- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
c41r0^
őstag
válasz SchumiBácsi #52 üzenetére
azért, mert a mozik világában elterjedt 24 fps sosem volt 24 fps, a mozis szabvány a 24p = 23.976 fps, és a HD lejátszó (Blu-ray, stb.) is 23.976 Hz-es jelet tol ki magából ilyen video lejátszásakor, és a megjelenítőnek pedig érzékelni kell a bemeneti oldalán, hogy 24p jelet kap (23.976 Hz) és így kell ráállnia az elektronikájának ezen képfrissítés valós többszörösére (2:2, 5:5 pull-down, ilyenkor a megjelenítő panelek valójában 47,952 és 119,88 Hzen mennek a TV-ken, az "50Hz" és a "100Hz" csak marketing képfrissítési érték TV-knél, ill. az európai PAL szabványnak megfelelő képfrissítés, interlaced megjelenítéshez)
elvétve van néhány valós 24 fps-es videoanyag, de azok általában téves kódolású HD ripek, a készítő 24 fps-t adott meg kódolásnál, ill. van néhány eleve így készített video (pl. 24 fps-es flashből konvertált video, stb.), de kevés
a 29,97 fps-es videoanyagok pedig az NTSC 60 Hz (59,94 Hz) frissítéshez optimalizált tartalmak, azaz általában USA szabvány szerinti broadcast adásból felvett, rögzített videok
de mondom, ezért mélyvíz ez... utána kell olvasni
-
c41r0^
őstag
válasz SchumiBácsi #54 üzenetére
amennyire én tudom, azért 23.976 képkocka / sec, mert az analóg filmtekercsnél a szalaggal így lehetett játszani, hogy még a folyamatosság határát súrolja a mozgókép és közben gazdaságos is legyen, ne fogyjon annyi filmszalag...
aztán közben ebből a technikai sajátosságból / defektből következik a film-look, amit manapság hype-olnak, mert ezzel "filmszerű, álomszerű" a mozifilm megjelenése, de ez is mind csak azért alakult így, mert ezt kellett szeretni... olyan, mint a stúdió hangtechnika; azért az a "SOUND"-ja a klasszikus könnyűzenei felvételeknek, mert olyan eszközök álltak rendelkezésre akkor, és ma pedig ahhoz akarja mindenki hasonlítani, mert ezek a hangzások váltak klasszikus mérvadó sztenderdekké
már nem röcög (a 3:2 pull-down miatt röcögött 60 Hz-en, ez a telecine judder), de megakad 43 mp-ként, mert van egy frame-drop az fps és a képfrissítés különbözősége miatt abban az esetben, ha pontosan 72 Hz-en megy a kijelződ és nem 71,928 Hz-en
[ Szerkesztve ]
-
c41r0^
őstag
válasz SchumiBácsi #56 üzenetére
értelek én is, de te meg azt nem szeretnéd megérteni, hogy ezek lettek a szabványos értékek és slussz legacy, örökség az analóg világból, akárhogy is nevezzük... a digitális technika bejövetelekor az analóg világban már elterjedt szabványhoz kezdtek hozzá igazodni, mintsem újat létrehozni és a gond nem is ott van, hanem ott, hogy egy ilyen szabvány képkocka-sebességű videoanyag tökéletes megjelenítéséhez még mindig trükközni kell a PC / Mac monitorokkal, vagy éppen teljesen esélytelen a kadencia-helyes megjelenítés, mert a monitor elektronikája vagy nem támogatja az ehhez szükséges szabványos bemeneti jelet, vagy "gyárilag" nem lehet a 23.976 tökéletes többszörösének megfelelő képfrissítési frekit beállítani rajta
és a gyártók ne jöjjenek azzal, hogy ez monitor, ez nincs erre felkészítve, mint a TV-k, mert 2016-ot írunk...
sagit: sztem a Chrome böngészőbe "beépített" PPAPI Flash Player plugin-re gondol
-
neilszab
őstag
válasz SchumiBácsi #65 üzenetére
Nem értek egyet, aki 120/144 Hz-es monitort vesz játékra, az "profi" gamer, az odapakolja mögé a 150-200 FPS-t, mert egyszerűen kell, úgy lehetsz eredményesebb. (engine függő, hogy ez mekkora előnyt jelent)
Illetve ilyen felhasználása a magasabb LAG miatt az IPS már szóba se jöhet.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu