Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz NGA #132 üzenetére

    "És ezt sok pénzért eladja a hirdetőknek, akiktől baromi sok pénzt kér."

    Szerintem előbb nézd meg az AdWords és AdSense szolgáltatásukat, csak hogy legyen fogalmad róla, hogyan működik a reklámozás. Nem az adatokat adja át neked, hanem az általad beállított feltételeknek megfelelő tartalom mellett jelenik meg a hirdetésed. Pont azért tudott elterjedni, mert a hirdető ügyesen meg tudja szabni, hogy ne irreleváns helyeken jelenjen meg a hirdetése. A hirdetéseknek helyt adók pedig meg tudják szabni, hogy milyen hirdetések jelenhetnek meg náluk. A hirdetők saját maguk szabják meg, hogy mennyit hajlandóak fizetni. Aztán az oldalak üzemeltetői és a többi hirdető által bevállalt összegtől függ, hogy milyen prioritással jelenik meg az adott hirdetés. Úgy is fel lehet adni hirdetést, hogy csak azért fizessenek, amire valóban kattintott valaki. Szóval akár tetszik akár nem, ez egy igen hatékony és költséghatékony hirdetési rendszer. Nem vétetlen, hogy sok más cég is utánozza.

  • azbest

    félisten

    válasz NGA #134 üzenetére

    "Adatokat átadni nem csak azt jelenti, hogy harmadik félnek meghatározott adatokat szolgáltat, hanem azt, hogy az ingyenesség látszatáért cserébe, a tőled beszerzett adataidat felhasználja, hogy releváns hirdetéseket kapj."

    Azért nagyon nem mindegy, hogy átadja vagy felhasználja az adatokat.

    "Egyébként monopolhelyzetével igen sokszor vissza is él, sok esetben európai hirdetéseket az usa szabályai szerint kezel, és olyan termékek, amik európában engedélyezettek, és bárhol, akár egy herbáriában is beszerezhetőek, az idióta FDA állásfoglalása miatt nem hirdethetők, mert usa-ban nem lehet hirdetni, akkor eu-ban sem."

    Ez sajnos már keményen jogi és politikai kérdés. Az usa törvényei szerint az usa cégek által birtokolt cégekben is meg kell felelni az usa törvényeinek. Gondolj arra, hogy nem usa területén lévő adatközpontokhoz is hozzá akar férni a közelmúlt hírei szerint az amcsi hatóság, az nem hatja meg őket, hogy az EU törvények szerint ilyet nem lehet. De másik példa, amikor egy cég ausztrál leányvállalatánál letiltják az elektronikus alkatrész megrendelőnek való leszállítását, amíg nem igazolja magát, mert az usa egyik tiltó listáján szerepel egy ugyanolyan nevű ember.

    Persze nem kell messzire menni, mert tudtommal például magyar állampolgárként is be kell tartanod a magyar törvényeket is, akkor is ha nem itthon vagy. Tehát elvileg utólag simán megbüntethetnek, ha mondjuk hollandiában vicces süti evésről posztolgatsz és a magyar hatóság észreveszi. [link] 3/1/c

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #139 üzenetére

    Teljesen más jogilag. Ha neked egyre megy, hogy a lovaspornóra keresők névsorát megveheti kíváncsi kft vagy pedig a feladott hirdetés megjelenésénél megadhatja a lovat mint kulcsszót, akkor érdemes újra átgondolnod.

    Valószínűleg lehetne még finomítani az oldalak működésén, hogy például előbb el kelljen fogadni egy felhasználási és adatvédelmi feltételt és csak utána jelenjen meg a reklám (és a tartalom). A cookie-k kapcsán már van valami ilyesmi irányelv / szabály. Abban igazad van, hogy előbb kéne engedélyt kérni és utána gyűjteni.

    Abban, hogy a google alkalmazások és szolgáltatások felhasználóitól gyűjthet adatot, azt elfogadják a szerződésben regisztrációkor, telepítéskor. Ha valaki pénzért fizet elő, akkor úgy emlékszem más a szerződés is. Az, hogy ebből van bevétele a google-nak, az nem hinném, hogy elítélendő ez utóbbi esetben, hiszen a felhasználó tudja mit vállal.

  • azbest

    félisten

    Hogy on-topic is legyek...

    Legfeljebb áttérnek a weblapok és hirdetés szolgáltatók olyan megoldásra, ami a reklámot is a weblap szerverén keresztül wrappelve tölti be és akkor nem lehet ip-re, címre szűrve letiltani szolgáltatói oldalon a reklámokat. Tartalom alapú szűrésnél pedig man-in-the-middle lehallgatással és adat újracsomagolással operálhatnának, ami viszont már jogi és biztonsági kérdéseket is felvet az így operáló isp ellen.

    Mondjuk ehhez akár megjelenhet google féle ingyenes cert kiadás is, amit a hirdetéseiket használó oldalaknak biztosítanának a https kapcsolathoz. A kör bezárul, az isp pedig mehet a bíróságra, ha titkosított adatfolyamba illetéktelenül behatol.

    (#143) bambano:
    lehet te az ingyenesség témát boncolgatod, de én beidéztem a téves állításokat, amelyeket cáfoltam. Én azokra válaszoltam. Szerk: szerintem sincsen ingyen ebéd, csak néhányan szeretnék ezt, akik reklám és fizetés nélkül is elvárják, hogy más dolgozzon nekik.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz zoli62 #186 üzenetére

    a tévé műsorszórásban kétféle modell van.

    Az egyik, amit a kábeltévé kapcsán mondtál, hogy a végfelhasználó fizet havidíjat és ezért kap egy csomagot a kábelszolgáltatótól. A kábelszolgáltató pedig minden ügyfele alapján fizet díjat a tartalomszolgáltatók felé. Elég erős is a tartalomszolgáltató lobbi, hiszen a csomagos értékesítési módjuk miatt gyakran jobban megéri a kábelszolgáltatónak, ha egy tartalomszolgáltató teljes kínálatát felveszi, mert majdnem olcsóbb, mintha csak a legnézettebbet veszi fel.

    A másik modell, amikor a végfelhasználó szabadon eléri a tartalmat. A végfelhasználónak semmilyen szerződése nincsen se a tartalom- se a sugárzást végő szolgáltatóval. A tartalomszolgáltató fizet a sugárzást végző szolgáltatónak, hogy elérhető legyen.

    Na az isp mindkettőből ötvözni szeretné a számára előnyös részt. Közvetítőként a tartalomszolgáltatót és a végfelhasználót is megfizettetné ugynazért.

Új hozzászólás Aktív témák