Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Donki Hóte #6 üzenetére
Eltekintve, hogy Bill Gates sosem mondott ilyen hülyeséget a 640 kB-ról, azért erősen csodálkoznék azon, ha a kevésbé nyilvános fejlesztési vonaluk nem foglalkozna a LIDAR-ral. Lehet, hogy tényleg nem ez a helyes megoldás, de okosabbak ők annál, mintsem hogy elvi okokból elvessék.
MaCS
UI:
Egy válasz a cikk által felvetett egyik kérdésre:
"Szakértők most azt találgatják, mi lesz az Autopilot jövője?"
Szerintem igen, próbálják kitalálni.Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A jogi háttér hiányosságaira hivatkozni erős csúsztatás. Nem kell hozzá semmi különös újdonságot feltalálni, a jelenlegi jogintézmények (legalábbis a kontinentális európai jogban) megfelelő alapokat nyújtanak.
Problémát jelent szerintem az a jogvédői hozzáállás, hogy csak a tökéletest akarják elfogadni, tehát hirtelen megoldást követelnek egy sor olyan problémára is, amelyek az emberi vezetőkkel is bőven fennállnak.
Mondom ezt úgy, hogy közlekedési jogász vagyok és elég sok valós balesetet elemeztem kifejezetten ilyen szempontból.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ismétlem: biztos vagyok abban, hogy van nekik LIDAR-juk, és folyamatosan tesztelik is. Miért is mondanának le egy teljes fejlődési irányról?
Egyébként sokszor elhangzott már, hogy a LIDAR-ral a legfőbb probléma az, hogy nagyon drága a komplett technológia, tehát a Tesla azonos eredményt olcsóbban ér el. De ez simán megfordulhat. Az ára is bezuhanhat és a képességei is javulhatnak, és a Tesla ezzel triviálisan tisztában is van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
kpbendeguzzal értek egyet.
Még egy vegyes rendszerben is minden egyes valamilyen szinten önvezető autó utcára kerülésével nő a közlekedés biztonsága.
Én egyébként úgy látom, hogy Musk nagyon sokat tett a fejlődésért, még sok hasonló vállalkozó szellemű, potenciállal rendelkező figurára lenne szükség.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #54625216 #37 üzenetére
Tuomas, kpbendeguz,
Meglátjuk hosszú távon. A családomban ténykedő csillagász mindenesetre nincs elragadtatva a Starlinktől, de ezt tényleg az idő fogja eldönteni.
Az igaz, hogy alacsony pályán lévén valóban nem jelentenek hosszú távú problémát, reméljük, nem lesz különösebb gond a felbocsátásokkal és a műholdakkal. Amíg mindegyikről tudjuk, hogy hol vannak, talán nem okoznak nagy gondot.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az öt év múlva regnáló jogi környezetről nem tudok nyilatkozni.
Ma, jobb híján az autóhoz adott, a felelősségre is kiterjedő használati utasítás lenne mérvadó, hozzávéve a gyártó egyéb kommunikációját. Persze nyilván vizsgálni kell számtalan körülményt, és nagyon nem mindegy, hogy polgári vagy büntető jogi felelősségről beszélünk, de még a szabálysértési vonal sem mellékes.
Amint írtam: nem akkora nagy feladat megoldani a feladatot, mint ahogy azt sokan hangoztatják -- nyilván annál jobban keresnek rajta, minél komolyabbnak tűnik a feladat.
A polgári részen szerintem szükségszerűen lesznek biztosítási megoldások, a büntető/szabálysértési vonalon meg az elvárható magatartást kell egyértelműsíteni.
Lesznek adatrögzítési és hitelesítési szabályok, velük együtt durva csörtékkel a jogvédőkkel.
De nagy találmányokra nem lesz szükség, az európai kontinentális jog alapjai elég rugalmasak ehhez.
Ja, és amiről valamiért el szokás feledkezni: egyáltalán nem szükségszerű, hogy egy adott (bal)esetnek egyáltalán legyen büntető jogi következménye.
A jog alapvetően egy reaktív eszköz. Meg kell teremteni a kiindulási alapokat, és ésszel alakítani a szabályokat és a joggyakorlatot.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #54625216 #58 üzenetére
+1
Az autó kilövése szerintem nagyon jó ötlet volt, tetszett.
Musk életmódjáról én semmit, se jót, se rosszat nem tudok, de komolyan kíváncsi lennék arra, hogy milyen kifogásolható magatartást tanúsít.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Donki Hóte #69 üzenetére
Egyrészt: megint nem állította senki, hogy Musk tökéletesen irányít.
Másrészt: kis túlzással kézbesítő szintű embereket küld el, de messze nem kreatívokat. A technika meghaladta a munkájuk szükségességét, a gazdasági környezet meg olyan, amilyen.
Verseny van, és Must elég jól ismeri annak a szabályait, gyakorlatát.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Deezer
- Mini-ITX
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- ÚJ Bontatlan MacBook Pro 14 M3 Pro 11CPU/14GPU 18GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- OLED65GX6LA 2 Év gyári Garancia
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
- Intel Core i7 14700KF Processzor - Bontatlan! - 36hónap garancia!
- Lenovo ThinkCentre M73 PC /i5-4460/8GB DDR3/MSI GT 710 2GB/SAMSUNG 850 PRO 256GB SSD/Wifi/Win 11 Pro
- Nothing ear (1)
- Lian Li O11 Dynamic Mini mATX gépház
- Asus Rog Phone 8 5G 256GB Dual SIM Black Emag vásárlás Gyárilag független Csere/beszámítás is!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest