Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    Mindig úgy meglepődök és szomorkodok, hogy itt a PH-lapcsalád tagjai között is mennyi buta, fogalmatlan ember van... Az Origo kommentszekciójában szoktak a nyuggerek így hozzáállni a technikához.

    Atomot a Facebook-ra meg Instagramra meg mindenre, amit ÉN nem használok, NEM IS ISMEREM ebből kifolyólag, de BIZTOS hogy egy sz*r, mert SOKAN használják... Teljesen gyökér az ilyen hozzáállás, és biztos vagyok benne, hogy semmire nem vezet az életben.

    ÉN használom az Instát is ÉS a Facebookot is. Nem a platform a hibás a rá feltöltött felhasználói tartalmak miatt.
    Ha valaki azért nem szereti az Instát/FB-ot, mert tele van szeméttel, egosita szelfikkel, hülyékkel, stb., akkor az azt jelenti, hogy az illetőnek ilyen ismerősei vannak, ilyen tartalmakat követ, szemét egoista hülye ismerősei vannak. Nem a FB/Insta tehet erről.

    Én mind a FB-ot, mind az Instát napi szinten használom, mert számomra hasznos/szórakoztató információkkal van tele. De nem MAGÁTÓL lett ilyen, hanem én követtem be azokat, akik érdekeltek, abban a témában, amik érdekelnek.
    Ha valaki olyat tölt fel, amit NEM szeretnék látni, akkor leiratkozok az oldalról/elrejtem az illető posztjait. Nem háborodok fel hogy de tré a platform, mert nem az tehet róla.

    Jó hogy az ilyen ember nem tartja feleslegesnek/hulladéknak/értelmetlennek stb. az egész IT és mobilipart, mert a pornótól kezdve bűncselekményeken át BÁRMIT meg lehet csinálni a számítógépekkel, és mobilokkal...

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz hpcibenő #43 üzenetére

    Nem néztem mostanában az Origo kommentrovatát, de valóban igazad van :R Nem is akarok belemenni ebbe, mert nem ez volt a lényege ;)

    Nem mondtam, hogy mekkora király cég, tényleg megkérdőjelezhető ez a fogás. Másrészről meg megvette a FB az Instát, csinált egy fiókot, na bumm. Nem kell használni. Oké, lekommunikálják, hogy hú de sok felhasználója van már az Instának, és ez ebben a megvilágításban tényleg nem valós eredmény. De a FB-nak nem abból van pénze, ha sok a felhasználó, hanem abból, ha sok az AKTÍV felhasználó. Szóval 1-1 ilyen hír mint ez bőven felejthető, nincs jelentősége.

    De akkor mondom a véleményemet az utolsó gondolatoddal kapcsolatban, mert online marketinggel foglalkozok, és képben vagyok a facebook hirdetéseivel kapcsolatban.

    A hirdetők szempontjából egy nagyon jó platform a facebook. Célzott közönségre tudsz hirdetni. Ha neked, vagy bárkinek olyan reklám jelent meg, ami abszolút nem releváns, akkor az nem a facebook, hanem a hirdető hibája (nyugi, nekem is sok olyan jelenik meg, amire nem vagyok kíváncsi. Rosszul lőtték be a célcsoportot, de ebbe ne menjünk bele.).

    Egy jó hirdetésnek nem az a célja, hogy megjelenjen. Lehet vitatkozni azon, hogy mit fog meg az adblocker, valós-e a statisztika, stb. (Adblockerrel is jelennek meg fb hirdetések). A lényeg az, hogy ha a hirdető ért hozzá, akkor el tudja dönteni, hogy az adott reklám, és felület megéri-e.
    A Facebook még mindig az egyik legolcsóbb megjelenési felület.

    Egyet kell, hogy értsek azzal is, hogy idegesítő a YT-on a reklám. De ott is legtöbbször félrelőnek a hirdetők. Lehet azt is úgy csinálni, hogy jó legyen, és ne legyen idegesítő. De el kell fogadni, hogy egy ingyenes platformot használsz, amit a reklámozás tesz lehetővé.

    És persze a hirdető szempontjából is lehet pénzkidobás az egész online marketing facebookostól meg youtube videóstól, de ha jól csinálják akkor egy komplett vállalkozás alapja is lehet.

  • waccamár

    senior tag

    válasz Cifu #46 üzenetére

    Egyáltalán nem felejthető, gazdasági tényező, lévén az FB nyílt részvénytársaság. A részvényesek alapvetően pedig a számokra gerjednek, ők azt látják, hogy whaoo, érdemes volt megvásárolni az Instagrammot, 1 milliárd dollárért, mert máris mennyivel nagyobb a felhasználói bázisa, tehát a cég bővül, jó befektetés volt...

    Hm, valóban, ilyen szempontból nem gondoltam át, de igazad van.

    Miután az FB mobilos appjába beépült az Instagram, így aki (folyamatosan frissített) mobilos FB appot használ, élből "aktív" felhasználó lett. Akkor is, ha valójában soha nem használja az Instagramot (mint én).

    Itt akkor félreérthetően fogalmaztam. Aktív Instagram felhasználó alatt azt értettem, aki ténylegesen használja az Instagramot.

  • waccamár

    senior tag

    válasz Cifu #48 üzenetére

    Nincs az Instagram oldalán erre vonatkozó adat, de nem is kell, hogy legyen.

    Hirdetőként nekem teljesen mindegy, hogy ÖSSZESEN hányan használják az Instagramot, mert nem mindenkinek hirdetek egyszerre.
    Az ilyen számok max. arra jók, hogy egy leendő hirdető úgy döntsön, hogy "na jó, akkor megpróbálok már az Instán is hirdetni, ha már ennyien ott vannak."

    Ha hirdetést csinálok, akkor látni fogom, hogy hány ember fér bele az általam meghatározott célcsoportba.

    És ahogy írtam az előző hsz-ben, nem az a hirdetés célja hogy megjelenjen, hanem hogy konverziót generáljon. Azt pedig lehet pontosan mérni.

    Értem én persze a benned felmerült kérdéseket, csak nincs igazából szükség egy ilyen számra.

    De most igazából elkanyarodtunk egy tök más irányba :) Folytathatjuk, mert konstruktív beszélgetést szeretek folytatni, de ha nagyon OFF a téma, akkor engedjük el ;)

  • waccamár

    senior tag

    válasz Béééla #52 üzenetére

    Egy ezres elköltése még nem mérvadó, ezenkívül magától a hirdetéstől is függ a konverzió: a használt képtől, szövegtől, stílustól, stb. az hogy milyen eredményt hoz.
    Tesztelgetni kell ahhoz, hogy megtaláld az optimális eredményt. Nem véletlen vannak erre is szakemberek.
    Fillér/kattintás ígéretet nem olvastam sehol...
    Az, hogy mennyi a reális "kattintásért" kiadott ár, az attól függ. Ha 10 ft-ba került az, hogy átkattintson valaki az általad hirdetett oldalra, amiből neked 1db látogatód lesz, akkor az drága.
    Ha 1500 ft-ba került az a kattintás, de az illető egy olyan oldalra került, ahol tőled vásárolni tudott egy olyan terméket, amin neked 20.000 ft hasznod van, akkor az az 1500 ft sem volt sok az adott kattintásért.

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz Béééla #57 üzenetére

    Húha ez az első oldal amit belinkeltél, az AdWords-ös az nagyon gagyi :D abszolút nem hiteles forrás, és a pénzem sem hagynám hirdetőként egy ilyen színvonalú oldalon... Nem lehet megmondani előre, hogy mennyibe fog kerülni a hirdetés, mert rengeteg tényezős.
    Ez olyan, mintha annyit kérdeznél, hogy mennyibe kerül egy autó?

    Szóval te a Youtube csatornádat hirdetted, ha jól gondolom. Önmagában az még nem éri meg. Nem egy üzleti vállalkozás. Ha már mondjuk csinálnál Arduino-val kapcsolatos workshopot, személyes tanácsadást, letölthető e-book-ot, stb., amivel pénzt is keresel, akkor érné meg. De azért fizetni a Google-nek/FB-nak, hogy aztán a csatornádra kerüljenek az emberek, ahol majd aztán szintén a google fizet neked vissza X összeget a látogatók után, az szimplán megoldhatatlan úgy, hogy megérje.
    A hirdetés arra való, hogy abból neked pénzed legyen, eladd a terméked/szolgáltatásod végső soron. Legalábbis ilyen szinten. Nyilván nagy cégeknek megéri tízmilliókat eltapsolni csak márkaépítésre, nekik elég annyi kampánycélnak, hogy lássák őket. De az más történet.

    Ráadásul az sem egylépcsős folyamat, hogy a végén a hirdetőnek pénze legyen a hirdetésből. Értékesítési tölcsérekben kell gondolkodni, több lépcsőn végigvezetni az embert. A tölcsér tetején bemegy 5000 ember a hirdetésből, és folyamatosan morzsolódnak le, de a végén vásárol tőled 150 ember. Ennél a pontnál kell, hogy megérje az 5000 ember behúzása is a tölcsérbe.
    De most egy komplett szakma működését próbálom nagyon röviden leírni, egy olyannak, aki nem ezzel foglalkozik, ami így elég nehéz. Nagyanyámmal sem tudnád megértetni, hogy hogy működik egy processzor, amikor még számítógépet sem használt életében :)

    Arra semmiképp se adj pénzt, hogy a csatornádat hirdesd. Ott egyéb eszközökkel gyűjts feliratkozókat, megfelelő minőségi tartalommal, interakcióval, stb. Legyen egy CTA-d, vagyis Call-To-Action, mondd el a látogatóknak, hogy mit vársz tőlük. Pl. szóljanak a barátaiknak, hogy van egy ilyen csatorna,de ez csak a legalapabb példák. A youtubberek sem azért mondják minden videóban hogy iratkozz fel, hogy idegesítsenek. Szimplán csak ha valakinek TÉNYLEG mondják hogy nyomjon rá a gombra, akkor rányom (mert amúgy is érdekli, csak magától lehet nem jutna eszébe).
    A YT csak egy csatorna/felület. Csinálj mellé szöveges blogot, facebook oldalt, építs közönséget. Maradhat a YT a fő felületed, ahol megosztod az infókat, de több helyről tereld oda az embereket.
    Persze csak ha komolyan akarod csinálni, és idővel pénzt akarsz vele keresni.
    Ha ez most nem célod, csak abszolút hobbiként csinálod, akkor csináld ugyan olyan lelkesen, idővel ha van rá kereslet, akkor kialakul a nézőtáborod! De jelenlegi helyzetben nem javaslom,hogy pénzt költs a hirdetésre, mert nem lesz gazdaságos.

Új hozzászólás Aktív témák