Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Noukoum #2 üzenetére

    "Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből ... "
    Én még ilyen félistennel nem találkoztam. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy te képes vagy rá. Miért állítanál mást?

    "Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el."
    Ne terelj! Igenis elvonja. Arról nem is beszélve, hogy egy már közepesen rossz úton is elkolbászolhat az ember keze, és nem azt nyomja (boccs, érinti) meg, amit szeretne.

    Ha, rajtam múlna (tudom, szerencse, hogy nem), én a Tesla-kat úgy tiltanám, min a sicc. Ez az kijelzőn van szinte minden, rettenetesen balesetveszélyes.

    Egy kis adalék: Model 3 facelift-ben pl. a segélykérő gombot (az egyike volt az utolsó fizikai gomboknak) száműzték az egérmozira. Kérdem én, vajon egy baleset alkalmával, mi fog hamarabb megsérülni? Egy gomb, vagy egy büdös nagy kijelző, középen?
    Erre mondhatnád, hogy baleset esetén a rendszer automatikusan riaszt (lehet, nem tudom), de akkor nézzük azt az esetet, hogy Józsi bácsinak infarktusa van. Nyilván egyszerűbb lesz neki eltalálni egy kis ikont a kijelző tetején, mint a korábban esetleg már megszokott (tegyük fel nem ez az első Model 3-ja) gombot fenn, középen megnyomni.
    Szóval szvsz. az egész autó egy ergonómiai baki.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    " ... azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki."
    Ugye tudod, hogy ami az autók 99%-ban még egy légrostély mozgatásával történik az a Tesla-ban már csak és kizárólag a képernyőn keresztül lehetséges? Szóval nem kell itt kitalálni semmit.

    " ... 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző ... "
    Én remélem, hogy kevesebb lesz, mert jobb / gyorsabb lesz a hangvezérlés. Ez az egérmozis megoldás szvsz. addig egy átmeneti - rohadt kellemetlen - időszak.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Tuomas #33 üzenetére

    "Szerintem nem a hangvezérlés lesz itt a megoldás, hanem a komplett önvezető rendszer."
    OK, csak utóbbi még messzebb van, mint előbbi, nem gondolod?
    Szóval szvsz. a fejlődés mindenképp ez: "tablet" → hangvezérlés → hangvezérlés, önvezetéssel kiegészítve

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz ddekany #43 üzenetére

    2008-as KIA Cee'd-ben van ilyen (rajta az egyik "bajuszon") és mégsem repülőgép...

    "Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős."
    Mos viccelsz ugye? Sose mentél még bele úgy záporba, hogy előtte még alig esett, aztán egyszer csak ki se láttál a szélvédőn?
    Ablaktörlő, világítás (a VW is elhagyta a "rezsókapcsolót" egy trendi érintőkapcsolós vezérlő miatt... hát nem lett az emberek kedvence), fűtés, klíma. Ezeknek könnyen vezérelhetőknek kell lenniük, pont. Előbb-utóbb rájönnek majd a törvényhozók és/vagy a gyártók is.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz dezz #48 üzenetére

    Igen, ilyen statisztikákat én is láttam, de kissé szkeptikus vagyok a hitelességükkel kapcsolatban. Mikor olyat lát az ember, hogy a fényes nappal, az autópályán felborult teherautóba (talán fékezés nélkül) belerongyol egy Tesla, akkor az azért minimum kételyeket ébreszt.
    Egyébként nekem a Tesla esetén nem az "autopilot" rendszerrel van a bajom, hanem ezzel a száműzzünk mindent a kijelzőre mentalitással.

    #51 ddekany
    " ... mennyire agresszíven reagáljon az esőre ... " - na, egyről beszélünk. Nekem ehhez nem kell menüben turkálni (mondjuk nehéz is lenne, mert nincs :DDD )

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #53 üzenetére

    +1

    #60
    " ... azert vittek tul sok vezerlest at a tabletre, "because we can" ... "
    Is. Viszont döntő szempont lehetett, hogy mennyi kapcsolót, tekerőt, stb. lehet ezzel megspórolni. A szoftvert - kis túlzással - csak egyszer kell lefejleszteni, ill. minimális módosítással át lehet úgy tenni egyik modellből a másikba, hogy ne fájjon a vevőnek. Egyik gyártó sem szívesen hallgatja a picsogást, hogy jé, ez a klímapanel, a kettővel alacsonyabb kategóriájú modellből van.
    Van persze erre is ellenpélda. Mikor a Merci - csak azért, hogy éreztesse veled, csóró vagy - megcsinálja a full-full-full fapad E Calss-ba az analóg óracsoportot a digitális helyére. Én tutibiztos vagyok benne, hogy ez többe került nekik, mintha leemeltek volna a polcról egy már kész digitálisat. Viszont az elrettentés minden pénzt megér. :D

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Noukoum #65 üzenetére

    "Rossz volt egy percig nézni a videót, a "tesztelő" miatt."
    Vályi Pista megosztó személyiség az biztos (én spec. bírom). Aki picit is érdeklődik az autók iránt Magyarországon az találkozott már vele (TC, most pedig Speedzone).

    "Ez nem egy tesla, sőt még nem is csak egy tablet. Miről is beszélünk?"
    Nem nézted meg a videó? Legalább azt a részt, amit Szirtimorc ajánlott? Igen, nem Tesla, ettől függetlenül egy jó kis állatorvosi ló (annak ellenére, hogy többszöröse benne a gombok mennyisége, mint egy 4 Tesla-ban együtt).

    OK a Tesla szoftvere nem ennyire beta-s, de ami itt működik, az is szörnyű. Ott van a világításvezérlő, ami hiába dedikált (csak azt vezérli, nem képernyőn van), mégis egy kalap sz@r. Ugyanez van most a Golf-ban, és az agyonistenített ID.3-ban is. Az emlegetett "rezsókapcsoló" körbehugyozza. Nem akarok végigmenni a videóban említett dolgokon, de ami ott megjelenik az tényleg botrányos. Én ha "látatlanba" (ahogy mondjuk az átlag autóvásárló teszi) vennék egy ilyen autót, és otthon derülnének ki ezek a dolgok, biztos agyvérzést kapnék vagy felgyújtanám az egészet a francba. :(((

    "Azért használ az egész világ érintős okostelefont." - ez aranyos, de a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ja, de mégis! Mennyit hallani olyan esetet, mikor a zombi a telefonját nyomkodva lelép az autó elé ...

    Vezetési segédek: dermesztő sztorikról hallani. Szinte márkától függetlenül. Ugyan nincs ilyen jellegű statisztika (én legalábbis nem tudok róla), de tartok tőle, hogy az "átlag autóban" lévő ilyen jellegű okosságok több balesetet v. kínos szituációt okoztak, mint amennyit megoldottak.

    " ... tudjátok attól még nem lesz rossz az érintőkijelző mert nektek nem tetszik."
    Nem érted. Nem attól lesz rossz, hogy tetszik-e vagy sem, hanem attól, hogy a gyártók átestek a ló túloldalára. Vagy mondhatnám úgy is, hogy kaptak egy kalapácsot és most mindent szögnek néznek.
    A belső RGS-s led-es díszkivilágítás állítgatása pl. ott tök jó helyen van. Akárcsak a hangzás állítgatására szolgáló equalizer vagy a navi (amit kijelző nélkül ugye nehézkes lenne ...)

    #66 Szirtimorc
    +1
    "Ha egy földúton véletlenül egy gomb mellé nyomsz, nem történik semmi. Egy érintősnél simán eltévedsz a menükben."
    Még nem is kell hozzá földút. Elég, ha az ország legnagyobb falujában autózol. Menet közben jó esély van rá, hogy - még ha oda is figyel az ember (amit ugye nem lenne szabad) - mellé nyom a sofőr. Akkor pedig indul a teremtő profán emlegetése, pedig csak arról van szó, hogy a iroda melegében egy tervező, - akinek még lehet jogsija sincs - egy marketingessel (aki perpillanat a minél nagyobb kijelzőben látja az eladhatóság zálogát) karöltve kitalálta ezt a "csodát".

    "Nézz meg egy F1-es autót. Nem véletlenül vannak gombok a műszerfalon-kormányon."
    Ez egy nagyon jó példa! Ha akkora tutiság lenne az érintőkijelző, akkor az F1-es kormányok nem lennének másak, mint egy marokra fogható tablet.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz emvy #69 üzenetére

    "Jaja, ha akkora tutisag lenne a napfenyteto, akkor az F1-ben is lenne."
    Ezt minek szántad? Érvelni próbáltál? :)

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Tuomas #76 üzenetére

    Tudod mi a legnagyobb baj kedves Tuomas? Az egy dolog, hogy meg sem próbálod megérteni a másikat, de elfogadni is képtelen vagy a tiédtől eltérő véleményt (hmm... ilyet mintha már láttam volna ... na, mind1, ne kezdjünk el politizálni!). A legrosszabb pedig, hogy közben finoman oltod (értsd: személyeskedsz → kineveted a vitapartnered) a másikat. Ez számomra elfogadhatatlan.

Új hozzászólás Aktív témák