- Milyen routert?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- HBO Max & OD topic
- Hálózatokról alaposan
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
nkmedve
őstag
válasz Petykemano #449 üzenetére
Nincs semmi kritikus hiba amit most korrigálni kéne/lehetne. A data fabric sebességét lehet majd emelni, de valószinűleg arra csak a Ryzen 2-ben kerülhet sor, és az önmagában nem sokat hozna a konyhára (lehet kb. +5% játékokban). Ez nem egy olyan apró változtatás amit egy új steppingben meg tudnak valósitani néhány hét, vagy 1-2 hónap alatt.
Szerintem amit javitani kell azokat inkább BIOS vagy szoftveres úton tudják megtenni:
- jobb memóriatámogatás, 3200+ MHz támogatása minden esetben, ez leginkább az alaplapgyártóktól függ
- az ütemező (legyen az a windows-é vagy a játékok saját ütemezője) fel legyen készitve a 2 CCX-es elrendezésre és próbálja meg egy CCX-en belül tartani a thread-eket amennyire lehet.Más "csodajavitásokra" szerintem fölösleges várni, és őszintén nincs is nagy szükség rá, alig néhány játék van ahol a Ryzen lényegesen elmarad egy Kaby-tól (egyáltalán nem biztos, hogy a CCX-ek közti kommunikáció miatt) ott inkább ezen játékok fejlesztői kéne utánna nézzenek hogy ez miért igy van, és a jövőben lehetőleg a Ryzen-t is figyelembe véve fejlesszenek.
Pl. a Rise Of The Tomb Raider esetén, amiben a Ryzen-nek lényeges elmaradása van egy 7700K-tól, ott a 4+0 és 2+2 között alig van különbség:
[link]
Gyorsabb RAM-nál ez a különbség még tovább csökkenne.