Mostanra egyáltalán nem újdonság, hogy a Tesla leépítésekbe kezd, az ugyanakkor meglepte a médiát és a rajongókat, hogy közel 200 olyan dolgozót is elküldtek most, akik az Autopilot funkciót dolgoztak.
Az érintettek szabadon bocsátása után a San Mateóban található irodát be is zárta a Tesla, a leépítést több forrás is megerősítette. A meglepetést az okozza, hogy az Autopilot eddig kritikus fontosságú szolgáltatása volt (és elvileg az is marad) a Teslának, Elon Musk rendszeresen nagy ígéreteket fűz a 12 ezer dolláros, opcionális FSD rendszer automatizált funkcióihoz.
A most elbocsátott 195 dolgozó közül a legtöbb kevésbé képzett és rosszabbul fizetett volt, többek között adatcímkézéssel foglalkoztak (eldöntötték, hogy a Tesla algoritmusai jól vagy rosszul azonosítottak egy objektumot).
A bezárt iroda munkáját a Buffalóban található irodában osztják szét, a megmaradt dolgozókat is ide helyezik át. A jól értesült források szerint ez a „Tesla-módi”, vagyis „azonnal cselekednek, a következményekkel később foglalkoznak”.
Szakértők most azt találgatják, mi lesz az Autopilot jövője? A Tesla szerint ugyanis elengedhetetlen a még több dolgozóval folytatott adatannotáció, ellenkező esetben nem képezhető megfelelően a mélytanulási neurális hálózat, amely az FSD fejlesztését segíti. Egyes vélemények szerint talán felhagynak a kameraalapú megközelítéssel, és a LiDAR, radar felé fordulnak.