Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ekocsi

    csendes tag

    válasz Brogyi #8 üzenetére

    Szia.
    Én is beszereztem egy ALDI-s töltőt.CAR TOOL névre halgat és tesztelgetem.
    Rossz tönkrement szulfátos és évek óta elhagyatott akksikkal (mindegyik van a környezetemben) produkált olyan jelensiget amit Victoryus irt.Vagyis pillanatok alatt elérte a töltési végfeszültséget és fenntartó töltésre kapcsolt.De ezen igazán nem kell csodállkozni.Tapasztalat alapján érdemes lemeriteni (azt a keveset is ami benne van) és újra tölteni.Persze többször megismételve.
    55Ah-ás jó csak lemerült akksit sikerült vele rendesen feltölteni.És most egy 84Ah-ás AGM akksit töltök vele téli programmal amit előtte lemeritettem 10.5V-ig.Persze elég sokáig tart a folyamat de ez érthető a 4A-es töltőáram figyelembevételével.
    Viszont produkál érdekes dolgokat és szeretném megfejteni hogy miért.Töltés közben kb 2-3 percenként leesik a kapocsfesz olyan 0.5V-ot,de csak egy szempillantás ideig.Gondolom rákapcsol egy terhelést és méri a feszültségesést.De mit tud ebböl pontosan megállapitani?
    Amit viszont nemértek az a töltés közbeni kapocsfesz válltozás.Vagyis tölt mondjuk 13.8V-al malyd egyszercsak leesik 13.1V-ra.Egy pár perc után megint visszaugrik a kapocsfesz 13.8V-ra.És igy ugrándozik szinte végig a töltés alatt.Ezt mi okozhatja?Én a túlterhelésvédelemre gyanakszom de sajnos nem lehet szétszedni a házat hogy biztosan kimérjem.Pedig ha bebizonyosodna hogy a töltő azért veszi vissza a töltőáramot hogy ne melegedjen túl akkor szétvágnám a házat és kapna egy másik dobozt rendesen meghűtőbordázva.
    Tudsz ezekröl a jelenségekröl valami infót?Vagy ismered konkréten ezt a tipust?

  • Ekocsi

    csendes tag

    válasz Brogyi #11 üzenetére

    Szia.
    Tuti kis töltőnek néz ki.Meg a leirás alapján is tuti.Tuti is olyan 55Ah-ás inditóakkumulátor töltésére.De tegnap ilyenkor felraktam rá a már emlitett 84Ah-ás munkaakkumulátort és még 24 óra elteltével is tölti.Hogy mennyire nyomja föl az majd kiderül ha kisütöm az akksit csak töltené már föl.Nekem sajnos elfogadhatatlan ez a töltési idő.8db akksit töltene 8db ilyen töltő egyszerre.És hogy miröl is van szó,beszéljen egy videó.
    [link]
    Sokat mondó ez a diagram.És lehet hogy hasonlit is arra amit az ALDI-s csinál.Ha lessz egy kis időm akkor megmérem a töltőáramot és fölveszek egy karakterisztikát és összehasonlitjuk.
    Én annyi külömbséget látok ez és az IU karakterisztikás töltés között hogy ez kiméletesebben bánik az akksival.
    Az elem szimbólum ami elvileg a töltöttségi szintet jelölné öt kockára van felosztva.Az álltalad belinkelt karakterisztikát elnézve valószinűleg nem valós kapacitást számol hanem a töltőprogram állását jelöli.Mert azt már észrevettem hogyha egy feltöltött akksira teszem rá akkor gyorsan kigyullad 2-3 kocka az elem szimbólumban.De ha egy lemerültre akkor még az első kockának is sok idő kell mig kigyullad.Ez érthető mert egy 10.5V-ig meritett 84Ah-ás munkaakksi 3.8A-os töltőáramra csak lassan kuszik föl 12.8V-ra.IU szerint kellene neki 8.4A-er 14.7V-ig.Mig ki nem végeznek a 14.7V láttán közlöm hogy AGM szerkezetű (működésű) akksirol van szó nem pedig mezei inditóakksirol amiben ott lötyög a higitott kénsav.
    Ugy gondolom hogyha annyira gagyi volna ez a töltő akkor nem lenne rá három év garancia.És tökélletesen működik is csak azt nem értem hogy miért irják rá hogy 120Ah-ás akkumulátorig ajánlott.Biztos hogy feltölti de mennyi idő alatt...?
    Te mennyire ismered a belső lelki világukat?Mert egyet beálldoznék és szétvégnék ha volna eséj a tuningolásra.Nem a 3.8A-ert akarom följebb tornászni mert nem akarom áttekerni a trafót de szivesen húznék a 0.8A-en és a fentartó töltésen.

  • Ekocsi

    csendes tag

    válasz Brogyi #14 üzenetére

    Szia.
    Igen,én készitettem sajátkezűleg.Persze még mindig nincs kész de ez csak hobbi.És sajna az elektronika nem megy annyira amennyire szeretném.
    A töltő kérdés közel nem egyszerű feladat.Ha abbol indulunk ki hogy elvileg soha nem volnának teljesen lemeritve az akksik akkor talán még elég is lehet ez a kis töltő.Előnye hogy beépithető a kocsiba és bárhol bármikor tölthető.A soros és párhuzamos töltést haggyuk.Mindkettőnek van előnye és hátránya is de ebbe most ne menjünk bele.Voltak próbálkozások és kisérletek a témával kapcsolatban.Hidd el hogy ide 8db külön kis töltő kell.
    Kitalállni,méretezni,elkésziteni megbizható 8A-es kapcsüzemű töltő nagyon sok időt és pénzt emészt föl.(bár ha rég nekifeküdtem volna akkor lehet kész is lennék vele) Ha egy elkészül utánna már gond nélkül 8x-ható.
    Nem tudsz valami infót a töltő vezérléséröl?Pl a képen látható töltőkben mi a vezérlő elem?Mert ha tényleg mikrokontroller akkor eséjtelen a tuningra.De ha analóg vagy valami spéci töltő IC és van adatlapja is akkor van eséj a belepiszkálásba.
    Végül is valamikor valakinek el kell kezdeni tuningolni ezeket a töltőket. ;)
    A vezérlő elkészitése egy külön topikot érdemelne.Izelitőnek.:20db 94A-es MOSFET,12db 20A-es SOTTKY dióda,120db 470uF-os kondi,20db MKP kondi + rézsinek tömkelege.

  • Ekocsi

    csendes tag

    válasz Brogyi #18 üzenetére

    Szia.
    Sok megoldás létezik,de mindel melózni kell sokat.
    Jó ötlet a tirisztoros is aminek mondjuk kell egy külső 1KW körüli trafó aminek 8db szekundere van.Persze ez nincs beépitve a kocsiba a maga kis min.50kg-jával.De a tirisztoros vezérlőpanelok igen.Vagy beépitett 1KW körüli rezonáns szabájozatlan táp és 8db szabájozott vezérlés kapcsolóüzemben az akksikon.De igazábol ez a fórum nem erröl szólna.
    Amit linkeltél töltőt egész jónak tűnik.Csak én még soha nem vásároltam ilyen oldalakrol és ahogy nézem innen minimum 100db-ot kéne rendelni és a postaköltség igen húzós tétel.
    Valami kapcsrajzot vagy a belsejéröl több infót nem tudsz ezekröl a CTEK klónokro?
    Kicsit méricskéltem és ugy néztem hogy 12.8V-ig 3.8A-al tölt majd utánna 2.6A-ral.Többi lépcsőt még nem tudom.És végül is feltölti a nagy munkaakksikat is csak nagyos sok idő kell hozzá.
    A CTEK-nek is van ilyen 8A-os töltője.Ebböl lenne jó valami olcsó ALDI-s klól. :)

Új hozzászólás Aktív témák