Új hozzászólás Aktív témák
-
vamzi
őstag
válasz Zsoleszhun #1 üzenetére
Köszönöm.
Nem hiba. Mérlegeltem és mivel biztosíték huzalt szerettem volna mindenképpen használni, így meg kellett szabaduljak a nikkelszalagtól teljesen. Egyik cella sem kapott 3mp-nél hosszabb forrasztási időt. Előzőleg rossz cellákon gyakoroltam és kísérleteztem ki a technikámat.
(#2) Sanyi.mTs
80kg a saját súlyom, amihez rendszerint tartozik egy ~4kg-os táska, tehát a teljes súlyterhelés valahol 84 kg körül van.[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
Ez egy jó kérdés, mert eléggé szürke zónában van. Ha lenne rajta pedál, akkor kerékpár lenne. Ha 300W-nál nagyobb motorja és/vagy 25km/h sebességnél nagyobb sebességgel tudna közlekedni, akkor segédmotoros kerékpár, amihez már ugye kell sisak meg jogsi. 250W-os motorja van és 25km/h-nál nem tud önerőből gyorsabban menni, szóval passz, hogy jogilag ez pontosan mi. Valahol a roller és a kerékpár között van. Én utóbbinak tartom.
-
vamzi
őstag
(#6) Atyus
A mostani kellemes időben 50°C-ra megy fel a vezérlő hőmérséklete. Az akupakkon nincs hőmérséklet emelkedés és a motor is éppen csak langyos. Szerencsére van visszajelzője, amin látom a vezérlő hőmérsékletét, így ha kell, akkor majd kitalálok valami hűtést neki. Valószínűleg plusz borda elég is lenne, annak még van hely bent.(#7) Duracellm...
Megfontolandó amit írsz, a jelenlegi teljesítménye is teljesen kielégítő.(#8) klambi
Gondoltam rá én is, akár még táskában tartható pótaksira is, de azt már kicsit extrémnek tartom(#10) kmisi99
Van egy töltőm (LiitoKala Lii-500), amiben van beépített NOR teszt, ami előbb feltölti 100%-ra, majd elkezdi meríteni és közben méri a kapacitását, majd ismét fullra tölti. Minden esetben 250mA-rel merítem a cellákat, a gyári adatok is ilyen merítés mellett vannak megadva.
A kiválasztás úgy történt, hogy excelben vezetem a cellákat és a nekem fontos értékei alapján kap egy pontszámot majd sorba rendezem pontszám alapján és a top 50-et vettem. Volt olyan cella, ami hiába volt nagy kapacitású, túl nagy volt a belső ellenállása és emiatt kiesett. Átlagosan 10%-a kuka a celláknak.(#11) tntmax
120kg-ot írnak a gyári adatokban, de nem lennék nyugodt ilyen terhelés mellett.(#17) energy4ever
A valóságban 24km/h a végsebessége (üresen kipörög 30-ig és ott leszabályoz). Erős leejtőn egészen megközelíti a 25km/h-t A motorja 250W-os.(#18) Szajkop
Félreértettél valamit, mert minden cella biztosíték huzalon keresztül csatlakozik egymáshoz. Azaz képes arra, hogy ha zárlatos 1 cella, akkor fizikailag leválassza a pakkról magát. Összerakás közben volt is szerencsém tesztelni, mert párszor mellé nyúltam.(#21) dugesz77
Papíron 5A, a valóságban picit nagyjából 6A-nél olvad el. Maximum 9A-t enged át magán a vezérlő, tehát max terhelésen 1,8A szalad át a huzalon. Hosszútávon sincs melegedés ekkora áramnál a huzalokon.(#23) dugø
Tekerj az apró betűs részhez. Úgy 350W-os a motor, ahogyan 30km/h-t és 15km-t tud megtenni. Sehogy. 250W-os motorja van és nem képes 25km/h-nál nagyobb sebességre. Tehát nem éri el a segédmotoros kerékpár szintjét. -
vamzi
őstag
válasz Teréz Atya #43 üzenetére
Az XT60 az gyári csatlakozója és azt akartam, hogy szabadon cserélhető legyen a gyári aksijával. Egyébként én is ezt választottam volna. Ez azért az 1,4kW-tól elég messze áll. Ha befogom a kereket teljesen feltöltött állapotban, akkor vesz fel kb 370W-ot. 1 cella teljes vizsgálata nagyjából bruttó 1 hónap, nettó kb 12 óra. Egyszerre 4 cellát tudok csinálni. A leghosszabb folyamat a pihentetés, mikor 3 hétig le van téve, hogy ellenőrizzem a feszültségvesztést. 2,5 kg az új pakk, azaz 1,5kg-ot ad hozzá pluszban a bringához. És van a pakkon egy 40A-es 10S balanszer, ami teszi a dolgát(ellenőrizve).
[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
A kiírt belső ellenállás tényleg voodoo szerűnek tűnik, egészen addig, míg nem kezded a cellákat sorba kötni. Ugyanis a nagyban eltérő belső ellenállású cellák más feszültségre töltődnek fel emiatt pedig szétcsúszik a pakk.Ezt persze ki lehet játszani, ha beépítünk balanszert, ahogyan én is tettem.
Igazából ez a töltőmből fakad, mert az fele árammal meríti, mint tölti(500mAh-val töltöm a cellákat). Igazából kicsit időpazarló, de mivel úgy is 8-10 órás ciklusokban tesztelem a cellákat, így mindegy nekem.
A Sanyókon én is meglepődtem, mert az eddigi bontások alapján (van kb 150db bontott sanyóm) messze a legrosszabb cellák. Kapacitásukat nézve a nagyja 2000 feletti, nem is ez a valódi baj velük. Hanem, hogy töltésnél 4V-tól irgalmatlan módon elkezd melegedni (50 fok felett kukázok minden cellát). Ez a pár sanyó a pakkban különös elbánásban részesült, hogy tuti ne okozzon gondot. Ez a 3 se nem melegszik és a kapacitása alapján is befért a pakkba.
Jehu meg HBP úgy gondolom, hogy alap személyek a 18650 világában. Én is velük indultam el. Az ötlet pedig már korábban felmerült, csak nem tudtam magamnak megindokolni, hogy miért kezdjek egy cellákat bontani. A bringa adta meg a hiányzó lökést. Attól függően, hogy mennyit sikerül összeszedni úgy alakul a projekt további sorsa. A következő mérföldkő egy 1500W-os teljes értékű bringa építése lesz.
-
vamzi
őstag
válasz Teréz Atya #69 üzenetére
Elvileg kapacitás csökkentő hatása van, de 1 alkalomról van szó minden egyes cella esetén, ami elhanyagolható. Hogy mennyire rossz a valóságban? Itt egy videó, amiben 3 évig lett letárolva 100%-ra töltött cella:
https://www.youtube.com/watch?v=jAcgld6gtyo -
vamzi
őstag
Azért azt ne felejtsük el, hogy ez mind használt, bontott, bizonytalan előéletű cella, ahol inkább bukjak néhány százalék kapacitást, mintsem rám gyújtsa a pakkot. Egy ilyen bontott cellás pakk ritkán éri el a 200.000 ft-os árat, az már hatalmas mennyiségű cella. Az eddigi költéseim alapján kb 150-300 ft között jön ki egy bontott cella (amit meg is tartok), szóval ekkora összegnél legalább 600 cellás pakkról beszélünk.
Egyébként én sem 100%-ra töltve használom a bringát 39,5-40V környékére töltöm, de a tesztnél leteszem pihenni 100%-os állapotban 3 hétre. A vezérlő pedig 32V-nál vágja el, így hosszú élettartamra számítok.
-
vamzi
őstag
Jól érted, villámgyorsan elolvad az a biztosítékhuzal.
A forrasztást egy saját kezűleg épített, szabályozható 50W-os pákával csináltam nagy méretű heggyel és folyékony fluxszal. A felületeket persze előtte letakarítottam gondosan.
Azóta építettem szabályozható ponthegesztőt, amivel csupa móka és kacagás az aksik összeszerelése (de tényleg )
-
vamzi
őstag
Nem igazán. "Szemétből" építettem, így a költségem valahol 10-12.000 Ft körül tetőzött. Kell egy mikróból való trafó, aminek a szekunder oldalát újra kell tekerni (én 50mm2-es kábelből tekertem 2 menetet, így 1,8V lett a kimenő feszültség és kb 700A az áram). Ha ez megvan, akkor kell egy vezérlő, amit aliról meg lehet venni olcsón ([link]). Ehhez a vezérlőhöz kell egy 9-12V-os trafó. Ezt az egészet beszereletem egy PC-s ATX táp házába és lényegében kész, már csak egy lábkapcsoló kell meg fejek a hegesztéshez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gumi és felni topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Autós topik
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Motoros topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- LEGO klub
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia