Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Ed3r_X_ #6 üzenetére

    " ... mikor nem teljesítményhajhászás lesz az elsődleges."
    Ilyen szerintem nem lesz. Csak abba gondolj bele, hogy ma hány Tesla lenne, ha anno nem a fejletépős gyorsulásról váltak volna ismerté? A kisautók (villany és belsőégésű) is kezdenek eltűnni. A helyüket (is) SUV-ok veszik át. Utóbbiaknál olyan nem fordulhat elő, hogy a 0-100 mondjuk "szánalmas" 8-10 másodperc legyen.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Balázs Z. #50 üzenetére

    " ... nem fognak elférni a városokban." - és? Sajnos ez mit sem változtat a helyzeten, ami az, hogy kis autót, ha akarnál se tudnál venni, sokan pedig nem is akarnak, mert szerintük a SUV a biztonságosabb (persze, mert mind - legfőképp az elektromos - nehéz mint a sár), és abból látja át a forgalmat.

    Egyébként a legtöbb gyártó képtelen nem villanyautónak kinéző arány (nem a design-ról beszélek!) autót csinálni. Nem vagyok egy Tesla fan, de a 3-as az, amire ha látok egyet, akkor elismerően csettintek, hogy ez igen. Nem túl nagy, nem magas, nem látszik, hogy a "hasán hordja az akkumulátort". Arányos, lapos, és mégis több benne a hely, mint pl. az itt emlegetett i4-ben (tudom, az nem elektromos autó platform, de mi akadályozta meg a BMW-t abban, hogy rendes villanyautót építsen?)

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz beef #52 üzenetére

    " ... ez volt "raktáron"."
    Most viccelsz ugye? :)

    #53 Greentea
    " ... ez a chart nem túl bizalomgerjesztő." - ebből a chart-ból nekem az jön le, hogy mostanában nem az autóbu*iknak van pénze autót vásárolni.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Füleske #76 üzenetére

    "A CLAR pedig igazi "mindenes", nulla forint plusz befektetéssel."
    Lehet így is nézni, de akkor nem szabad megsértődni azon, ha egy Tesla 3 tulaj csak megmosolyogja. Villanymotort és akkumulátort kb. bármibe bele lehet tenni. Az eredmény szempontjából viszont nagyon nem mindegy az alap.

    "Pl. a Mokka miben különbözik a Corsa - tól?"
    • árban: 8.700.000 Ft-tól vs. 5.950.000 Ft-tól
    • fogyasztás (Corsa jó eséllyel kevesebbet eszik)
    • üzemeltetés (pl. Corsa-ra mehet akár a 15"-ös kerék, míg a Mokka-nál a 16" a min.)
    • belső méretben pedig közel azonosak

    A SUV-ok az esetek 99%-ban kiválthatók lennének egy megfelelő kombival, de a piac (és a gyártók) - sajnos - másképp döntött(ek).

    "Aki kis méretű autót szeretne ... " - van mininek / kicsinek mondott autó, de a maiak nem azok. Hasonlíts össze mondjuk egy régi és mai Nissan Micra-t, vagy akár az előbb említett Corsa-t mondjuk egy B Corsa-val. Sajnos nem csak árban nőttek meg.
    Talán a Suzuki Ignis egy a ritka kivételek közül, amire rámondható, hogy pici.

    " ... jó pár elektromos miniautó ... "
    O.K. mondj kérlek egy-két Skoda Citigo-e iV alternatívát, ami nem csak kicsi (mint pl. Fiat 500e) de jó ár/teljesítmény viszonyú.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Reggie0 #78 üzenetére

    " ... csak a varosozas miatt tartani nem is eri meg."
    Ez már nagyon OFF, de épp ez a gond, hogy sokan - nem is feltétlen anyagi megfontolásból - egyetlen dologgal szeretnének mindent megoldani.

    Én - ha tehetném - biztos, hogy tartanék (vagy bérelnék) egy modern dízelt arra az esetre, ha nyaralni vagy épp síelni megyek, de minden más esetre elég lenne egy kis villanyautó.

    "A 130-as max sebesseg azert eleg gyatra ... " - nem tudom mikor jártál utoljára autópályán, de én azt látom, hogy a többség kb. 120-al megy. Akkor is ha lehetne 130-al, és akkor is, ha csak 110 km/h a megengedett. Szóval pl. megyén vagy egy ilyen kis gyösz hatótávján belül a 120 km/h kb. mindenre elég.

    #79 Füleske
    Bocs, nem voltam egyértelmű! A Tesla 3-asból egy pillanatra vegyük ki a szipi-szupi fedélzeti rendszerét, és nézzük, mint autót. Nézzük úgy, hogy mekkora kívül, aztán nézzük meg, hogy mekkora belül, majd tegyük mellé az i4-et.

    SUV: amiket érveket felhoztál, az mind a gyártónak jó. Azt hittem olyannal tudsz majd jönni, ami nekünk vásárlóknak jó. Az egy másik történet, hogy sokan a korábban említett dolgokba nem gondolnak (soha) bele, így gyakorlatilag magukat szívatják, és ehhez még jópofát is vágnak. Ehhez tényleg csak gratulálni lehet. Akárcsak ahhoz mikor a SUV-okat elkezdik leültetni, meg sportossá tenni. Sokan azt sem értik, hogy egy olcsóbb SUV miért ráz. Ha meg ne adj' Isten nem ráz, akkor miért nem lehet vele kanyarodni, mert billen (esetleg borul).
    All-in-all a SUV teljesen védhetetlen. Egy hülye divat, amit a gyártók találtak ki, és a nép pedig jól besz*poptt.
    Most, hogy terjednek a villanyautók pedig duplán jó a formátum a gyártóknak, mert a pusztítóan sok helyet igénylő akkumulátorokat el tudják dugni ezekben a nagy testekben.

    "Miért gyártsák ugyanakkorának, ha a nagyobbat többért lehet eladni?"
    Éppen ez a baj. Ezt kellene a törvényi / szabályozás oldalról megfogni. Karottának erről (is) van egy elég jó cikke a TC-n.

    "Mi a gondod pont a Fiat 500e ár/teljesítmény(érték) arányával?" - talán az, hogy drága?
    Ha most még gyártásba lenne az előbb említett Skoda, akkor az szvsz. olcsóbb tudna lenni. És igen, épp te írtad le, hogy miért nyírta ki a gyártó. Nem azért mert rossz lenne, nem azért mert káros a környezetre, hanem mert neki nem éri meg az EU-s döntéshozók pedig bambán néznek.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Füleske #81 üzenetére

    Értem, amit írsz, csak ez így k. szomorú. A vásárló abban a hitben él, hogy ő alakítja a piacot (részben talán így van), de a trendeket a gyártók találják ki, és cukormázzal leöntve még a sz@rt is eladják a nagyérdeműnek. :(((

    #82 Reggie0
    ... de egy ilyen mini (villany) autóval szökő évente mennék ki autópályára (én legalábbis).

    #83 Somatom
    " ... ott a motor, robogó, villanybringa ... "
    Én ezeket - főleg a rollert - életveszélyesnek tartom.

Új hozzászólás Aktív témák