincs hozzá, mint itt pár nagyon felháborodott, de legalább erősen tájékozatlan fórumtársnak.

    gondolom minket azért kerestek meg, mert ez az épület lényegesen magasabb, mint a környéken a többség, a szomszéd épület, ami hasonlóan magas, meg már tele van antennával.

    na szóval megegyeznek, szolgáltató bebetonoz a falba pár erősebb tartóvasat, arra rászerelnek egy-két ip56-os védettségű fémdobozt (tudtommal ma már nem annyira nagyok a bázisállomások).

    a következő kérdés, hogy oké, fel lehet csatlakozni erre a bázisállomásra, de mitől lesz azon telefonszolgáltatás? attól, hogy bekötik a gerincbe. ezt vagy másik frekvencián egy pont-pont mikróval teszik meg, vagy bérelt vonalon. hol van a diginek legközelebb bérelt vonali végpontja a tetőn elhelyezkedő bázisállomáshoz képest? a tizedik emeleti villanyos elosztóhelyiségben. Tehát áttöri a 15. emeleti födémet, hogy lejusson ahhoz a szerelőaknához, amit ő rakott be azért, hogy a 9. emeleti elosztóból a 14. emeleti lakóig el tudja húzni a netet, majd mintegy 32 méter optikai szál birtokon belüli behúzásával rácsatlakozik egy üres optikára, ami itt lifeg az elosztóban.

    na ettől lesz neki egyszerűbb. nyilván nem akartam itt most mély részletekbe lemenni, de azt gondolom, érthető, hogy mire céloztam.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz gbors #177 üzenetére

    "Határozatlan idejű szerződést mindkét fél bármikor felmondhat.": ez természetesen nincs így. a szolgáltató részéről történő szerződésbontásnak megvannak a feltételei, egyéb esetekben nem teheti meg.
    "Ilyen esetben az egyoldalú szerződésmódosítás annyit jelent, hogy a szolgáltató felmondja a régi szerződést, és megpróbálja rögtön becsatornázni az előfizetőt egy újba. Ezzel nincs gond.": de, van gond, mert véleményem szerint a szolgáltató nem mondhatja fel a szerződést csak azért, hogy drágább csomagba toljon. az áremelésnek megvannak a szabályai az ászf-ben, aszerint kell eljárni.

    "Határozott hűségidővel kötött szerződéseknél ez a kérdés már eleve necces.": ennek is megvannak a szabályai az ászf-ben, tehát ilyet is lehet csinálni, különös tekintettel a gazdasági helyzet változására. nem az a probléma, hogy a szolgáltató most árat emel, hanem az, hogy akkora orbitális balfék volt mind a három, hogy fogalmuk sincs, hogyan tudták volna ezt jogszerűen levezényelni. a matávnál nem volt egy darab ügyvéd se, aki a saját maguk által faragott ászf-et elolvasta volna?

    összegezve: az, hogy itt most a pofájukba robbant a pr katasztrófa, én helyeslem. hülyék voltak, boruljon rájuk a bili tartalma. másrészről viszont azt nem helyeslem, hogy páran itt azt hiszik, a szolgáltatónak egyáltalán nincs joga árat emelni vagy szerződést módosítani, még akkor sem, amikor erre külső körülmények kényszerítik.

    háttérinfó: én ugyanazt oboázom kicsiben, amit a mobilszolgáltatók nagyban. a 2/2015-ös (III. 30) nmhh rendelet az egyedi előfizetői szerződések kötelező tartalmáról című rendelet következményeit szívja itt mindenki. fogadd el, hogy több ászf-et olvastam és írtam az elmúlt három napban, mint amennyit te egész életedben látni fogsz. és legalább 10-zel többet, mint amennyit az átlag fórumozó értelmes, értő olvasással elolvas élete során :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz don_peter #179 üzenetére

    ha legközelebb ilyet mondanak neked, akkor először is röhögsz emelt hangerőn legalább 15 másodpercet arcba.
    másodszor közlöd velük, hogy kisebb kosár jogszabályt sért ez a hozzáállás, például a 2/2015. (III.30) nmhh rendelet 5. paragrafus 5. bekezdés, miszerint:
    "Ráutaló magatartással csak akkor jön létre előfizetői szerződés, ha az előfizető számára az elfogadó nyilatkozat
    megtételekor az ajánlat és az előfizetői szerződés lényeges tartalma ismert volt... A nyilatkozattétel elmulasztása, vagy valamilyen magatartástól tartózkodás nem minősül előfizetői szerződés megkötésére irányuló jognyilatkozatnak."
    27. par. 5. bek: "A határozott idejű előfizetői szerződés ráutaló magatartással nem módosítható." márpedig a határozott idő meghosszabbítása szerződésmódosítás.
    28. par. 1. bek: "A szolgáltató köteles a határozott idejű előfizetői szerződés megszűnését megelőzően legalább 30, de legfeljebb 60 nappal korábban értesíteni az előfizetőt az Eht. 134. § (14) bekezdésében foglaltakról"

    érdemes elolvasni ezt a rendeletet, mert több olyan dolog is változott, ami a fogyasztók vélt vagy valós érdekeit védi.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz asdf_ #178 üzenetére

    nem, ha lejárt a hűséged, akkor ugyanazon tarifacsomagra érvényes a szerződésed a nem akciós árszabás szerint.
    tehát: van egy tarifacsomag, annak van egy díjrendszere. ebből ad kedvezményt a szolgáltató a hűségedért cserébe. ha lejárt a hűség, akkor az eredeti díjszabáson megy tovább a szerződésed.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Kékes525 #192 üzenetére

    rögtön az elején szögezzük le: attól nem lesz valaki automatikusan troll, hogy más a véleménye, mint amit te ráerőltetnél.

    "Na de azt állítani, hogy te megtudod választani a szerződés lényegi formáját a szolgáltatóval, vagy bankokkal szemben ha akarsz is tőlük valamit, az röhej": arra az esetre gondoltam, hogy árat kellene emelni. az ügyfél nem fog magától belemenni semmilyen áremelésbe (azt a néhány nem normálisat kivéve, akik itt szokták ezt hirdetni), ha a szolgáltatónak nem hagyják, hogy az ügyfél akarata ellenére bizonyos helyzetekben árat emelhessen, akkor be fogja csukni a boltot mind. akármennyire is próbálják egyes körök erőltetni azt a f.ságot, hogy a szolgáltató kasszája számukra nyitva áll és akkor nyúlnak bele, amikor nekik tetszik, ez nem működik, pláne nem működik külföldi tulajdonú szolgáltatókkal.

    "Nem gondolod, hogy ez azért erős túlzás?": ha abból az irányból nézed, hogy sajnálatos, hogy ilyen szinten gondolkodó embereket sikerült kinevelni, akkor túlzás és rossz. ha meg abból, hogy mi a személyes tapasztalat, akkor sajnos nem túlzás. az előfizetők zömének, minimum 95%-ának fingja nincs az egészről. megveszi hitelre a telefont, majd néz bambán, hogy ezt fizetni is kell???

    ha benne lennél ebben az iparban, látnád, hogy mi történik: a tisztelt előfizető semmilyen módon sem hajlandó elolvasni azokat a feltételeket, amik rá vonatkoznak, amikor szerződést köt. így amikor a rá nézve hátrányos következmények előkerülnek, akkor megy a sírás-rívás picsogás, hogy ő nem tudta, neki semmit nem mondtak el ebből, stb. ami persze nem igaz, mert minden lehetősége meg lett volna arra, hogy tájékozódjon, csak sportértéke van annak, ha hülyének tetteti magát, amikor jön a feketeleves.

    ugyanezen előfizetők támadják meg folyton a szolgáltatókat a hatóságnál. a hatóság ezt unta meg, ezért szigorított egy csomó feltételen, ami az egyedi előfizetői szerződésre és a fogyasztók tájékoztatására vonatkozik. ami persze 22-es csapdája, mert minél szigorúbbak a hatóság elvárásai a szolgáltatókkal szemben, amit úgymond az előfizetők védelme érdekében hoz, a szabályok annál bonyolultabbak lesznek. minél hosszabb és bonyolultabb a szabály, az előfizetőt annál nehezebb lesz rávenni arra, hogy elolvassa, tájékozódjon.

    a végeredmény az, hogy minél jobban erőlteti az nmhh a szolgáltatókra, hogy a leghülyébb, legignoránsabb előfizetőt is tájékoztassa, annál több előfizető fog átkerülni ebbe a kategóriába.

    a végeredmény az, hogy az előfizetők zöme olyan tájékozatlan lesz, mint egy leveseskanál.

    olvasd el te is ezt a rendeletet, amit ma már többször emlegettem. a következő módokon kell tájékoztatni az előfizetőt:
    1. ki kell tenni az ászf-eket és az előző ászf-eket is az ügyfélszolgálati irodában papíron.
    2. ha az előfizető kéri, az általa kért módon oda kell adni neki
    3. ki kell tenni a webre
    4. ki kell tenni a hibakezelési és panaszkezelési eljárásokat az ügyfélszolgálaton nyomtatva
    5. ki kell tenni ugyanezeket a webre
    6. az előfizetői szerződésen egy csomó pontban nyilatkoztatni kell az előfizetőt, hogy ismeri a rá vonatkozó szabályokat
    7. ezek után az előfizető szerződésben utalni kell rá, hogy melyik eljárásról hol olvashat többet az ászf-ben (van vagy 8, amit külön ki kell emelni), végeredményben be kell másolnod az ászf tartalomjegyzékét
    8. azt nem is mondtam, hogy gyakorlatilag nem írhatsz saját ászf-et, az ászf-ek úgynevezett könnyebb összehasonlíthatósága érdekében kötött tartalomjegyzékkel vagy köteles megírnod az ászf-edet akkor is, ha a pontok fele rád nem alkalmazható lesz.
    9. ezek után tudnod kell hiteltérdemlően bizonyítani, hogy a szerződéskötéskor megfelelően tájékoztattad az előfizetőt a határozatlan és a határozott idejű szerződésformák rá nézve hátrányos pontjairól. ezt csak úgy tudod megtenni, ha rögzíted a beszélgetést, ami az ügyfélszolgálatos és az előfizető között elhangzott, mert másképp hogy bizonyítod, hogy mi hangzott el?

    magyarul először 1, majd 2, majd 3, majd ... módon kell megpróbálni az ügyfél fejébe verni, hogy tájékozódjon már, de nem fog. neki joga van hülyének lenni, ne akarja mindenféle hatóság ráerőltetni az észt.

    na ilyen módon jutottunk el oda, hogy 114 oldal az ászf egy sima kábeltv-s internet szolgáltatáshoz. teljesen biztos vagyok benne, hogy ennyit soha senki nem fog elolvasni, hacsak nincs valami baromira erős indoka rá (pl. rendszergazda és neki kell megírni).

    ide vezetett az, hogy amerikanizáljuk az országot és itt is jogászállam lesz: a hülyék perelni fognak mindenért, a jogászok meg bazira jól járnak ezzel. holott régen azt kellett volna mondani, hogy kispofám, nem olvastad az ászf-et, így jártál, a te sarad. nem akarok napi politikát belekeverni, így nem emlegetem a quae tároló esetét.

    a másik oldalon te, mint szolgáltató, vért izzadsz, hogy védekezz a hülyék rohama ellen. már évek óta rögzíted a telefonos ügyfélszolgálat összes beszélgetését, egyes szolgáltatók, pl. upc, évek óta rögzíti az ügyfélszolgálaton elhangzottakat (eddig törvényi kötelezettség nélkül, önként, mostantól kötelezően), a hibakeresési folyamat annyira atom bonyolult lett, hogy csak úgy lehet megérteni, ha egyszer le akarod programozni, a hátralékok behajtása két nagyságrenddel még bonyolultabb, és tele van lyukkal az egész jogszabály.

    hogy lásd, mennyire közeledik az idióták, jogászok és idióta jogászok országa, itt van egy ászf részlet:

    "A Szolgáltató az esedékes, illetve jövőben esedékessé váló díjakról naptári havi és naptári negyedéves díjfizetési gyakoriság esetén negyedévente, naptári féléves és naptári éves díjfizetési gyakoriság esetén pedig a kezdő időponttól számított 3. hónap végéig – az Előfizető által igényelt díjfizetési gyakoriságnak megfelelő – papíralapú (nyomtatott) számlát postai úton vagy kézbesítő útján avagy – az Előfizető igénye esetén a 7.1.11. pont szerint – e-számlát elektronikus úton bocsát ki az Előfizető részére és amely számla összegét az azon feltüntetett fizetési határidőn belül köteles az Előfizető kiegyenlíteni. A fizetési határidő nem lehet kevesebb a számla keltétől számított 13 naptári napnál."

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz arnyekxxx #197 üzenetére

    "Az előfizető is közölhesse, hogy akkor modosítja a szerződést egyoldalúan és kevesebbet fog fizetni mert változott a gazdasági helyzete, modernizálni akarja a szolgáltatásait.": a szolgáltatóra elég szigorú szabályok vonatkoznak, hogy mikor emelhet árat. ha ugyanilyen szigorú szabályok vonatkoznak az előfizetőre is, tőlem lehet róla szó.

    (#198) djculture: "A szerződéskötéskor érvényes díjak szabályozások érvényesek nem az hogy x nap/hét múlva mi lesz..": és tudod garantálni, hogy ténylegesen a szerződéskötéskor érvényes szabályozások legyenek érvényesek? nem tudod. na ezért nem tudod garantálni a határozott idejű vagy hűséges szerződések díját sem a határozott idő alatt. ismét mondom, az nem működik, hogy egyesek kitalálnak valami elementáris baromságot, hogy azt meg kell csinálni, és akkor majd a szolgáltató önként és dalolva kifizeti a számláját.

    "Perpillanat azt használják ki ezek a cégek hogy nekik komplett jogi osztályuk van így úgy tapossák el a szerződésben foglaltakat ahogy éppen nekik jólesik..": perpillanat azt látom, hogy a cégek a hajukra kenhetik a jogi osztályaikat, a hatóságok taposnak el mindenkit, főleg a nagy magyar öntudatfejlesztő tréningbe bele nem férő multikat.

    hagy emlegessem neked az internetadót, és ennek fényében gondold át, amit írtál. mi lett volna, ha bevezetik a 150 Ft/GB adót? mi lett volna azokkal az userekkel, akiket az upc a 300 gigás forgalom limittel sújt? Befizet 45 ezer forint adót az isp úgy, hogy az előfizetőtől beszed 4800 forintot??? ezt bárki is komolyan gondolta beleértve téged is, meg azon fórumtársainkat, akik úgy érzik, a szolgáltató nem módosíthat szerződést??? ki hitte egy másodpercig is, hogy egy szolgáltatónak lehetősége lett volna benyelni havi negyven rugó veszteséget /előfizető és nem akart volna szerződést módosítani???

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz viano #391 üzenetére

    ennek utána kellene nézni, mert a szabály most hónap elején változott. azt nem tudom fejből, hogy minden szerződésre, vagy csak az ezután kötendő szerződésekre vonatkozik.

    a mostani szabály az, hogy nem. de ha azért mondja fel a szerződést, mert bezárja a boltot, az ellen nem tudsz mit tenni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz viano #393 üzenetére

    ha adott területen nem szolgáltat tovább, akkor azzal nagyon sokat kezdeni nem tudsz.
    az ügyfelek meg milyen észrevételt tudnak tenni, amitől rentábilis lesz a bolt?
    ha a döntést meghozta július 31. előtt és a felmondás első lépését is megtette múlt hónapban, akkor jogszerűen járt el.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz viano #395 üzenetére

    lehet hőbörögni, de ha valamit nem tud megoldani, akkor nem lesz megoldva. ha a bankod csődbe megy, akkor a pénzed odalesz. ha kölcsönadtál valakinek, és nem tudja megfizetni, nem fogja megfizetni, akármilyen szerződésed volt vele, akármire kötelezi a bíróság.

    "a gazdaságosság a szolgáltató piaci tevékenységének függvénye": a gazdaságosság nem csak ügyfélszámtól függ, így nem csak a szolgáltató piaci tevékenységének a függvénye. következésképp simán bezárhatja a boltot, és ha van egy kis esze, talál is hozzá olyan indoklást, amibe nem tud senki belekötni. én biztos találnék, ha a helyében lennék.

    nem véletlen, hogy mostanában annyi balhés ügy van a távközlési szolgáltatóknál, hogy csak egyet emlegessek: a poszt is erről szól, aminek a topicjában vitatkozol. azért lépett egyszerre mindegyik szolgáltató, mert új szabályozási környezetet teremtett a hatóság, és annak életbe lépése előtt le akarták rendezni a függőben levő ügyeiket. ez a valódi oka a rengeteg balhénak, amiről a nyár szólt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz viano #398 üzenetére

    igen, attól lesz hőbörgés az, hogy tenni akarsz valamit széllel szembe, hogy próbálom neked elmagyarázni, hogy nem tud, te meg kötöd az ebet a karóhoz, hogy tudna, de nem akar.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Williamgrant #400 üzenetére

    ha a szolgáltatón kívülálló okokból a szolgáltatás gazdaságilag ellehetetlenül, akkor valóban, meg tudná oldani, hogy ráfizetéssel szolgáltasson, de nem fogja, mert az őrültség. még az is lehet, hogy szerződésszegés, a kérdés az, kinek a hibájából. ha meg tudja indokolni, hogy nem az ő hibája, akkor hiába ugráltok, nem lesz net.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz viano #401 üzenetére

    egyébként gondolom áttanulmányoztátok a szerződéses feltételeket, így nem okoz nagy munkát, ha nekem is megküldöd a szolgáltató ászf-jére mutató url-t.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sayuar #405 üzenetére

    szerinted mi a valószínűbb? hogy a szolgáltató ászf-je nem felel meg a jogszabályoknak, vagy az, hogy a kedves fórumtárs nem tájékozódott a kérdésben és fogalmatlan? vagy az, hogy te is úgy szólsz bele, hogy az előzmény-hsz-eket se olvastad el?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sayuar #407 üzenetére

    "e miatt "tarifamodernizálás" miatt?" egyrészt a szó, amit keresel: emiatt, másrészt melyik miatt?
    amiről az eredeti poszt szól?
    találgass, mi erről a véleményem! utána, ha találgattál, olvasd el a #16-os hsz-t.
    korábbi állítás: nem olvastad el az előzmény-hszeket. bizonyíték: lásd itt.

    ja, azt erősen vedd figyelembe, hogy ez a subthread nem a telenor mobiltarifáiról szólt, hanem egy falusi szolgáltató szerződésbontásáról. ezt is tudnád, ha megnézted volna, mibe szólsz bele.

    szerk: még mindig várom a szolgáltató ászf-ére mutató url-t a falusi szerződésbontás témakörben!

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz arnyekxxx #409 üzenetére

    az állításod jórészt igaz, apró csúsztatás van benne: azt mondod, a szolgáltató nem törvény szerint járt el, ezt elfogadom. én viszont nem ezt állítottam, hanem azt, hogy annak az esélye nagyobb, hogy az ászf-e törvényes, mint az, hogy a tisztelt fórumtárs el is olvasta.

    ha megengeded, nem fogom most visszakeresni a nagy szolgáltatói balhék pontos elemzését, én tartok tőle, hogy egyszerre sértették meg a jogszabályokat és a saját, egyébként törvényes ászf-üket is.

    most abba ne menjünk bele, hogy az ászf-ek zömében van egy-két "érdekes" pont, meg abba se, hogy mitől változott meg az aláírásom tegnap ilyentájt...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sayuar #411 üzenetére

    "ezt ugye nem tőlem várod annak ellenére hogy nekem címezted?": bízom benne, hogy a barátaid is olvassák a hsz-eket. de ha már nagy lendülettel a védelmükre keltél, feltételeztem, hogy tudod, miről van szó, és akkor tőled is jöhet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz viano #414 üzenetére

    mennyivel egyszerűbb lenne megmondani, hogy melyik szolgáltató, akkor el lehetne olvasni az ászf-ét és lehetne konkrét válaszokat adni...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Williamgrant #417 üzenetére

    kilométeres listát tudnék írni azokról az esetekről, amikor a szolgáltató ellehetetlenül. kettőt leírok:
    1. az önkormányzatok kitalálták, hogy mennyire jól járnának, ha új adóként bevezetnék, hogy a közterületen menő kábelek után helyi adót szedjenek. viszont sikerült kapzsiságukban olyan mértéket beállítani az új adóra, amitől tarthatatlanná vált a szolgáltatás. sok helyen ezért lebontották a hálózatokat. ilyenkor ki a hibás? megcsinálod az üzleti tervet, normális esetben évekre előre, megkötöd az ügyféllel a szerződést, majd jön az önkormányzat, és beletol egy olyan költségnemet a szolgáltatásba, akár visszamenőleg is, mert nálunk ez a divat, amire egy lehetséges válasz létezik: felszámolod a kábelhálózatodat, vele együtt a szolgáltatást is.

    2. ugye ismerős a netadó ötlete? szerinted mi történt volna, ha bevezetnek 150 forint/GB netadót úgy, hogy az adó alapját az előfizető viselkedése képezi, hogy mennyit tölt, az adó alanya meg a szolgáltató? fizetsz 4-6-8 ezer forint körüli előfizetési díjat, utánad befizet a szolgáltató 40-50 ezer forintos adót? szerinted mi történt volna, ha ezt tényleg bevezetik? komolyan gondolták, csak azt nem, hogy kivételesen utcára mennek az emberek.

    legyen három:
    3. jelenleg is érvényes az a kötelezettség, hogy a szolgáltatónak saját költségén gyermekvédelmi szoftvert kell biztosítania az előfizetők részére. nyugodtan nézz utána, mindegyik szolgáltatónál kint van vagy a főoldalon, vagy max. egy szinttel lejjebb az erről szóló tájékoztató. a gyerekvédelmi szoftverre a hatóság erős ajánlást tett (hogy finoman fogalmazzak, "fényeztek" egy céget). ha arra a szoftverre előfizetői igény mutatkozna, akkor megint baj lenne, mert évente meg kell újítani és a költsége magasabb, mint ami az előfizetésből fedezhető.

    tudod mit, legyen négy:
    4. jelenleg egyetlen jogász sincs az országban, aki elég bátor ahhoz, hogy az eht 142. paragrafusát normálisan értelmezze. És mivel ilyen nincs, így a nav-ra vagy utalva, hogy ő adjon ki informatikai tárgyú állásfoglalást. ha nem jót ad, akkor egyrészt előfordulhat az, hogy tízmilliós nagyságrendű kiadásra kényszerítenek, ami miatt sok kis szolgáltató azonnal lehúzza a redőnyt, meg előfordulhat az is, (miután az agyagedények az art 130. paragrafusát eltörölték), hogy nem tudod beszedni az előfizetési díjakat.

    tehát itt van neked négy példa, amiből egy megvalósult, de szerencsére észhez tértek, egyet még a megvalósulás előtt elsöpört a népharag, a másik kettő jelenleg is törvényben van és bármikor lecsaphat, mint damoklész kardja. bármelyik előfordulhat, azonnal vége a szolgáltatónak, és azonnal beszünteti a szolgáltatást függetlenül attól, hogy milyen szerződésed van, mit hiszel róla, és mire jut a bíróság egy hosszú per után, ami után a szolgáltató nyilván eu-s bíróságra viszi az ügyet.

    a kérdéshez: eddig még nem hangzott el sem a szolgáltató neve, sem a szolgáltatás fajtája. én annak nem látom tetejét, hogy egy konkrét faluban ne szolgáltasson egy mobil szolgáltató, ezért valamilyen kábeles szolgáltatásra asszociáltam. mobil szolgáltatás esetén sem lehetetlen, hogy abbahagyják a szolgáltatást, a koncessziós szerződés nem követel meg sem 100%-os területi, sem 100%-os lakossági létszám szerinti lefedettséget. Tehát az a korábban itt elhangzott állítás, hogy nem lehet kimazsolázni a területeket, nem helyes.

    "Ebben az esetben a szolgáltató a szerződésszegő, minden felelősség tisztán az övé.": fentiek alapján ez nyilvánvalóan nem így van. mondjuk a ptk-ra is érdekes hivatkozni, elég csak a ptk általános szerződési feltételeiről szóló részt elolvasni (tegnap megtettem, ezért emlékszem rá, 6. könyv 77. paragrafus, nem hosszú). hogy finoman fogalmazzak: matematikus szemmel nézve kicsit zavaros.

    emellett még javaslom az aláírásom olvasgatását. friss szerzemény.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Wasquez #420 üzenetére

    a gyártási folyamat minden része veszteséges.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák