Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Továbbra is erősen kevered a szezont a fazonnal.
A önvezetése nem, "driving assist", önvezetés esetén nincs ember, ez önmagától megy az autó, ezt meg tudod érteni? A cikk amihez beböffentettél erről szól.
Igen pontosan az életösztön miatt nem fogja senki kockáztatni saját vagy mások életét és egy önvezető autóra bízni... -
vicze
félisten
A Teslák nem rendelkeznek közúton engedélyezett önvezetés funkcióval, kizárólag autópályán képes egyenesen menni(hatalmas eredmény...), de már lejönni a egy kihajtón képtelen magától, ez is csak erős emberi felügyelet mellett képes.
Szóval igen teljesen irreleváns.Más gyártók ezeket réges-régen tudnák, de egy gyártó se olyan arrogáns, hogy ezeket a funkciókat autopilot-nak nevezze, hogy félrevezesse a felhasználókat és olyat képzeljenek bele, amit egyáltalán nem tud, ezzel erősen balesetveszélyessé téve.
Magyarul a Tesla egy gépjárművezetés-támogató rendszert épített, ami a 2-es szintnek felel meg, és a 3-astól még messze vannak, ahogy mindenki. Kőkemény 5km-et ettek meg a Teslák eddig leghosszabb távon emberi beavatkozás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Az hogy értelmetlen példával próbálod védeni, egy auto esetén az erősen félrevezető elnevezést, az elég szomorú. Nagyon sokszor lenyilatkozta Musk, hogy a jelenlegi Teslak level 3-ra lesznek képesek, csak éppen ez az ígérgetés egyszerűen nem igaz. Gen 1 soha nem lesz rá képes gen2 és a Model 3 pedig már több éve csúszik és a fejlesztés helyett a mérnökök leépítés van folyamatban.
Egy repülőt nem minden paraszt vezethet, aki csak tovább böki az ELUA-t anélkül, hogy elolvasná. És igazad van annyira nem autómata, hogy 600 embert öltek meg épp a "tökéletes emberi kontroll alatt lévő nem önmagát vezérlő repülők...
-
vicze
félisten
válasz #06658560 #40 üzenetére
Esetleg linkelnéd, hogy egy Waymo statisztika ezt kimondja?
Random cikk kicsavart következtetéseire nem vagyok kíváncsi, hanem csak a Waymo saját kijelentésére. (Tudom hogy nincs ilyen, egy cég sincs ilyen hülye, max. a Tesla/Musk.)
A jelenlegi statisztika szerint 11000 mérföldenként kellett az emberi kísérő beavatkozzon, ami jól hangzik elsőre, amíg abba bele nem gondolsz, hogy 11000 mézföldenként be kell avatkozzon valaki, különben esetlegesen balesetet okoz. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #43 üzenetére
Hidd el, hogy a Google nem olyan hülye hogy ilyet leírjon vagy kijelentsen. Brutál gyorsan rájuk lehetne húzni a lepedőt az első balesetnél.
Tök mindegy hogy az AI hibája vagy az emberi félé, a gép lesz a hibás a közvélemény szemében, így kb. Muskot kivéve minden gyártó borzasztó konzervatív és óvatos. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #45 üzenetére
Most is nyilvánosságra hozzák, minden negyedévben, de nem tudom, hogy egy teljesen kontrollált környezetből, nagyon alacsony mintavételezéssel, hogyan vonod le hogy biztoságossabb? A sofőr jelenleg 11e mérföldenként kell beavatkozzon, a februári statisztika alapján. És ez ugye csak Kalifornia, és nem a teljes flotta.
Amennyiben szerinted rendben van, hogy egy gép 11e mérföldenként megölhet valakit, akkor nem biztos, hogy azonos az értékrendünk. -
vicze
félisten
Igen olvastam a jelentést, nem tudom mi az értelmezhetetlen benne? Nagyrészt marketing, némi statisztikával.
Még egyszer egy borzasztóan kicsi mintáról beszélünk, van aki egy pár hónap alatt teszi meg a 11e mérföldet mert ez a munkája, hogy ezeknek a gépeknek is ez lenne a munkája. Minden egyes beavatkozás = az AI nem tudta biztoságosan kezelni a szituációt = nem biztonságos. Abszolút lényegtelen a szituáció, mert abban a pillantaban nem végezte a munkáját megfelelően, és ez egy önvezető autonál NEM megengedhető soha. Ha hibázik lásd Boing százak hallnak meg.Mivel az emberek nem egyformák, így elhiszem, hogy a 70éves nagyanyámnál jobban vezethet, de semmi nyoma annak, hogy akár az átlagnál jobb lenne.
-
vicze
félisten
Azért van ott az a statisztika, hogy demonstrálja, hogy az emberi tényező hibázik ennyi. Még egyszer az önvezető auto statisztikailag nem mérvadó és nem mutat jól papíron, hogy az autók 41%-át már összetörték 1x.
Hidd el én lennék a legboldogabb ha lenne normális önvezetés, mert utálok vezetni, és nem vagyok jó sofőr. De ez még 10, de inkább 20-30 évre vagyunk a level 4-től.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Inkább minél több veszélyes helyzetbe kerülnek annál többet tanulnak, szóval inkább azt mondanám, hogy jelenleg ütközennek minél többet.
Illetve ezek még rossz időjárásban se lettek tesztelve ahol a Lidar esetileg használhatatlan, vagy nagyon sokat romlik a hatékonyság, ezért is vannak a sokkamerás rendszerek. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #53 üzenetére
De az állításod semmilyen formában nem igaz. Sokkal de sokkal megbízhatatlanabb mint a legtöbb ember. Mondom vegyük csak példának, hogy esőben nem lát kvázi, ködben teljesen vak, akkor megbízhatóbb?
Még egyszer egy nagyon kicsi kontollált mintára húzol rá egy általános megállapítást, vonsz le hibás következtetést marketing alapján, nem utánaolvasva és átgondolva azt a rengeteg faktort, ami a jelenlegi tesztelésből hiányzik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5