Új hozzászólás Aktív témák
-
sztanozs
veterán
Várható volt
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
Szerintem még így is örülnek neki (komoly fraud lehetőségek vannak az azonnali utalásban - amire még nincsenek épkézláb kontrolok).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
5 mp-es max tranzakciós időlimittel alatt szinte biztosan nem fogsz tudni egy forrás/cél számla (fraud/aml/blacklist/stb) ellenőrzést végrehajtani, de egy Risk Based Authentication (felhívjuk az ügyfelet, de pl nem veszi fel) sem fér bele, ráadásul ha kiderült, hogy nem az ügyfél szerette volna a tranzakciót (pl. banki trójai), akkor konkrétan esélytelen visszacsinálni a dolgot.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
Végül is ők a profit reményében szolgáltatnak, nem jótékonysági szervezetek.
Természetesen csak akkor fejlesztenek, ha haszon (vagy elkerülendő veszteség/bírság) van - mint bármely más piaci elven működő cég.[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
A készpénz-kezelésben és lakossági hitelezésben (amit a tömegek látnak) nincs új a nap alatt. Sok minden nem fejleszthető, a felhasználóknak sincsenek nagyon konkrétan megfogalmazott fejlesztési igényei. Amennyiben lettek volna ilyen komoly igények, azért azt a piac lereagálta volna (komoly piacszerzés érhető el egy időben lereagált változással). Persze történt ez-az, pl. a netbankok fejlődtek, szépültek (10-15 évvel ezelőtti állapothoz képest). Némi analitika is elérhető már a legtöbb helyen.
Az utóbbi időben a fintech "cégek" megjelenése persze felkavarta egy kicsit a piacot, ilyen például a publikus API (amit a PSD2 előír), de ez pont a bankok érdeke ellen van (másnak átadni az ügyféladatokat), ezért ez szabályzói indíttatás nélkül nem kivitelezhető (amúgy semmilyen más szektorban sem).A vállalati szolgáltatások terén viszont komoly fejlődés volt az elmúlt 10-20 évben, de ez nem igazán tartozik ide.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
Afrikában azért megy az MPesa, mert se ATM, se bankfiók, se semmilyen készpénzfelvételi lehetőség nincs. Jobb híján vezették ezt be (illetve a mobilszolgáltatók ügyesen meglátták a piaci rést). Ráadásul (ahogy írtam) sem a bankok szolgáltatnak, hanem a mobilszolgáltatók.
Nem szükséges hozzá egyébként QR kód, meg firstworld baromságok (mint nyomtató), simán megy a rendszer SIM-alkalmazásként is butatelefonokon.
Egyébként nálunk is volt ilyen 10-15 éve, csak nekünk már akkor sem fűlött a fogunk a z ilyen buta megoldásokhoz.JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
Nem nézem le, egyszerűen megjegyeztem, hogy nálunk is bevezették és a kutyának se kellett. A bevezető bank dolgozóin kívül kb 500 ügyfele volt a szolgáltatásnak. A bevezető cég érdekes módon nem idehaza, hanem végül kínában járt sikerrel ezzel a megoldással.
Nálunk, ahol minden településre jut(ott) egy bank/takszöv/atm, és a lakosság 50%-a kivette egy összegben a fizetését (ha nem borítékban kapta meg rögtön - félig feketén) semmi szükség nem volt erre.JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
Olyan cég, ahol Mancika tudja mind a három ember jelszavát - hogy minden nap gond nélkül tudja utalni a milliókat - mert Mancika nem olyan...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
válasz nyisziati #87 üzenetére
ezt kiadhatnák valami indiai csapatnak, ott van bőven, aki megcsinálná
A mondat vége (halmozottan) igaz, pont ezért problémás az első részJOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
válasz nyisziati #91 üzenetére
Divat a kiszervezés, főleg az olcsóság miatt - viszont azt mondanám, hogy nehéz megbízható beszállítót találni. Indiában futószalagon jönnek az informatikusok, kb 5x annyi végzett informatikus van a munkaerőpiacon, mint szabad munkahely.
Egyrészt ennek, másrészt az indiai munka törvényeknek hatására az informatikusok között többségben vannak az olyanok, akik 10 évvel a végzés után csak néhány hónapnyi tapasztalatot mondhatnak magukénak. Indiában tipikusan nincs korlátozva a próbaidő hossza (több, mint egy év is lehet, és akár meg is hosszabbítható), amely alatt a bármilyen indokkal felmondható a munkaszerződés. Tipikusan elég egy betegséges (vagy rosszkor igényelt szabadságos) nap vagy egy rossz heti/havi teljesítmény-értékelés és már is szedheti a sátorfáját a dolgozó. Volt olyan beszállítónk, ahol a dolgozók jellemzően kevesebb ideig álltak munkában betanítás után, mint a betanítás időtartama (2-4- hét).Ennek hatására jelentős a kiáramlás a fejlett piacok felé (Ausztrália, Új-Zéland, USA, UK), ezt az országok a maguk módján igyekeznek korlátozni.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...