Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stanlee

    őstag

    Szerintem valahol feluton lehet az igazsag abban, amit Aliszalami meg UnA ir. Az uber egyertelmuen tulertekelt jelen pillanatban, es pont azert tulertekelt, mert nem csinal mast, mint egy internetes kozvetito platformot biztosit egy meghatarozott jutalek fejeben. A rovidtavu cel a jutalek felmarkolasaban van, ami segiti a hosszutavu cel(ok) elereset is, ami tobbek kozott egy vegyes uzleti modell lehet: ahol engedik, ott a sajat fejlesztesu onvezeto autokat is alkalmazva a meglevo soforos uzletmenetet folytatjak, ahol pedig nem engedik az onvezeto autot, de a soforos modellt igen, ott meg azt hagyjak meg es raadasul egy globalis lefedettsegu szolgaltatast adnak.

    A sajat auto ha onvezeto es emberi beavatkozas nelkul kepes megoldani a celbajuttatast, az eleg nagy elony a normal taxitarsasagokkal szemben: megtakaritja az elomunkaero igenyt, napi 24 oraban kepes vezetni, az autok beszerzesekor nagyon le lehet nyomni az arat, ha nem 5 db autot, hanem egyszerre 1000 db-ot vesznek meg. Tovabba az M2M miatt koltseghatekonyabb utvonalakon tudnak menni majd az autok. A legtobbet megis majd az elomunkan fognak megtakaritani: oda, ahova korabban kellett 3 sofor, nem kell egy se, es megis akar evi 6-7000 uzemorat is elgurulhatnak majd az autok. Ugyanennyi idore mondjuk egy nemet minimal oraberes fizetes mellett is legalabb 4 embert kellett eltartani, ami mindenestol 100 e euro korul mozog. Ennyit a karbantartas miatt ha nem is takaritanak meg, de 3 ember berkoltseget biztosan.

    Szoval nagy lehetosegek vannak ebben az uzleti szegmensben, de persze kerdeses, hogy ezt az uber vagy egy masik ceg fogja globalis szinten sikerre vinni. Most ugy tunik, hogy az ubernek vannak jo eselyei, de lehet, hogy egy masik szereplo (nem feltetlenul a google) hamarabb berobban a piacra, ugy, hogy most nem is nagyon tudunk rola. Mondjuk egy VW konszern szinten, BMW, vagy Mercedes. Ha nekik lesz onvezeto autojuk, mennyibol tart egy taxizasra alkalmas autot osszerakniuk es a piacot azzal elarasztaniuk?

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz UnA #19 üzenetére

    Itt van egy erdekes TechCrunch cikk. Az uber szerintem is tulertekelt. 44,2 mrd USD az "erteke". Jelenlegi bevetelei mellett mennyi, 100 ev alat termelne ki ennyi penzt? Vicc kategoria. Lehet benne valami, de gyorsan tud mas ceg is jot alkotni, ahogy a hozzaszolasom vegen irtam.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák