- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- OpenWRT topic
- Hálózati / IP kamera
- Proxmox VE
- TP-LINK routerek
- SkyShowtime
- Aliexpress tapasztalatok
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morden24
nagyúr
válasz dajkopali #15 üzenetére
Egyszer volt hol nem volt, amikor még dohányzó IC kocsiba vettem jegyet, és helyette nemdohányzó kocsit csatoltak fel. Megkérdeztem a kallert, hogy lehetne-e kérni valami hamutartót, vagy bármi alkalmatosságot szemetelés céljából, mert ahhoz mégis túlkoros vagyok kicsit, hogy a budiban bagózzak nyitott ablaknál, meg egyébként eléggé inkorrekt is másokkal szemben.
A válasz az volt, hogy nincsen semmi, de hamuzzon nyugodtan a földre. Elmés
Ezen felül, hogy rengetegszer nincsen víz a tartályokban, nincsen papír a budiban, vagy éppen ellenkezőleg: áll a víz a budiban, az azért húzós. Személyvonatra, gyorsvonatra nem szívesen merészkednék fel (bár azok a kis piros izék elég kultúráltak, legalábbis voltak), de az IC-n alapvetően nincsen gané az utastérben. Csak a wc-ben, és ez bizony mindkét felet, utast és MÁVot egyaránt minősít. Én meg csak simán inkább visszatartom, mert ha bemennék, lehet kidobnám a prémet.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
válasz AssAssynn #72 üzenetére
Nézd, a tömegközlekedésnek nem ártana versenyszerűen gondolkodni. Sajnos pont ez hiányzott mindig is. Ez egy olyan lépés lehet, ami miatt adott emberek a vonatot választják, vagy legalább nem menekülnek el róla.
Árban nem konkurálni a vasút. Nekem szó szerint kb. 3000 forinttal kerül többe a 4 napos autópálya matricával együtt, ha a teljes árú iccé jegy helyett autóval megyek le és fel teszem azt Nyíregyházára. Ha beugrik mellém a barátnőm a diákjegyével, akkor konkrétan jobban járunk, nem is kevéssel. És a kocsim kényelmesebb.
Ha viszont tudom, hogy azt a három órát eltölthetem viszonylagos kényelemben és mellé még kvázi korlátmentesen tudok dolgozni is, akkor mindjárt esélyesebb lesz a vonat (emellé a kihajtható asztalka és a konnektor is igen vonzó).
Egyébként a piros személyvonatok (tököm tudja, mi a nevük) pl. elég jól néznek ki, és még a wc-ben sem hányom el magam, ha véletlenül bekényszerülök.
Személyvonat más tészta, azokra nem szállnék fel még olyan nadrágban sem, ami többet ér 10K-nál.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
válasz AssAssynn #88 üzenetére
olyan, mint amikor az éhező etiópok iPhonal telefonálnak...
Pont fordítva, legalábbis szerintem.
Ha úgysincs 100K iPhone-ra, akkor tökmindegy, hogy a 25 forintos helyett a 35-ös zsömlét veszed meg. A beruházás mértékét tekintve hasonló árakról beszélünk. Azt meg, hogy egy személyvonat úgy nézzen ki, mint egy svájci család előszobája, ahhoz a világ összes pénze nem lenne elég... vagy legalábbis elég sok gumibotos delikvens kéne ahhoz, hogy kultúrát neveljen jópár emberbe. Addig meg sajnos a svájci család kukájának kinézetét sem nagyon tudjuk produkálni.Az IC-ken ezen felül azért sokan utaznak heti legalább két alkalommal (diákok), és azért folyamatosan is van használva. Itt tényleg vonzóbbá lehet tenni egy (a többihez képest) minimális befektetéssel. Ettől még nyilván nem lesz nyereséges a MÁV, de az a büdös tetves életben nem is lesz, viszont az általános megítélést javíthatja. Az utasok számára, az országimázs számára, és általánosságban is, ami egy bizonyos emberhalmazra kihatással lesz/lehet.
Egyébként nem sértésből mondtam, de én anno napi szinten 2x1 órát utaztam azokon a vonatokon, és én is túléltem. Ahogyan túléltem a tinikori kannásbor és hubertus partikat is, de most már inkább azért fizetnék, hogy NE kelljen olyasmit innom
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
válasz #06658560 #106 üzenetére
amortizációt beleszámoltál? akkor is ilyen jó a helyzet?
Nyilván nem, de ha alapul veszem az autó egy év alatt megtett kilométerszámát, és abból meghatározom az említett út miatt megtett részarányt, akkor relatíve minimális szám jön ki, tehát a teljes igénybevétel eléggé csekély része.
német világban a vonat drágább egy embernek is, mint az autó, mégis dugig van.És nem feltétlen gyorsabb, s nincs ingyen wifi sem.
Ha majd garantálják a menetidőt, az indulási időpontot, a kulturált körülményeket, illetve nem akarnak olyan pofátlan kisttílű módon meglopni, hogy a bankkártyával kifizetett jegyemet ha nem veszem át az utazás előtt 20 vagy 30 perccel a kis touchcsos panelnál, akkor letörölnek (persze a jegyet kifizettem, de azért még lazán eladják másnak), akkor majd én is örömmel dőlök hátra. Addig viszont akkor veszem igénybe őket, ha jobban járok/muszáj.
Sectumsempra - For Enemies
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- EA Sports WRC '23
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Filmvilág
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...