Új hozzászólás Aktív témák

  • paprobert

    senior tag

    Ami számomra sokkal érdekesebb, az az, hogy hol tart az IGP-DGPU konvergencia. Egy mobil platform fejlettségéről sokat elárul az, hogy a hány évvel azelőtti csúcsjátékokat teszi futtathatóvá az újdonsült jövevény:

    Mi volt régen?

    Az AMD a Trinityvel nagyot ugrott, elhozta nekünk 2012 végén, 2013ban annak a lehetőségét, hogy 3 évvel azelőtti játékok közepes-magas beállításokkal tudtak futni.
    A Kaveri érkezésévél ez a távolság elkezdett nőni, a lehangoló fejlesztések és a perf/watt minimális növekedése miatt, míg a játékok gépigénye konstansan növekedett.

    Az Intel IGP-iről mindig elmondható volt, hogy nagyjából 7-10 évvel azelőtti játékokat tudtak vinni. Ez 2010-ben 2000-2003 ig tartó időszakot jelentette.
    Ez a siralomház volt tapasztalható, egészen a Broadwell érkezésééig, amivel robbantottak, és egycsapásra az AMD nyakán találta magát az Intel. Itt az ő esetükben szintén átlag 3-4 éves játékok futtatását tette lehetővé. Kézzel, a platformra optimalizált játéktámogatással el tudták érni a friss játékok futását is.

    Mit tapasztalunk most?

    Az Intel a saját grafikus chipdizájnjának technológiai korlátaiba, és gyártástechnológiai nehézségekbe ütközött. Lelassult a fejlődés. Az olló 5-6 év környékére nyílt a jelenlegi generációkkal, (Sky, Kaby, Coffee).
    Az AMD DGPU technológiája (Vega) grafikus feladatokra kifejezetten lehangolóra sikerült, így az ezt a technológiát származtató Raven Ridge APU sem tud sokkal többet tenni. Az olló a Trinityhez képest mindenképpen nőtt, 3-5 év környékéről van szó.

    Konklúzió
    Sajnálatos megállapítani, de az AMD dedikált VGA-inak performance/watt aránya közvetlen hatással van arra, hogy mit tudnak kihozni mobil fronton. Mivel a VEGA most érte el az NVidia 700-as, 900-as szériáját teljesítmény/fogyasztás mutatóban, ennek megfelelően nem láthatunk csodát.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

Új hozzászólás Aktív témák