Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekomajin
aktív tag
El kéne döntsék az illető urak, hogy most az informatikai írástudatlanság ellen harcolnak, vagy egyszerűen csak fel szeretnék duzzasztani a saját tantárgyuk tantervét és így a saját óraszámukat?
Abból a szempontból teljesen mindegy, hogy az új kerettanterv egyikre se ad lehetőséget.
Egyébként az arányokat én is eltúlzottnak érzem, de a "tudományos ismeret" kategóriába nem csak a buborékrendezés meg a logikai kapuk tartoznak, hanem például a programok általános működése és felépítése, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ha egy másik program, vagy akár csak egy új verzió elé ül a felhasználó, akkor nem kapjon szívrohamot, hogy ezmegmiez, hanem magától rájöjjön, hogy mit hol talál. És ha ezt figyelembe vesszük, akkor máris jobban értelmezhető ez a tudományos ismeret rész.
-
Nekomajin
aktív tag
Szerintem nagyjából egyetértünk, csak fogalmi zavarok vannak köztünk.
A cikkben "gyakorlati" és "tudományos" kategóriákról van szó. Szerintem az nem gyakorlati tudás, hogy (például) valaki ismeri a szövegszerkesztő programok általános felépítését. Hogy nagyjából miket lehet vele csinálni, mit hol talál. Ez nálam elméleti háttér, ezért kizárólagos alapon a tudományos kategóriába sorolom.