Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tybsen

    addikt

    válasz dabadab #5 üzenetére

    "Hát akkor itt is az történt, hogy némi spórolás okán a fizikai billentyűket lecserélték a jóval lassabb és balesetveszélyesebb menübúvárkodásra."

    Tokeletesen egyetertek Veled es pontosan es roviden osszefoglaltad a lenyeget.

    A cikkbol:

    "Én a klímához kapcsolódó egy-két funkciót meghagytam volna külön gombon, ilyen például a belső levegőkeringetés, ami nagyon gyorsan kell, ha kijön elénk a koromágyúként is bevethető városi busz, de szintén hasznos lenne, ha villámgyorsan fújathatnánk le a szélvédőn megjelenő párát."

    Ezzel szinten egyetertek. A gombok hianya nagyon zavaro, en sokkal jobban szerettem a regi gombos megoldasokat, vezetes kozben praktikus es gyors megoldasok kellenek fizikai gombokkal.

    Tapasztalatok:
    - reggeli indulasnal ha ranyomok az ulesfutesre, nem erzekeli - ha megint ranyomok, akkor kikapcsolja (mert megis erzekelte, csak lassan jeleniti meg a kijelzon - akadozo android 2.3 gingerbread erzes sokszor).
    - ugyanigy a gombok hianya: a belso vilagitas is erintokijelzos - eddig csak vakon felnyultam kozepre es klikk -> most mindig fel kell nezni mert hiaba tapogatozik ugy az ember. Total nem praktikus
    - mobiltelefonos kapcsolat nalam folyton szorakozik ket telefonnal, valamiert nem akar letrejonni az automatikus kapcsolat, neha viszont megis (az eddigi passatokkal-golfokkal sosem volt ilyen problema illetve passatoknal is voltak bluetooth-os problemak ritkan, neha ha hivas jott, utana nem tudtam hangoskonyvet hallgatni amig ujra nem inditottam a kocsit). Ja es itt is total kusza a menuvezetes.
    - alexa echo auto hasznalata: itt is a furcsa bluetooth csatlakozas miatt nem olyan, mint normalisan, hogy csak beul az ember, indul es alexa keszen all. Elotte szorakozgatni kell, telefon kivalaszt, csatlakozik, media.. Raadasul valamiert a hangerot sem lehet mindig valtoztatni, ez is egy bug: neha mukodik, neha lefagy es vicces modon csak halkitani lehet, hangositani nem.
    - a belso vilagitas szineinek beallitasa ugy el van rejtve (vagy valamiert nem logikus szamomra), hogy nem sikerult megtalalni - eddig nem is vettem a faradsagot, hogy utananezzek, de nem felhasznalobarat szerintem, ha nem jon ra az ember kezikonyv nelkul (sosem olvastam kezikonyvet)
    - szerintem a kormanyon bal oldalon a tempomat es tavolsagtartas gombok elrendezes sem praktikus, en folyton a tavolsatartast piszkalom a sebesseg allitgatasa helyett. Mondjuk ez a tavolsagtartas es tempomat egy kulon katasztrofa, en a regi modelleknel jobban szerettem a sima tempomatot, beallitva pl.140-re es mindenhol stabil sebesseggel megy az ember, dombon fel, stb. Utalom a tavolsagtarto tempomatot, a legtobb ember keptelen tartani a sebesseget, egyszer 120 egyszer 140, ossze-vissza... Ha nem figyelek, egyszercsak valaki mögött megyek 120-szal. Korabban siman ment magatol stabilan a kocsi es csak index ki, index be. Most meg fekezget ha nem tartok eleg nagy tavolsagok, elozes kozben is fekez neha ha nem eleg nagy ivben kerulom ki az elottem haladot (en alapvetoen nagy tavolsagot tartok egyebkent tehat sosem maszok ra a masikra es nagy ivben kerulok, de a gyari beallitasok tulzoak - kozuluk a legkisebb tavolsagot hasznalom - az osszes tobbi kvazi hasznalhatatlan szerintem, kiveve epitkezeseknel - ott nagyobb tavolsagot tartok). De volt mar, hogy kanyarban is befekezett ami total balesetveszelyes.
    - parkoloradar hangjat kenytelen voltam kikapcsolni, mert olyan zavaro a hangja, hogy piros lampanal ha megalltam, automatikusan beindulva egyszeruen tulzas volt. Persze testre lehet szabni, de egyszeruen nem jol mukodik. Ez az osszes eddigi modellnel sokkal jobban meg volt oldva.
    - a savtarto automatika is hagy kivannivalot maga utana, nalam sokszor indokolatlanul jelez, hogy haladjak kozepen, holott kozepen haladok.
    - neha menet kozben jelez, hogy fekezzek es fogjam a kormanyt (mikozben semmi nem tortenik, csak egy kezzel fogom a kormanyt egy egyenes videki nyugodt utszakaszon tempomattal kozlekedve).
    - hogy valami pozitiv is legyen: a navigacioban az utolso celok megjelenitese a terkepen szimpatikus, hogy nem csak lista van hanem egy abrarol is ki lehet valasztani a celt

    Osszessegeben sok csicsa meg szines feleslegesseg a praktikum karara szerintem. Nyilvan tomegigenyt szolgal ki es lehet elvezkedni, hogy milyen jo, hogy ezt is meg azt is be lehet allitani, de feleslegesen vonja el a figyelmet ez a sok szuksegtelen dolog. Olyan valakinek aki nem vezet sokat, szerintem biztosan izgalmas, de ha praktikusan nezzuk, inkabb kenyelmetlen.

  • tybsen

    addikt

    válasz <Adamsky> #33 üzenetére

    Igen, ilyen, ceges (magamnak nem vennék ilyet).

    Tempomat sajnos nem butithato (ez mar a 2017-es vagy 2018-es modellek ota ilyen sajnos, legalabbis passatnal igy volt. Ott annyit lehetett csinalni - gondolom itt is lehet, de ezt meg kellene nezni - hogy egy maximalis sebesseget meghataroz az ember es folyamatosan nyomja a gazt. Igy tulajdonkeppen fixen lehet pl. 140-nel menni, de elegge faraszto igy meg hat ugye ez a funkcio nem is erre lett kitalalva - hanem, hogy az ember ne tudja tullepni veletlenul a sebesseget. Az meg elozesnel problemas, meg hat egyebkent is.)

    Az egyetlen elonye ennek az ujabb tempomatnak, hogy dombon lefelé is tartja a sebesseget, azt a regi egyszeru tempomat nem tudta, de inkabb fékezgetnék, mint régen :B

  • tybsen

    addikt

    válasz plömplöm #48 üzenetére

    Lehet hogy az előző hozzászólásomban a "domb" nem volt megfelelő szó. Helyesebben "hegy", "nagyobb lejtő" vagy "rövid aluljáró/felüljáró olyan szakasza ahol lejtő van".

    Normál tempomat ilyen lejtőkön gyorsulásba kezd és neked kell fékezni.

    Adaptív tempomat esetén ilyen szakaszon az autó fékezi le magát.

  • tybsen

    addikt

    válasz plömplöm #72 üzenetére

    Akkor lehet hogy nem adapívnak hívják. De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó.

    Tehát akkor próbálj kérlek elvonatkoztatni ettől a névtől, hogy adaptív. Azért használtam mert az adaptív tempomat megjelenésével együtt jött az a funkció is hogy meredek lejtőn fékez az autó. Ezért gondoltam hogy ez ennek a része lehet a távolságtartás fukción kívül.

    Tehát: Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog.

    És van egy újabb fajta változat - amivel együtt jár a távolságtartás is -, ez képes meredek lejtőn fékezni az autót.

  • tybsen

    addikt

    válasz plömplöm #74 üzenetére

    12 év alatt összesen 5 Passat és 2 Golf használtam évente kb 80 ezer-100.000 km-rel, mindig az éppen aktuális modellt. Ez több mint egymillió km.

    Büntettek már úgy meg Svájcban hogy dombon-hegyen lefelé városban a tempomat nem tartotta meg az 53-ra beállított autót és felgyorsult 58-ra. Mert a régi tempomat volt benne.

    Most az aktuális 8 as Golf-ban ha megyek dombon hegyen lefelé vagy aluljáróban akkor automatikusan fékez az autó. Lehet ezen lovagolni hogy az autó fékez vagy mi van mögötte, de tény hogy a korábbi tempomattal nem lassult az autó most viszont lassít és ez így van kb 2017 óta, éppen az adaptív tempomat bevezetése óta, az én tapasztalatom szerint azzal a funkcióval egyidejűleg került bevezetésre ez is.

    Ne haragudj, de teljesen felesleges ezt a témát folytatni tovább úgyhogy részemről lezárva a téma. :R

  • tybsen

    addikt

    válasz forgonati #76 üzenetére

    +1

    Nálam első nap már karcos volt a zongoralakkos autókulcs is :DDD Ahhoz is csak gratulálni lehet :DDD

  • tybsen

    addikt

    válasz dutrás #80 üzenetére

    Okés, elképzelhető hogy volt régebben is, gondolom felszereltség kérdése lehet. Nekem 2017-ben lett először :)

  • tybsen

    addikt

    Annyival kiegeszitenem az elozoeket, hogy total balesetveszelyes szerintem ez az erintos megoldas a vilagitas kapcsoloknal. A napokban eleg ködös ido volt es egy hosszabb tiszta egyenes szakasz utan kanyargosabb uton ködösse valt az utszakasz, kozben mogottem egy elegge "visszafogott kovetesi tavolsagot tartva" kozlekedett egy auto, mindezt 100-as temponal (kulfold).

    Hirtelen be kellett (volna) kapcsolni a kodvenyszorokat, de a korabbi "csak odanyulok vakon es eltekerem vagy benyomom" helyett folyamatosan oda-odanezni es egy erintessel eltalalni a megfelelo vilagitast egy kanyargos-ködös uton mikozben valaki az ember se..ebe van tapadva, nem tul biztonsagos.

    Amugy is sikerult mar lefagyasztani az egesz rendszert - reggel hidegben tul gyorsan akartam a klimara nyomni bekapcsolni az ulesfutest es maximum meleget - sikeresen lefagyott es nem reagalt tovabb a rendszer, harmadjara vegul a szokasos motor leallitas-elinditas / ajto bezar-kinyit, kozben varakozas nagy nehezen megoldotta. Jo moka ezzel szorakozni indulas elott a hidegben, mikozben mar jonnek a munkahelyi hivasok de a telefon sem kapcsolodik automatikusan :DDD

  • tybsen

    addikt

    válasz Micsurin #84 üzenetére

    Enyhebb idoben sem volt vilagbajnok tempo, de mar most is reggel indulasnal 4-6 C-ban kinszenvedes vele, mire "beindul". (Az eddigieknel is megvolt azert, hogy a "navigacio nem all keszen" stb.. de itt ez hatvanyozottan igaz). Az ember beul, indulna de mindig eltoltok nehany percet a kijelzo tapicskolasaval illletve az erintos gombok nyomkodasaval meg a ket telefon parositasaval. Minden reggel fel.....a az agyamat.

    Aztan ugye a tavolsagtarto automatikaval valo jatszadozas nap mint nap tobbszor is (minden egyes indulas utan atallitani a tavolsagot az elottem levo autohoz, nem tudom hanyszor nyomkodva a gombot, mert mindig korbemegy beallitas kozben ha az ember tul gyorsan-turelmetlenul nyomja). De vegulis ez ugye nem hiba, hanem funkcio... de mar evekkel ezelott is kikeszitett, csak szerencsere kozben egy masik auto volt amiben "normal/egyszeru" tempomat volt.

    Amugy szerintem tiszta bug a kocsi.. pont tegnap varosban egy keresztezodesben zold lampanal befekezett ugy, hogy semmi es senki nem volt elottem (!), szerencsere senki nem jott mogottem. De ez extrem es balasetveszelyes.

    Az elektromos kezifek is rendszeresen vacakol es jelez, hogy hiba van amikor leparkolok.

    Ja es hat rendszeres a folyamatos sipolgatas menet kozben, hogy maradjak a savban (mikozben ott haladok, csak nem 100% kozepen eppen). Bar olyan is rendszeresen van, hogy eppen kozepen haladok, es jelez.... Vagy eppen enyhen kiterek, a sav szele fele de rogton vissza is megyek kozepre de olyan "kesve" reagalja le a torteneseket, hogy csipog es jelez, pedig kozepen megyek mar... Persze nem ugy kell elkepzelni, hogy ide-oda cikazok mint egy reszeg, egyszeruen tulsagosan erzekenyen figyeli a torteneseket szerintem.. Mivel sokat telefonalok, igy eleg zavaro jelenseg ez az agressziv jelzes mikozben valakivel beszel az ember. Raadasul eltereli valamilyen szinten az ember figyelmet a beszelgetesrol.

    De a legdurvabb tenyleg a tegnapi befekezes volt (meg multkor kanyarban egyszer - azota is ettol parazok, hogy mikor csinalja megint).

Új hozzászólás Aktív témák