- DIGI kábel TV
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Vivaldi (böngésző)
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Hálózati / IP kamera
- Spotify
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
daninet
veterán
a kormány elrendeli a pedagógusok digitális kompetenciáinak felmérését, a fejlesztési igényeknek megfelelő tananyagok és oktatási tematikák fejlesztését, a szükséges térítésmentes továbbképzések megszervezését és lebonyolítását
Már csak ezért megéri ha tényleg igy lesz.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
kevinium
aktív tag
Nemzeti DOS... Na erre nem gondoltam volna...
-
"...A teljes projekt végrehajtását és menedzselését – akárcsak a Program többi részét is – Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos vezényli le..."
A hozzaerto embert a megfelelo helyre...
https://www.coreinfinity.tech
-
big-J
őstag
Na, ha még az általánosba is a gyerekek számára órán elérhető wifi lesz... gg
-
garrotter
tag
Meg ezért:
tanfolyamok: minden magyar polgárnak lehetősége legyen az alapszintű digitális írástudás elsajátítására térítésmentes képzéseken lakó- vagy tartózkodási helyén, vagy annak legfeljebb 30 kilométeres környezetében
"Emberi törvény kibírni mindent, s menni mindig tovább, még akkor is, ha nem élnek már benned remények és csodák."
-
biztos vagyok benne, hogy a pedagógusok imádni fogják ezt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
aktív tag
vagy imádni fogják, vagy mehetnek a 3,14csába!
mert ez a gárda nem azt várja el, mint az előző farkok, hogy csak úgy simán ne vergődj, hanem azt, hogy igenis karlendítéssel üdvözöld a dolgaikat!
és vizsgán belekérdeznek az aktuálisan a tv-ben hirdetett marketing baromságokba és ha nem tudod, vagy nem olyan hangnemben beszélsz az ott folyó néphülyítő baromságokről, mintha kommunista gyűlésen lennél, akkor utána mehetsz újra vizsgázni!
ezek a továbbképzésnek nevezett dolgok arról szólnak, hogy ebből is ki lehessen venni egy nagy rakat pénzt. nekünk is csináltak továbbképző rendszert. semmi értelme, mert 13 év alatt soha, de soha nem találkoztam azokkal a dolgokkal, amiket ott tanítanak!!! és közben hirdetik, hogy milyen kib*szottul eredményes a továbbképzési programunk! ilyen jogcímeken x haver x millió eurónyi eu-s pénzt tud felvenni!
és nem, NEM vagyok baloldali sem meg liberális sem, meg b*zi sem! csak nagyon undorodom már tőle, hogy az előző moslék banda dolgait csinálják ezek is és még tesznek is rá egy pár lapáttal!
[ Szerkesztve ]
हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हरे Góranga!
-
-
-Skylake-
addikt
"szupergyors internettel"
Ez jó. Szipi-szupi gépek is lesznek mellé? Ilyet látni egy hivatalos program leírásában már önmagában szánalmas. Annyira szakmai, mint a Tomi.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
-
noPublicFG
senior tag
Azt mondom, hogy így, a leírtak alapján ez jó. Nagyon remélem, a megvalósítás átlépi azt a banánhéjat, amin eddig elcsúszott.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
#54625216
törölt tag
"A következő két évre szóló, nem igazán innovatív stratégia inkább a lemaradást hozná be"
Na ilyen a tipikus "indexes" stílusú, hangulat keltő újságírás:
a szerző szimplán összefoglalja, hogy mi hangzott el a sajtótájékoztatón, majd hozzábiggyeszt egy szalagcímet, amiben a magánvéleményét közli.A szerzőnek el kellene döntenie, hogy vélemény cikket közöl-e, vagy tudósít. Ha tudósít, akkor ne használjon minősítő jelzőket (attól teljesen függetlenül, hogy az olvasók hány százaléka ért egyet a minősítéssel). Ha viszont a véleményét írja le, akkor egyrészt jelezze ezt egyértelműen, másrészt legalább pár szóban indokolja hogy mégis mi alapján jutott az adott következtetésre.
(Ez a fajta újságírói nívótlanság amúgy nem csak a politika által érintett témákban tapasztalható, hanem általában az online médiában, ahol a cikk kapcsán esély van a némi flamewar-ra.Nvidia-Amd, Apple-Samsung, Android-iOS, Windows-Linux, PC-konzol, PS4-Xbox, stb. stb.) -
ha valódi tudás átadása a cél, akkor ez simán jó lehet. mármint nagyon-nagyon jó.
más kérdés, hogy biztosan lesz ellenállás, főleg ha mondjuk tábláról (ad abszurdum krétáról) kéne átállni powerpointra. ez pl nem feltétlenül triviális: átadott tudás nem feltétlenül változik, de másra megy az idő. főleg olyan esetben, akik még nem álltak be az élethosszon át tartó tanulásra lehet ez egy probléma, mert paradigmaváltásról beszélünk, az pedig sose egyszerű.
vagy simán cserélni a pedagógia eszköztár jórészét, mert vannak más / célravezetőbb megoldások. mondjuk áttérni formatív értékelésre a szummatív mellett, flipped classroom, szemináriumok tartása gimnáziumban is, beadások erőltetése. Ha pedig itt tartunk, akkor lehet updatelni a hangsúlyokat, pl jelenleg már nem igazán ér semmit bemagolni egy lexikont.
Viszont ez egy akkora volumenű és bonyolultságú váltás, amihez minden érintettnek aktívan részt kell vennie és akarnia kell a változást (értsd, izomból a management nem fogja tudni átvinni).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
szerinted az mennyire lesz "nagyon-nagyon jó", hogy egy újabb tanulási és vizsgakötelezettséget tolnak a tanárok nyakába? megmondom neked: el fogják küldeni a komplett minisztériumot államtitkárostul, dajcsostul az anyjába.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
olvasd végig a maradék bekezdéseket is.
virágnyelven kb azt írtam le, hogy ha a tanárok nem látják az értelmét, nem látják az előnyeit, nem lesz erőforrás biztosítva (továbbképzés, szóval egyrészt megfelelő anyag, másrészt a tanárok részére biztosított idő és mondjuk szükséges eszközpark), akkor ez be fog bukni. paradigmaváltás mindig nehéz, idő és erőforrás kell hozzá, közös célon és motiváción felül is. bármelyik hiányzik, abból baj lehet.
viszont paradigmaváltás szükséges, nem lehet örökké krétával táblán dolgozni. optimista vagyok, ez egy olyan terület, aminél ha nem lesz sürgősen előrelépés, akkor Magyarország le fog maradni, a jelenlegi helyzethez képest is.
persze lehetnék pesszimista is, akkor viszont eljutunk oda X év múlva, hogy aki megteheti, az járassa a gyerekét külföldön iskolába, mert annyival jobb az ottani tanítás hatékonysága.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
"ha a tanárok nem látják az értelmét, nem látják az előnyeit": ha. ha. ha.
az, hogy feltételes módban írtad, azt jelenti, hogy úgy gondolod, ez a kérdés a jövőben fog eldőlni és két lehetséges kimenetele is van.én viszont azt írtam, hogy látva a tanárok jelenlegi terhelését, a velük szembeni elvárásokat, az oktatás helyzetét, nincs ha: a kérdés szerintem évekkel ezelőtt eldőlt és nem fogják támogatni. abban sem hiszek, hogy dajcs kedvéért hirtelen ugrásszerűen javulna a finanszírozási pozíció, miután az elmúlt 6 évben csak rontottak rajta.
"viszont paradigmaváltás szükséges": ezt nem vitatom, azt viszont igen, hogy ez az oktatási stratégia valódi paradigmaváltás-e. szerintem nem. ez az egész tökre úgy néz ki, mint amikor faluvégi egységsugarú sztrítracsingos csávó felragasztja a gyorstankoló matricát a ladakocsira. ennyitől nem lesz ferrari belőle.
"nem lehet örökké krétával táblán dolgozni.": ne aggódj, ezt már megoldották: már kréta sincs.
"annyival jobb az ottani tanítás hatékonysága.": erről megint nyithatnánk egy vitát, én nem hiszek benne.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ez nagyon szép lenne, meg valószínű a tanárok egy része is benne, lenne, de egy kormányzati program megvalósítása és kommunikációja mennyire szokott különbözni egymástól? Meg ugye, ezek a dolgok pénzbe kerülnek. Az meg valahogy oktatásra a rendszerváltás óta nem volt.
Mutogatni való hater díszpinty
-
csongi
veterán
Mit jelent a szupergyors Internet?
-
"...aki megteheti, az járassa a gyerekét külföldön iskolába, mert annyival jobb az ottani tanítás hatékonysága..."
Ne altasd magad, pont a kulfoldi oktatasi mechanizmusok atvetele zajlik, aminek az a celja, hogy az oktatasi rendszer ne termeljen ki olyanokat, akik tudnak gondolkodni, mert ok nem iranyithatok.
https://www.coreinfinity.tech
-
nagyúr
válasz dajkopali #22 üzenetére
Tippre azon falvakban, ahol nincs kiépült kábelnetes hálózat, marad majd az LTE mobilinternet, mert hát papíron így meglesz 30Mbit/s. Hogy a gyakorlati sebesség köszönő viszonyban nem lesz ezzel, az már senkit nem fog érdekelni.
A többi bejelentett dolog is ilyen marhaság. Plusz én nem látom, hogy a költségvetésben hol lesz erre pénz és támogatás biztosítva? Majd az iskolában fognak elhelyezkedni a rendszergazdák, minimálbéres fizetéséért?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
daninet
veterán
ez azert igy eleg durva soros-gyikemberes osszeeskuves.
Nem egy europai orszag van ami hatekonyabb a magyarhoz kepest oktatas teren.A valtozast pedig szorgalmazni kell, mert a mai normakkal a fapalcaval gyerekbe veros, magolos oktatas nem hatekony.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
csongi
veterán
válasz dajkopali #22 üzenetére
A 30-as net is csak akkor ér valamit, ha felfele legalább a fele megvan. A letöltési sebesség növelése igen kevéske a boldogsághoz szerintem, egy tanintézmény esetében. Minden esetre éppen ideje lenne már ennek.
De azért siralmas, hogy informatika fejlesztés címén az UNIO-ba lépés óta csak a pénz lenyúlás megy, és DOS meg Win98 -as oprendszereket futtatni képes eszközökből van a legtöbb az intézményekben.
(Persze a másik banda irányítása alatt, meg a rendszergazdák loptak amit nem szégyeltek, hardvereket vettek iskola számlájára azt eladták, és soha senki meg nem nézte, hogy valóban beépítésre került volna. ) Leginkább az eü részlegen észrevehető. A diákok meg most kenterbe verik a szülőket hozzáértés terén.
A felnőtt oktatás megint háttérbe szorul vajon?
Én örülök ennek a programnak, csak legyen már valami jól csinálva! Most hiába oktatják csak a diákokat, a szülők elvéreznek, és a tudatos szülői nevelést felborítják, ha nem tudja követni a gyermeke tevékenységét, mert a szülőt meg lehet vezetni vele.
De reménykedem, hogy jól fog elsülni, é mindenki kamatozhat ebből a nagy projektből. -
#54625216
törölt tag
A tanárok közalkalmazottak, nem a jószándékukon múlik, hogy mit oktatnak és mit nem.
Tüntizni meg sztájkolni persze lehet, sőt még politikai mozgalmakat is indíthatnak, de ha a társadalom elvárásai (oktassanak rendesen) és az ő érdekeik (pl. ha kevesebbet akarnak ugyanazért a pénzért dolgozni) nem egyeznek, akkor a sztrájk és a tüntetés mellé nem fog beállni az a kritikus tömeg, ami a kormányzatot meghátrálásra kényszerítené.
Akkor meg a t. pedagógus vagy megcsinálja, amit elvárnak tőle, vagy mehet a versenyszférába meglepődni, amikor pofonröhögik, hogy "nyári szünet, kötelező szabadság meg túlórapóték, haha".
A pedagógusok leterheltsége nem költségvetési kérdés amúgy, azon volt a kiakadás, hogy egyrészt az iskolák _semmilyen_ önálló gazdasági döntést nem hozhattak (krétát sem vehettek, ha kifogyott), másrészt idióta, értelmetlen adminisztrációs feladatokat sóztak a nyakukba.Ami a kormányzati elképzeléseket illeti: mivel ez egy koncepció, nyilván a megvalósításon van a lényeg. A megvalósítás sikerében lehet kételkedni (jogosan), de a kérdés most az, hogy a koncepció maga működőképes-e. Pl. az iskolák gazdálkodásának eltúlzott centralizálásáról már koncepció szinten is látszott, hogy hülyeség, ezzel szemben ez a terv még akár működhet is, ha nem k..rják el.
Annyival jobb a helyzet most, mint mondjuk a 15 évvel ezelőtt a csúfosan bebukott Sulinettel szemben, hogy a hardverek életciklusa kitolódott, a háztartások többségében már eleve van valamilyen informatikai eszköz, így legalább lehet 5-6 évre előre tervezni, nem kell évente milliárdokért pc tendereket kiírni. -
Nem vitatom, de ott biztosan nem hatekonyabb, ahol most vagyok. Itt inkabb az onallo gondolkodasra keptelen droidok kinevelese megy - es most egy jelentos nyugat-europai allamrol beszelek, nem valamelyik harmadik vilagbeli orszagrol. Meg mielott valaki megkerdezi, nem publikus, hol rontom most a levegot.
https://www.coreinfinity.tech
-
megarambo
tag
A lényeg az, hogy minden meg legyen szépen felülről rendszabályozva, ahol aztán baráti cégek jó pénzért oszthatják az észt. (jobbról balról ebből a szempontból mindegy)
-
két dolgot jelent:
- ahogy a neve is mondja, gyors lesz: az országban mindenkinek hozzá kell jutnia legalább 30 Mbps-es nethez, és az ország legalább 85%-ában hozzá kell jutnia 100 Mbps-es nethez.
- ami a nevéből nem derül ki, de a programból igen: erősen nyomják az optikát.(#23) Cifu
"Tippre azon falvakban, ahol nincs kiépült kábelnetes hálózat, marad majd az LTE mobilinternet": téves tipp, azokban a falvakban, ahol nincs kiépült kábelnetes hálózat, ott kiépítik. nekem a tanyák a kérdésesek, ahol a településtől nagyobb távolságra van egy csomóban 2-3 ház, család. Oda valószínűleg mikrón fogják kilőni a netet."A többi bejelentett dolog is ilyen marhaság. Plusz én nem látom, hogy a költségvetésben hol lesz erre pénz és támogatás biztosítva?": ha a szupergyors internet részét nézzük, akkor szemészeti probléma. eu-s programból van rá "állami támogatás". az oktatási reform többi anyagi szükségletét én sem látom.
"Majd az iskolában fognak elhelyezkedni a rendszergazdák, minimálbéres fizetéséért?": nem mondta, hogy alkalmazott rendszergazda lesz. azt mondta, hogy hozzájusson rendszergazdai szolgáltatásokhoz, vagyis lehet olyan, hogy egy járásban egy helyi egyéni vállalkozó ellát minden iskolát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #54625216 #26 üzenetére
Megpróbálom korrekten idézni Moldovát:
A tsz-esítés idején munkajavító bizottságok járták a vidéket. Találkoztak egy parasztbácsival, aki éppen kaszált. Megvizsgálták a munkamódszerét, és azt a javaslatot tették, hogy szereljen a kasza nyelére egy másik pengét, mert úgy akkor is levág egy rendet, amikor visszafelé húzza a kaszát. úgy is lett.egy év múlva ismét arra jártak, megint megvizsgálták, és azt a javaslatot tették, hogy kötözzön a szíjára egy gereblyét, mert akkor egy menetben össze is húzza a levágott terményt és nem kell külön marokszedő.
mikor újabb év múlva ismét arra jártak, a parasztbácsi kiabálva dobált el mindent, és elmenekült. "tudom ám, hogy mit akarnak, hogy kössek egy viharlámpát a tökömre, hogy sötétben is dolgozhassak, tudom ám...".
Lefordítom neked: az utóbbi időben tömegesen születtek intézkedések, amikről azt hitték az ilyen h.r. féle libák, hogy majd javítani fogja az oktatás színvonalát, miközben a valóság az, hogy csak rontottak rajta. a tanárok "csak oktatni" szeretnének, ehelyett olyan dolgokat kötelesek csinálni, ami a tényleges hatékony oktatástól veszi el az időt és az ő felügyeletüket szolgálja. ha ezt most megtetézik egy újabb elvárással, akkor már hiába lenne önmagában jó elvárás, egyben fogják kihajítani a fenébe az egészet.
A legnagyobb baja ennek a koncepciónak, hogy úgy tesz, mintha légüres térbe érkezne. holott van már egy közismert helyzet az oktatásban, azt figyelembe kellene venni, mielőtt változtatsz. mert tök szép, hogy majd powerpointban adják le a tananyagot, csak közben nincs se kréta, se fénymásoló/nyomtató papír, se festékkazetta, se működő fénymásoló, a ppt-hez szükséges kivetítőben kiégett vetítőizzó cseréje hat hónap, stb.
"Akkor meg a t. pedagógus vagy megcsinálja, amit elvárnak tőle, vagy mehet a versenyszférába meglepődni": ez meg a másik. a használható pedagógusok zöme rég elment a versenyszférába. nyilván jellemzően azok mentek el, akik egyébként értékesebb tudást tudtak volna átadni, info tanárok, matek, fizika és nyelvtanárok. nagyon rossz taktika azzal fenyegetni most a pedagógust, hogy majd mehet a versenyszférába, mert még megteszik...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
megarambo
tag
Mér' má' sportminiszter is volt, ahhoz is "hozzáértett", vett egy csomó stadionkaput meg beléptető rendszert, ami már akkor is elavult volt, amikor megvették. Magam előtt látom a boldog arcocskákat az iskolákban, amikor minden iskolás megkapja a legutolsó kínai gyerek levetett tabletjét.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Raysen623
addikt
Csupán nekem tűnik egy ismételt alibi cselekvésnek-intézkedésnek, amivel a még mindig megmaradt haveroknak akarnak munkahelyet adni jó pénzért? Ezt ez is alátámasztja:
"év végéig létre kell hozni a Digitális Pedagógiai Módszertani Központot, amely kidolgozza a tanulókra, a pedagógusokra, az intézményvezetőkre és valamennyi oktatási intézménytípusra vonatkozó digitális kompetencia követelmények keretrendszerét és mérési-értékelési eszközeit, illetve a Stratégia keretében megvalósítandó fejlesztéseket beválásvizsgálatokkal megalapozó pilot programokat indít"
A tökéletes semmiről szól az egész, de azt kurva sok pénzből. Mikor jutunk el odáig mint Románia?!!! Minden diák kapjon egy normális tabletet vagy netbookot és digitalizálni kell az összes tankönyvet, amire még szükség van. Teljesen mást kell lassan oktatni és teljesen másképpen. A tanárok egy jelentős része nyitott a dologra, de ahhoz normális továbbképzés kell nekik nem ilyen tessék-lássék baromságok.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
#54625216
törölt tag
A pedagógusok döntő többsége nem "csak oktatni" akar, hanem közalkalmazottként elalibizni a nyugdíjig.
Persze igazat adok: a különböző agyament adminisztrációs terhek, az erőltetett központosítás, a nulla gazdasági mozgástér csak rontottak a dolgon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy most akkor el a kezekkel az oktatástól, mert a pedagógusoknak már így is milyen nehéz.
Azért azt mindenki érzi, hogy ha a mostani pedagógus gárda szakmai morálján múlna a magyar informatikai átlagműveltség, abból csúnya pofáraesés lenne. (Lenne néhány elszigetelt sikertörténet, de a többség egyszerűen elszabotálná és menne a szokásos "keveset keresünk, cserébe nem dolgozunk" magyarázkodás.)Aki pedig otthagyta az oktatást és elhelyezkedett a versenyszférában, az azért ment el, mert volt piacképes tudása. Az ilyet se itthon, se nyugaton nem tudja a közoktatás megtartani, kivéve talán a nívósabb egyetemeket. A pedagógusok többsége viszont nem tudna elhelyezkedni a versenyszférában, vagy csak nagyságrendileg rosszabb feltételek mellett, mint amit közalkalmazottként tapasztal. A tanár nem orvos, hogy nyugaton két kézzel kapkodnának utána és csak a család tartja itthon.
Ez nyilvánvalóan nem jól van így, jó lenne visszaadni a tanár szakma becsületét, de ahhoz nem elég a Kossuth téren tüntizni, mert ha a jelenlegi nívótlan pedagógus gárdát hirtelen megdobnák egy halom pénzzel sem változna az a magyar oktatói mentalitás, hogy neki alanyi jogon jár a pénz, a munkája minőségét meg senki ne kérje számon, mert rossz pedagógus ugyebár nincs, csak hülye gyerek.Egyébként abban is egyetértek, hogy a legtöbb magyar fejlesztési koncepció rákfenéje, hogy csak a fejlesztésre költenek, a fenntartásra, karbantartásra meg még csak nem is terveznek. De ez már szemléletbeli kérdés és megint csak a társadalmi elvárás/támogatás hiányára vezethető vissza.
-
csongi
veterán
válasz #54625216 #40 üzenetére
A párom pedagogus, es szokott panaszkodni, hogy 25 oraja van egy heten.
En meg kozlom vele, nekem 3 nap felenel meg van ugyan ez... . Aztan panaszkodas off. . Lehet a versenyszferaban remekelni...Kapnak terhelest ez nem kerdes es vitan felul all.
Sajnos meg mindig csak itt tartunk, hogy a hazai atlagberekhez hasonlitgatjuk a bereket. Kimondani is fajdalmas, hogy aki 600Eurot keres kp-ba, mar orulhet.
Es az adoterhek, es jarulekok elviszik a masik 600-at.
Ha csak 1000eurot vihetne haza egy csalad egyik kereso tagja, mar csend lenne, mert abbol a penzbol mar lehetne megelni. Ezekbol a berekbol eldegelni lehet. Pici penz pici foci. Nem fog valtozast hozni ez a beremeles sem. Aki tobb penzert el tud helyeszkedni az nem fog kisebb berert dolgozni, csak ha kenyszer helyzetbe kerul. Ez most csak kapalozas, es menteni menthetot. Szepen el lett b@szva, tokeletesen kivitelezett remekmu 20 ev alatt. Se tanar, se orvos, se szakember nem maradt. Az epito ipar egy katasztrofa ovezet, kulfoldrol kell behozni munkaerot, mert nem maradt ember. Nincs asztalos, lakatos, se semmi. Betanitott munkasok hada. A rejtett gazdasagi tartalek, a zome fejlodes keptelen. Egyre borzalmasabb, olyan emberekbol lesznek vezetok a kenyszer miatt, akik normal esetben szoba sem kerulnenek.
Ezen mit fog valtoztatni ez a digitalis program, nem tudom. Kutyabol nem lesz szalonna.[ Szerkesztve ]
-
"A pedagógusok döntő többsége nem "csak oktatni" akar, hanem közalkalmazottként elalibizni a nyugdíjig."
Szerintem ha eddig jutottál el, akkor hagyd is abba.Ismerek pár tanárt én is. Nem sok ilyen van.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty