Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Visszataplalas: teljesen egyeni, hogy kinek mi jon be. En pont szeretem az elektromosban, hogy ha nem nyomom a "gazt" (menetpedalt), akkor lassit, igy tudok jol lavirozni a varosi ingazasban. Parom forditva, o gurulni akar mint Bog, az ove (csak hibrid, Ampera) szerencsere elektromos uzemben is olyan. Persze mikor keresztben hasznaljuk valamiert akkor jon a panaszkodas De teny, eleg lenne egyszer (vagy mondjuk kulcsonkent) allithatonak.
Piros pont az 5 ulesert, ha mar tavolsagi.
Mondjuk azert AC es AC toltes kozott is van kulonbseg. Soknak tunik a 10 ora, kerdes hogy ennek az autonak vannak-e fokozatai mint az Amperanak (annak defaultja csak 6A), de ha normal haztartasi rofibol eszik, akkor az (jellemzoen, biztonsagi okokbol) max. 10A. Viszont ha a 30M-s autohoz 100-200e koruli fali toltot (megfelelo keresztmetszetu betaplalassal) beszerez a tulaj, akkor AC ellenere tovabb csokken a toltesi ido (nalunk Type-I miatt csak 1x15A tud kihasznalodni, de harom fazis mindket oldalon tovabbi gyorsitas, es meg mindig nem gyors/villamtoltes).
[Ez a topik miert is a Navigaciok ala kerul be?] -
axioma
veterán
válasz noPublicFG #9 üzenetére
??? A hazi rofi is egy fazis. Az utcai toltokbol is van szerintem olyan, de most inkabb nem eskudnek.
A mi fali toltonk konkretan 1x32A-t tudna, de a type-I autok csak 1x16-t kezelnek (es a tolto az type-I "tankpisztollyal" jott de ezert nem fognak mas belsot gyartani hozza).
A 3 fazis sokkal macerasabb, mar kiepiteni haztartasba is pl. a 3 fazisu fi-rele miatt, epp benne vagyunk napelem-rendszer telepitese miatt. -
axioma
veterán
válasz Eugene Roe #25 üzenetére
Jelenleg szerintem 20e sincs (rendszamon en eddig 18 kiadott betuharmast lattam zoldben), es ennek is szamottevo resze hibrid, aminek nem kell a gyorstoltes, megy inkabb tovabb benzinbol. Azokat az autokat amik mar az utakon vannak, ugy vettek, hogy nem szamitottak a (gyors/villam) toltohalozatra. A kesobbi autok eladasahoz inkabb lenne ertelme kotni a fejlesztest...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Ion (2011) 2.25-ert es Ampera (2013.12) 3.85-ert (tavaly oktober es iden februar), utobbi 55-60km valos csak elektromos tavval. Igaz, neztem mindketto elott a piacot honapokig, ezzel nyertem ugy 10%-ot (meg akkor meg szelidebb volt a forintarfolyam is), de a 8M-ba ma is siman belefernek.
Eladott autok Suzuki Alto es 2001-es Prius. Viszont azota - otthoni arammal - a parom is kevesebb mint 1 liter benzin araval megy egy nap 2x25 km-t, en meg plane a 2x17-t. Nem beszelve arrol hogy en kedvezmenyesen 15e-ert tudtam parkolni a melohelynel, most ingyen.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Lacccca87 #39 üzenetére
Annyit meg az ion is tud (3x20). Az aram meg a dugozaskor is km-aranyosan fogy. A Vac az mar mas, oda kene rex vagy hibrid - azert az se mindegy, hogy az Ampera meg Foldvarra is jelentosen csokkentette az utikoltseget a 60km (plane Bp-n at) szakasz elektromosan megoldasaval.
-
axioma
veterán
"200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény"
Szerinted 200e db _egyszerre_ mikor akarna _villamtoltessel_ tolteni? Ertem ezalatt, hogy hany darab (villamtoltesre alkalmas, a hibrideket rogton vegyuk is ki) elektromos auto kellene legyen az orszagban, hogy akar elvi szinten ilyen merteku igeny fellepjen?
Masreszt a tartalek kepezheto (lenne) ugy, hogy tobb vezerelt jellegu kapacitast epitenek be (pl. legkondit is, az is allhat negyed orat ha jol van meretezve). -
axioma
veterán
De, 1M autobol 500e egyszerre gyorstolt az bizony kb. lehetetlen esemeny. Forditsuk meg! 1. mennyi km-t kell ahhoz megtenni az eppen toltesen levo autoknak 2. milyen szabalyok kozott kell ez kialakuljon (pl. az aramszolgaltatok jelenleg NULLA alkalmas tarifat tudnak arra adni, hogy csak a volgyidoszakban toltsek, nincs is ilyen csak a szocialisan - futes/melegviz - kialakitott vezerelt, ami egyreszt pont este keletkezo csucsba vetelez bele, masreszt meg NEM engedelyezett az e-auto fali toltorol toltesere se! -- siman lehet ugy arazni hogy ne is akarjon egyszerre igeny kialakulni)
[3. ha egyszerre akar, de nem tud (engedjuk), mert pl. az autotoltes tul sokat vetelez mar igy nem engedi a toltohalozat, akkor meg mindig ott a kerdes hogy mennyi varakozassal varhato hogy megis aramhoz jut - szerintem a kis peak-ek minimalissal athidalhatoak][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Baltazár123 #82 üzenetére
Ha jelenrol beszelunk, haztartasi kiseromure szaldos elszamolas miatt nincs tarolas de van ejjel is aram (pontosabban a halozat tarolja ha ugy nezed, bar a valosagban inkabb csokkented a nagy tavolsagu szallitast, mert amit te nem, azt a szomszedaid hasznaljak el); 18 ora az valoszinuleg csak normal konnektor volt (tesztelesre nyilvan nem vesz 3f fali toltot, a tulajnak/tartos hasznalonak az azert opcio). A bekerulesi ar az a napelemrendszer megvasarlasa.
Nyilvan valtozhat, onnantol elkezdik az emberek gyujteni a kiszanalt hibrid (esetleg elektromos) autok akkujat.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Baltazár123 #97 üzenetére
Peldaul nalunk a ket auto ingazasa plusz a haztartas villanyszamlaban 45e korul plusz/minusz. Ezen felul fizetjuk a gazt (na ja, 2005-ben nem volt me'g elerheto aron passziv haz, sot 3 retegu ablak sem, aki most epit az nyilvan gazt se vezet az epulethez ha egy kis esze van).
A rezsibe szamold bele a benzint is, ha azzal jarsz, nalunk csak abbol heti 370km osszejon. Az 5 literes benzinfogyasztassal szamolva is kapasbol havi 30e Ft lenne.
Btw a 17kW-os (nagyon nem kicsi, 10-rol indultunk de ujraszamoltuk meg egyeb muszaki feltetelek miatt itt lett az optimum) napelemrendszert is 5M alatti aron vallaltak, elmu/szekrenycsere stb-kkel lesz picivel felette, es jelen allas szerint me'g felaron eladni is fogunk az arambol, bar ez fugg a tajolasi vesztesegtol.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
1. Nyilvan valamikor lehet, de ugy altalaban nem igaz hogy lehetne, pl. a 120x150 ablakainkat meg se csinalnak uj keret/vasalattal sem 3 retegure, a suly miatt keptelenseg es hulyeseg is lenne
2. Az uvegfelulet annyival jobb szigeteltsege nem segit ha az ablakkeret meg nem a hozza'' tartozo jol zarodo, jo hoszigetelo es nagy benyulasu (marmint az ablak a keretbe) kiepitesu, a mostani nyilvan nem ilyen (1.4-es)
+1 ami megy tonkre, mert lathatolag ezt a sulyt se birjak, amint ki sikerult fizetni a napelemes kolcsonoket csereljuk full kiszerelessel 3 reteg kozepen felnyilo/buko ablakokra, rendesen eps-belelt ablakkeretbe, szoval ha mar hozzanyulunk akkor ugy hogy ertelme is legyen (fal 30nf+12EPS)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ez mar nagyon off, volt jo irany ablakuveg-ugyileg, a Construman is voltak sok eve szoval magyar forgalmazos kontaktom is volt, de valahogy nem lett belole tomegtermek: http://www.eagfacades.com/Technologies/heat.html
Pedig kisebb suly, jobb hoszigeteles, kisebb vastagsag. Aztan megis eltuntek a sullyesztoben. En vevo lennek ra a mai napig... -
axioma
veterán
válasz atos19881101 #117 üzenetére
Emiatt kell a flexi rendszert venni, aminel nem az inverterben benne van az optimalizalo ami ezzel amugy is a minimumra megy, hanem a modern, kulso optimalizalos, ahol az inverter igy sokkal kevesbe kritikus (es draga) eleme a rendszernek, az optikra meg adnak 25 ev garit. Persze tul pici rendszer ezzel nem epitheto, de nem is az 5/10 evvel ezelotti telepitesek muszaki szinvonalabol kell ma kiindulni.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Tulmeretezes ugy ertve hogy a tervezetthez kepest nemigen megy, a konkret inverter tipust be kell jelenteni, es csak az lehet rajta amikor hozzak az oda/vissza vevot, raadasul ez osszefugg azzal is hogy mennyi vetelezesi teljesitmeny (igazabol amperszam) kell legyen nalad, amit nagyon nem olcson mernek (mar 10kW rendszerhez - sot mar 5 felett szerintem -kell 3 fazis, onnantol meg csak 16/25/32 lepcsok vannak, amperenkent es fazisonkent kb. 4500 plusz koltseg...). Mas kerdes, hogy a napelemek nevleges teljesitmenyet siman osszeadjak, ha a telepites iranya miatt sose lehet csucsterheles akkor is. Szoval a valos csucsot kb. sose kapja az inverter... vagy specko esetben az ev par napjan egy rovidebb ideig, ha egyaltalan nincs pont akkor felho.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Latszik hogy nem vagy e-autos A "beragadsz a dugoba" az pont ugyanannyi (sot inkabb kevesebb a kis sebesseg miatt) fogyasztas, mintha vegigzuhannal rajta 50-nel.
En 17 km-re lakom a munkahelyemtol, es tegnap sokat kerultem (3 utas lepakolasa kerulokkel, napkozben bankba elmenni), igy lett a 55km-em. Igaz, klimat eletemben 2x kapcsoltam talan osszesen, a sima ventillator meg nem viszi a megteheto km-eket lentebb. Telen volt hogy futottem - az elso par percben, nem folyamatosan, es meg mindig belefer.
Ha alapvetoen 8 orat dolgozol egy helyen, nem pedig az a munkad hogy szaladgalj a varosban, akkor eleg lesz a 100km. Meg ugye lehet tolteni, ha kiderul hogy evente haromszor pont olyan napod lesz. A videki ut az persze mas. -
axioma
veterán
válasz sfdrakex #142 üzenetére
Kinek mi a kenyelem, mi a megszokott. Hacsak nem garazsbol garazsba mesz vele, tehat kell az utcai homerseklethez oltozkodes, akkor nekem egyszerubb abban vezetni. Klima plane megszokas kerdese, az elso autom kispolszki volt, aztan valahogy nem kezdtem el hasznalni, sot nemregiben randa ketoldali tudogyuszim lett egy megfazasbol a ceges, pedig nem is utolagos takolmanybol klimazas miatt. Szoval mar csak ezert is kerulom. Na meg ritkan kozlekedek a nap kozepen, akkor a legkondis irodaban ucsorgok... reggel-este meg mar enyhebb.
Aki garazsbol garazsba megy, ott persze megertem, hogy kozte is tartani akarja a homersekletet. -
axioma
veterán
válasz sfdrakex #145 üzenetére
A pasik valoban szeretnek felvagni azzal hogy egy szal pulcsiban rohangalnak telviz idejen (meg persze sapka nelkul, aztan jon a meglepi hogy tobb a kopasz pasi mint no oregkorban), de en fazos nobol vagyok, szoval igenis feloltozom, es vezetek kabatban, annyi hogy telre van egy szo"ro:s kormanyvedom hogy az se legyen hideg
Mobilt meg nyilvan mindenre hasznalom, inkabb arra akartam utalni, hogy gyerekkoromban nem volt fel fokos hiszterezisre allitott homerseklet se otthon se a kocsiban, es az az igenyem nem nott ki. A netezes utkozben az viszont siman felmerult mint igeny.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ket dolgog miatt nem tudok igazat adni abban, hogy ettol veszelyes:
1. amcsi, ahol nem is hasznalnak sokszor ovet, a legzsak(!) ugy van idozitve, nem ugy mint EU-ban, ahol az ov lassitasa bele van szamolva
2. ki mondta hogy laza ovvel megyek? en pont az vagyok aki akkor van bekotve ha erzem az ov huzasat (es mellesleg nem pufajka a kabat sem)
+1 gyerek ki tud igy esni, mert boven van hozza ter, de a felnott nem, mas a geometria -
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #169 üzenetére
Mi koze ennek az eula-hoz? Mert ami bekerult peldaszoveg azon nem latszik hogy random tajekoztatonal tobb lenne. Tevedek? [Nem is latnam ertelmet az autoban eroltetni az elfogadast, nem az az egy vezetoje lesz annak a kocsinak orokre, aki elso uzembe helyezeskor talalkozik vele...]
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #174 üzenetére
OK, visszatertunk a lenyegre. Most ez olyan tajekoztato ami engem erdekel, vagy olyan amit kotelezoen az arcomba kell nyomjanak? Ha engem erdekel, akkor nyilvan lapozok vagy megvarom a lapozodast (es igen, ha uj auto nem ismert szoveg akkor en megnezem, teny az eula-kat - foleg amikor gyenge angolom volt es nem atombombarol kell donteni - nyilvan nem, de a papiron elem tolt szerzodeseket, szolgaltatoi papirokat elolvasom, boven atlag feletti odafigyelessel). Ha az a lenyeg hogy OK-zzam le, akkor meg _rossz_helyen_van_, mert nem vezetonkent dobja ki, csak egyszer, tok mind1 hogy lapozos vagy nem, jogi jelentosege nincs.
Szoval tovabbra se ertem az indoklast, miert ne lenne megoldhato. Raadasul azzal, hogy magyarul/nemetul tobb karakter, attol meg a tartalma, a vezeto altal raforditott ido kb. azonos, milyen alapon nem mind1 a formatum? -
axioma
veterán
Na de ezt mondtam hogy erre alkalmatlan. Veszek egy autot, beleulok, en nem "irok ala" semmifele EULA-t, mert nekem mar nem fog feljonni a figyelmeztetes. Vagy csak kolcsonkapom ismerostol egy hetvegere, akkor me'g az se jatszik hogy ugyis reset (ami nalunk is kb. csak a radiobeallitasokat reset-elte... meg tan a napi szamlalot is kulon kellett, mar nem emlekszem, de azt se hiszem hogy az EULA-ra kulon gondoltak hogy az elfogadottsag resetelodjon).
Masreszt meg ha el KELL olvasni es ezt leirja a szoveg elejen, akkor szerinted nincsenek elegge vedve attol, hogy nem OK, hanem "lapozz" gomb van az aljan, vagy auto lapozodik es a masodik oldalon van csak az OK?
Mind1, szerintem tultargyalva. Inkabb e-autozzunk
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH