Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz clyvejhamma #41 üzenetére

    "Amennyiben csak renderelésre lenne, akkor viszont az árából kijön kb 2db 1800x, ami 3D-s progik esetén többet tud és jobban is skálázható mert ha éppen nem kell a render power akkor csak az egyik gépet kapcsolod be. A két gép másik előnye hogy ha véletlen behal valami egy projekt közepén akkor is marad géped amivel be tudsz segíteni."

    Ez hülyeség, mert két géphez két alaplap, két táp, két ház, két ssd kell, tehát hiába olcsóbb a cpu, ha a rendszer összköltsége magasabb ugyanakkora teljesítmény mellett. A render/fogyasztás mutató is rosszabb, mert hiába hasonló mondjuk 2 cpu tdp-je összeadva egy sokmagos cpu-jéhoz képest, a rendeszer egyébb összetevőinek a fogyasztása összeadva sokkal magasabb lesz, mint a többmagos gépé.

    Ami a biztonságot illeti: valamelyik gépnek szerverként kell üzemelnie, így ha az lehal, akkor rántja magával a másikat is, tehát még csak nem is biztonságosabb, ha csak nem költesz külön szerverre is. Továbbá a render menedzsment is jóval komplikáltabb, mert szükség lesz render manager szoftverre, ami szétosztja a render feladatokat a gépek között, miközben egy gépen a rendert simán indíthatod parancssorból vagy magából az alkalmazásból.
    Ha meg nem frame szekvenciákat, hanem nagy felbontású állóképeket kell renderelni, akkor a feladatot két gépre elosztani rémálom, mert a renderelő szoftvernek tudnia kell adott régiókat külön csomagként futtatni, majd a végén összerakni a képet, azt szintén menedzselni kell, ami növeli a render időt.

    Az emberi munka se könnyebb két géppel, mert egy sokmagos gépen sokkal gyorsabban lehet pl. világítás preview-kat renderelni, amivel több iterációt lehet végigtolni ugyanannyi idő alatt, tehát növeli az emberi munka hatékonyságát.

    Így összességében render munkára egy sokmagos gép sokkal alkalmasabb, mint több pc kevesebb maggal.

    After effects-et és általában bármilyen Adobe terméket meg ne vegyünk már referenciának. Az Adobe az egyik legtrágyább fejlesztő, ha render optimalizálásról van szó. Az AE tesztek max. azoknak érdekesek, akiket azzal vert a sors, hogy munkahelyi követelmények miatt kénytelenek AE-vel dolgozni, de sem az AE sem a Premiere nem alkalmas hardver tesztelésre.

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz clyvejhamma #100 üzenetére

    Tehát akkor megiscsak gyorsabb egy kicsivel ott ahol szamit illetve sokkal gyorsabb ott ahol kevesbe szamit? :F

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • #54625216

    törölt tag

    válasz clyvejhamma #100 üzenetére

    Éppen ezt mondom, hogy az AE egy kompozit program, ami nincs rendesen megírva több szálra, ezért az AE-n mért render teljesítmény csak azoknak érdekes, akik AE-vel dolgoznak és nincs lehetőségük másra váltani, de általánosságban totál alkalmatlan a render hardver tesztelésére.
    Az AE esetében amúgy egyedül a motion grahics az a terület, ahol még egyáltalán értelme van használni a natív vektorgrafika támogatása miatt, minden másra vannak nagyságrendekkel hatékonyabb kompozitor szoftverek, amik nagyon jól kihasználják a több szálat.

    A render disztribúció nehézsége természetesen a szoftvertől függ. Ha csak egy fajta renderelőt használsz és annak van saját batch vezérlője, akkor persze jó az is. A gond akkor kezdődik, ha több különböző szoftverrel akarsz dolgoztatni, mert a rendervezérlőnek minden jobról tudnia kell, ami a gépeken fut.
    A deadline amúgy tényleg jó szoftver, de két gép miatt nincs értelme vacakolni vele, ha meg lehet oldani egy gépen is ugyanazt. Plusz hibaforrás feleslegesen.

    A külön szervert a biztonság miatt említettem. Ha az egyik gép a szerver, a másik meg a render node, akkor ha a szerver kidől, akkor a másik gép munkája is elvész, tehát így semmivel sem biztonságosabb a rendszer. Kettőnél több node-nál meg már amúgy is kell szerver meg render vezérlés, ott tényleg csak ki kell számolni a bekerülési és az üzemeltetési költségeket, hogy mikor melyik felállás a jobb: a több gép kevesebb szállal vagy a kevesebb gép több szállal, de ha csak egy db. több magos gépet hasonlítasz két kevesebb magossal, akkor a több mag mindig jobb, mint két külön gépet menedzselni.

Új hozzászólás Aktív témák