- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
nkmedve
őstag
Ameddig legtöbb játék max. 4 szálig skálázódik addig semmi értelme elvárni azt, hogy a 8 magos/16 szálas Ryzen jobb lesz mint a magas órajelű 7700K. A 8 mag múgy is inkább akkor hasznos ha nem csak játék megy rajta. Ha valaki csak játszik akkor majd tud venni Ryzen 5-öt ami hasonló teljesitményt ad az R7-hez játékokban, cserében sokkal olcsóbb.
Amúgy meg nem az 1800X-hez kell hasonlitani a 7700K-t, hanem az 1700-hoz, mivel azzal van egy árban (sőt az 1700 olcsóbb), játékban pedig alig van különbség a Ryzen-ek között (arról nem beszélve hogy az 1700 simán felhúzható 1800X szintre).
(#30) Ragnar_ A 6900K mellett quad channel memória van (emiatt talán nehezebb is működésre birni 2400 fölött), igy nem lesz sévszéll limites, mint a Ryzen a dual channel-lel. A Ryzen amúgy nagyon érzékeny a memória-órajelre. Ha sikerül 3200 vagy 3600-as RAM-okat beüzemelni hozzá akkor már most is nagyon közel kerül a 7700K-hoz játékokban.
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
válasz t72killer #35 üzenetére
"A Ryzennek nem sávszélproblémái vannak, hanem a CCX kommunikáció van elég hisztisen megoldva"
Én még mindig nem vagyok erről teljesen meggyőződve, két okból:
- tesztek alapján a 2+2 és 4+0 felállás között alig van különbség
- saját Lightroom Export tesztem jelentősen gyorsul magasbb RAM órajel hatására. Kétlem, hogy ez a CCX-ek közti kommunikáció miatt lenne, mivel ha jól tudom a Lightroom Export teljesen független szálakkal dolgozik (1 kép - 1 szál, ezért is skálázódik jól több magon, ellentétben egyébb Lightroom műveletekkel)Szerintem összetett a dolog, a CCX-ek közti kommunikációban is segit a gyors RAM és ez valamennyit hoz a konyhára, de ezen kivül is szereti a sávszéllt a proci.
-
nkmedve
őstag
Szerintem is egy jó RAM-ot mindenképp érdemes beleszámolni a költségekbe. 3200-as kit-ek vannak teljesen jó áron már, csak a kompatibilitás kérdéses (remélhetőleg megoldják azt hamarosan).
A hűtéssel kapcsolatban is azt mondanám, hogy egy közepes léghűtő már elég, hogy kihozza a prociból a maximum közeli OC-t. Egy drága vizhűtés sem hoz már sokat, mivel minden Ryzennél van egy pont ahol már durván kell húzni a feszt hogy fennebb menj és ott már nagyon hamar instabil lesz Ahogy irod egy nagyon drága hűtővel és a legjobb alaplappal sem nyersz +1-200MHz-nél többet.
-
nkmedve
őstag
Persze minden a Fabric-on megy keresztül, de az eredeti felvetés az volt miszerint a CCX-ek közti kommunikáció miatt teljesit visszafogottan a Ryzen játékokban, de tesztek alapján a 2+2 és 4+0 felállás között alig van különbség (persze néhol akad). Én is elvégeztem a tesztet Lighroomban, itt vannak az eredmények (100 kép volt exportálva, azonos körülmények között, a kissebb jobb):
4mag
2+2 DDR4-2133: 361s
4+0 DDR4-2133: 366s
2+2 DDR4-2667: 345s
4+0 DDR4-2667: 357s
8mag
8+0 DDR4-2133: 237s
8+0 DDR4-2667: 219s
SMT ki volt kapcsolva végig (Lightroom-ban jelentősen ront az eredményeken)Ez igy érdekes, főleg, hogy 2+2 jobban teljesitett mint a 4+0 (de csak kis különbséggel), nem tudom, hogy esetleg BIOS-ban nálam nem-e cserélték fel a két beállitást. Ami érdemi következtetést le tudok vonni az az, hogy 4 mag esetén kissebb a teljesitmény-különbség a RAM órajel függvényében (2.6% vagy 4.5% CCX konfigurációtól függően) mint 8 mag esetén (8.2%).
Abban egyetértek, hogy a késleltetés okozhat gondot a Fabric esetén (ez alapján várható némi javulás), egyébbként egyértelmű bottleneck-nek nem nevezném, sávszélességben úgy volt tervezve, hogy a dual channel DDR4-et kiszolgája (256 bit x MemClk).
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
Ezt irtam én is korábban, csak le akartam ellenőrizni. Az 2+2/4+0 eredmény kicsit furcsa lett, de be lehet tudni mérési hibának is.
(#75) bunfi Ezek alapján akkor nálam marad a 2666-os CL14 RAM még egy jó ideig, megfelelő középútnak tűnik. A játékokon belüli javulást inkább patch-ek és talán optimalizáltabb NV driver útján lehet várni.
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
-
nkmedve
őstag
BIOS Update Drastically Increases Ryzen’s Game Performance
BIOS update után:
Rise Of The Tomb Raider +21%
Hitman +18%Alakul ez Akik eddig olyan bőszen hirdették, hogy nem várható érdemi javulás azok szerintem lassan visszabújhatnak a barlangjukba.
(#126) b. 400 óra egy kissebb stúdiónál is elenyésző befektetés, arról nem beszélve, hogy nem kell minden játékra külön megcsinálni, hanem csak a motort kell módositani egyszer amit minden játékuk használ.
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
válasz Dilikutya #135 üzenetére
Nem hinném, hogy ez olyan nagy gond lenne, hosszabb távon úgyis az újabb verziójú motor lesz inkább használva, a régiek lassan kiesnek. Arról nem beszélve, hogy a különböző javitásokat be lehet épiteni a régebbi verzióba is ha azok fontosak, valószinűleg lényegesen kevesebb idő alatt, mint amennyibe került az eredeti implementálásuk (mondjuk 400 helyett 100 vagy 200 óra alatt, mivel már megvan a fix csak merge-elni kell).
Alapvetően szerintem nem is az a lényeg, hogy minden egyes játék 100%-ban Ryzen-re legyen optimalizálva, hanem, hogy ahol nagy gondok vannak azok ki legyenek javitva és a jövőben lehetőleg ne jöjjenek ki olyan játékok amik megmagyarázhatatlanul lassan futnak Ryzen-en. A problémás játékok egy része az elmúlt egy hétben javult:
- AOTS
- DOTA 2
- Rise of the Tomb Raider
- Hitman
Ezekben a játékokban eddig sokkal nagybb volt a Ryzen lemaradása mint ahogy azt az órajel vagy IPC hátrány magyarázta volna. Ezeket kellett feltétlenül javitani (és még van néhány példa, pl. Far Cry Primal) de egyébbként legtöbb más játéknál nincs lényeges lemaradás. -
nkmedve
őstag
"Más egyébként ez az optimalizáció mit takar és miért volt rá szükség?"
Itt van némi infó egy állitólagos insidertől: [link]
- "not some thread scheduling magic, not some special SIMD optimizations. just making it so their MOVNTs didn't cause chip-wide flushes"
- "so part of the fix was just to recompile Ashes with MSVC2017, which had a fix."Ezek alapján én inkább hibajavitásnak hivnám, nem szigorúan optimalizálásnak. Nekem az jön le ebből, hogy ha a jövőben a stúdiók normális kódot írnak és friss compiler-t használnak, akkor nem lesz ilyen gond.
-
nkmedve
őstag
Egyetértek abban, hogy nincs értelme kétmagos i3-at vagy Pentiumot hasonlítani a négymagos 1400-hoz. Hozhat bármilyen jó átlag FPS-t egy magas frekvenciás kétmagos i3 vagy Pentium, egy ilyen proci manapság már alkalmatlan játékra a minimumok/mikroakadások miatt.
Majd fognak jönni még olcsóbb Ryzen-ek is (valószinűleg APU formájában, 1 CCX-el) és akkor majd lesz verseny a 100 dollár körüli kategóriában is.Az 1400 szerintem ütőképes a szorzózáras i5 ellenében az OC miatt, bár az igaz, hogy inkább 150 dollár alá kellett volna pozicionálják. Gondolom inkább a 6 magos 1600 felé akarták terelni a népet ami csak 50 dollárral drágább. Annyira nem érheti meg a 8 magos chip felét letilva adni ennél olcsóbban az 1400-at.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sorozatok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Windows 11
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...