Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Livius #97 üzenetére

    A Bosch persze arrol almodik, hogy az az egy chip az ovek lesz, illetve attol tartanak hogy megsem. Az ugyfeleknek meg az lenne az erdeke, ha nagyjabol maradna minden ahogy most van, mert ha javitani kell, inkabb egy kis dobozkat lenne jo cserelni dragan, mint egy nagyobbat gazdasagi totalkarhoz kozelito osszegert. Sok vezerleshez nem kell teljesitmeny, illetve jo lenne ha a chipek kevesebbet fogyasztananak, de most is latszik, hogy ahol lehet maradnak a 28nm-es chipeknel, mert azok joval olcsobbak. Ez megint nem a Bosch-on mulik majd, hanem a gyartokon, akiknek ez koltseget jelent.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • makkmarce

    őstag

    válasz Livius #97 üzenetére

    Az autó nem egy alaplap, hogy fogsz egy 6 rétegű nyákot, és 0.1mm-es szállal összekötögeted. Nézd meg, hogy milyen kábelek mennek benne, nem véletlenül.
    A szenzorok pillanatnyi értéket adnak, több száz van belőlük, és sokukat másodpercenként 1000-res mintavételt igényelnek, sokuk csak pár milivoltot szolgáltat.
    Hiába van 2000 lábad, nem tudsz 2000 kábelt behúzni értelmesen egy dobozba.
    Neki lehet kezdeni akkor árnyékolni is, mert összezajosodik az egész. Egy knock szenzor sokszor 10mV-ot ad csak.
    Egy ajtóból, ha áthúzol 30 drótot a 3 helyett, elég nagy a hibalehetőség.

    A másik, hogy sok vezérlő különleges hűtést igényel, pl egy villanymotor vezérlést nem tudod beletenni a csodadobozba, mert egyből elfőz mindent.

    okoskodom, tehát vagyok

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Livius #97 üzenetére

    idézek a linkedről: "A cím egy picit túlzás, de a hosszabb távon valóban az a cél, hogy az egyszerűség kedvéért az autókban csupán egyetlen vezérlőszámítógép maradjon."

    Jelenleg a vectrámban például a hátsó lámpa úgy működik, hogy van egy vezérlő a csomagtartó bal hátsó részében, oda húztak tápot meg can buszt, és a vezérlő rövid analóg drótokkal össze van kötve az izzó-foglalatokkal.

    tehát vagy az van, hogy ezt az architektúrát kidobják, akkor tele lesz dróttal az autó, ebben az esetben meg lehet valósítani, hogy egy vezérlő vezéreljen mindent. vagy az van, hogy ezt az architektúrát nem dobják ki (nem fogják, jogszabály kötelezi őket a használatára), és akkor nem lehet egy vezérlővel megcsinálni az egészet, hanem tele lesz az autó can busz vezérlőkkel.

    Az meg, hogy milyen célokat tűzött ki a bosch hosszabb távra, nem sokat számít, bedőlt/elvetett projektekkel meg hangzatos marketing blog bejegyzésekkel tele van a padlás, lásd párhuzamos topic win10x.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Livius #97 üzenetére

    "SoC-ba vagyis félvezetőbe belehet tervezni, egy 4 magos erős ARM Cortex Application CPU-t": az amd-nél meg lesnek, mikor ezt elolvassák, a 64 magos full x86-os procijukkal..

    "Tehát a strukturált összekötés az SoC-én belül valósul meg, ami a legjobb megbízhatóságot eredményezi.": vagy igen, vagy nem. hint: vagy nem. a megbízhatóság nem egy paraméter, hanem sok. egyik paraméter szerint megbízhatóbb lesz, másik szerint meg nem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Alchemist

    addikt

    válasz Livius #97 üzenetére

    A szokásos fillérb@szás, cserébe a hacker válogathat, hogy mit tegyen tönkre az autón belül. :)
    Kicsit emlékeztet a szoftmodem és a DSP nélküli hangkártya korszakára.

    SoC-ba vagyis félvezetőbe belehet tervezni, egy 4 magos erős ARM Cortex Application CPU-t

    Realtime feladatoknál a dedikált vezérlők bármilyen erős központi vasnál hatékonyabbak. Ha a komplex rendszer egyszerre tucatnyi helyről kap magas prioritású interruptot, jönnek a várakozási és deadlock problémák.

    mindenféle validálási tesztet nem kellene megcsinálni 60 darab egyedi pici mikrokontroller dobozkára

    Pedig a validálási logisztika szempontjából a részegységenkénti alapvizsgálat jól elosztható, a szoftveres hibakeresés is a modulok funkcióival indul.
    A javítással ugyanez a helyzet, részegységenként lehetne szervízelni.
    Persze nem kell, hogy a fogyasztók jól járjanak. :)

    [ Szerkesztve ]

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

Új hozzászólás Aktív témák