Új hozzászólás Aktív témák
-
'... ahogy hallottam bele kell állni, a biztosítónak kötelessége megtéríteni mindent ami a baleset következtében neked kár."
Korrekt!
De van egy probléma. Az autó aktuális értéke a maximálisan megtéríthető kár nagysága.
Ha egy autó jelenlegi értéke 50 ezer forint, akkor maximum ennyit fizet ki a biztosító. Gazdasági totálkáros a jármű. Ha a jármű valós javítási költsége 150 ezer forint, akkor tulaj ráfizet 100 ezer forintot. Törölheti a szemeit, mert hiába nem volt felelős, a javítás teljes költségét senki sem fizeti meg neki.Az autószerelők ezért "optimalizálnak". Amit lehet, azt a bontóból. Kicsit más a szín, az még belefér. Ahogyan korábban írta valaki itt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Pontosan.
A számítási módszert nem ismerem pontosan. Valami amortizálás alapú értékcsökkenéssel számol a biztosító. Ezzel zárva ki a jármű állapotán történő parttalan vitát.
A németeknél egyszerűbb. Ott van néhány oldal, ami közelítő pontossággal számolja a jármű értékét. Nem okoz nagy meglepetést ha egy nagykorú autó hátsó lökhárítójának újrafényezését sem fizeti ki a biztosító. Most alsó hangon 1000 euró a javítási költség. Az autó meg nem ér annyit.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Tikakukac #23 üzenetére
"Az igazi intézményesített lopás a biztosítás fizetés itthon."
Az értékszámítás minden országban egyformán működik.
Én a német megoldást ismerem. Ott a kártérítés összegét nettó összegben közvetlenül lehet kérni. Némileg átláthatóbbá teszi a helyzetet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-