- HBO Max & OD topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Engem nem kell meggyőzni a biztonsági övről, én kapom mindig az ívet, mikor 1-2km-es távra is bekötöm magam utasként hátul. Meg mit parázok, ő jól vezet. Ő lehet, de a szembejövőről meg nem tudok semmit.
Mivel életem során sok sérülés ért. (Bicikli, famászás, esés stb) Nekem a könnyű sérülés sose számított igazán sérülésnek, így valahogy nem tud meghatni, hogy így majd 2 horzsolással, meg egy kis vérzéssel kevesebbem lesz. Ráadásul valahogy ösztönösen jól esek.
Szóval nekem ez a 20-30-cal ütközök és az öv sokat számít dolog, kicsit gyanús. Különösen a modernebb autók gyűrődési zónáik mellett. Ugyanis, ha támaszkodok a kormánynak, akkor nem azonnal kell megfogni a 30-at, mint egy sínes tesztben, hanem te is élvezed a lassított ütközés előnyeit. Mivel alapvető, hogy bekötöm magam, így sose lesz összehasonlítási alapom, de ha lesz a környéken ilyesmi tuti kipróbálom. 30 felett már én sem gondolom, hogy akár modern autónál meg tudnám tartani az ütközés erejét, de a 20 kevésnek tűnik.
-
Ghoosty
őstag
"öv nem ránt vissza, hanem csak megfog egy irányba,"
Örülök, hogy felhoztad, mert, nekem is eszembe jutott, csak az vele a bajom, hogy nem ismerem az övfeszítő pontosan hogyan is működik akkor, ha pont előre vagyok hajolva.
Arra gondolok, hogy mondjuk pont matatott az ajtón lévő kesztyűtartóban a baleset pillanatában. Ekkor ugye kicsit közelebb van dőlve az ember a karosszériához, kihúzva a biztonsági öv. Aztán durr, bekapcsol az övfeszítő. Ez nem ránthatja vissza?
(Mondjuk ilyen pozícióban meg még közelebb van a légzsákhoz, ilyenkor az is üthet egy extrát szóval nem javul sokat az esély öv nélkül sem.) -
stickermajom
addikt
Két külön dologról beszéltek. Az öv (elő)feszítő egy patron ami bizonyos paraméterek esetén berobban, ezáltal (elő)feszíti az övet, hogy mikor a test előre lendül ne legyen már laza, így csökkentve az öv által okozott sérülés esélyét. Lásd a feljebb linkelt videót.
Ettől függetlenül amit írsz is egy létező dolog, de az évek során fejlődött a technika, már nem csak ennyit csinálnak az újabb autók. -
dugo_
veterán
Két mechanizmus van benne. Egy simán mechanikus, ami már nagyobb kézi rántásra is beakaszt a racsninak, illetve egy patron, ami ütközésnél tovább feszíti az övet.
https://starpathdesign.com/2014/10/15/imagine-how-a-seat-belt-works-rhoward/
https://auto.howstuffworks.com/car-driving-safety/safety-regulatory-devices/seatbelt4.htm
-
mephi666
nagyúr
épp f astra-nk van és a miénkben is van ilyen övfeszítő patron nagyobb ütésre aktivál elvileg... (de még szerencsére nem volt rá szükség) valószínű a B oszlopba rejtett feszítővel közösen hozzák össze a megfelelő működést... mivel a B oszlopba építetthez húzni kell pár centit gyorsan az övön, hogy akadjon, ez az öv csatjánál megteszi már ütközéskor ezt az ellentétes irányú mozdulatot, hogy minél jobban az ülésben tartson az öv (vagyis logikusan így képzelem ezt)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Horgász topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fűnyíró topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Filmgyűjtés
- OLED TV topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...