Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Vajon hol tartanánk ha ezek nem egymással versenyeznének hanem összefognának?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
S.J.M.
senior tag
Én nagyon remélem, hogy az én életemben még (most vagyok 33) kijuthatok a világűrbe, akár csak egy ilyen pár perces repülésre is.
Egyes számítások szerint az emberi agy tárolókapacitása 1 trillió bit, vagy 1164153 gigabyte.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az nem urutazas, ami csak par percig tart. Inkabb varjanak par evet, mire epitenek a kereskedelmi urallomast vagy fizessenek be az ISS-re. Sot annyi penzbol a foldon is befizethetnek sokkal alleejtobb es tartosabb elmenyekre. Mondjuk ezeknek az embereknek valoszinuleg nem maga az elmeny szamit, csak hogy sokba keruljon es keveseknek legyen elerheto. Ha meg annyira az ur megszallotjai, inkabb gondolkozzanak a Holdra valo utazasban. Bezos es Branson cegei kispalyasok a SpaceX-hez kepest.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Alogonomus
őstag
Azért lényeges különbség, hogy Branson pár percre a légkörből kilendít, aztán a gravitáció vissza is rántja a repülőt, vagy Musk hetekre-hónapokra felvisz az űrállomásra. Persze a Virgin Galactic ára alacsonyabb lesz, de pár perces (nyilván Branson módszerénél rövidebb idejű) súlytalanságra már most is be lehet fizetni, mert már régóta kipróbálhatja bárki az űrhajósok kiképzésénél használt módszert.
-
Dißnäëß
nagyúr
2001 Űrodisszeia.
Elysium.
Interstellar.Hány sci-fi kell még, hogy egy hasonlóan forgó, hatalmas nagy űrállomása legyen az emberiségnek, amolyan "jump" dologként működve ? Megoldva a súlytalanság okozta rengeteg kellemetlenséget és utóhatást is, hiszen az 1G-vel a falra feltapadva problem solved, ha jól értelmezem.
Na ezt lenne jó megérni, egy ilyen űrhotelbe felmenni és ott lenni egy hetet. Futni a "falon", kocogni egy jót körbe, mint Dave
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
ddekany
veterán
A Virgin Galactic kizárólag a vidámpark jellegű résszel foglalkozik. Hogy jön ide a SpaceX, akinek nincs is ilyen célú járműve.
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #5 üzenetére
Itt az a lényeg, hogy elhagyják a Kármán-vonalat, azaz tényleg kijutnak az űrbe, ráadásul a Föld látványa az űrből sem utolsó turista látványosság, tehát nem csak a súlytalanság elérése a cél.
"Hány sci-fi kell még, hogy egy hasonlóan forgó, hatalmas nagy űrállomása legyen az emberiségnek, amolyan "jump" dologként működve ?"
Majd ha a világ gazdaságilag mérvadó országai hajlandóak lesznek bedobni a GDP-jük 3-4%-át (kb. a közegészségügyre fordított éves költségvetésüknek megfelelő összeget) egy közös kalapba, hogy legyen ilyen.
Ha a SpaceX Starship koncepciója működik és mások is elkezdik másolni, az lökést adhat a projektnek, mert nagyságrendileg olcsóbb lesz feljuttatni bármit LEO-ra, de attól még egy ilyen építkezés elképesztően sokba kerülne és kb. sosem hozná vissza az árát.
Jelenleg arról folynak a tárgyalások, hogy az ISS életciklusa végén fokozatosan átadnák az űrállomást a privát szektornak, akik arra építve tudnák kiépíteni a saját kereskedelmi megoldásukat. Ez egy fokkal közelebb áll a valósághoz, mint egy gigantikus forgó kerék.A SpaceX-nek már van engedélye az FAA-től, hogy a Dragonnal civileket is vihessen az űrbe, és idén kb. szeptemberben lesz is egy ilyen missziójuk: felmegy négy civil, akik pár napig keringenek majd a Föld körül, majd visszajönnek. Ez nyilván nagyságrendileg komolyabb űrutazás, mint a Blue Origin vagy a Virgin Galactic megoldása, persze drágább is.
[ Szerkesztve ]
-
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #10 üzenetére
Az ilyen luxus szolgáltatások sosem az ár / értékről szólnak. Vannak, akiknek megér ennyit, hogy igazi űrutazásban vegyenek részt és ne csak egy zárt repülőben bohóckodjanak. Mások meg hajlandóak $20+ milliót költeni, hogy valódi asztronauták legyenek az ISS-en, vagy pl. a SpaceX Dear Moon projektje, amikor egy Spaceshippel megkerülik a Holdat és az egészet egy japán milliárdos finanszírozza.
-
addikt
Ez így van.
De nézzük innen: mi lenne ha nem kellene 3+ cégnek feltalálnia (kifejlesztenie) ugyanazt? Megosztanák egymásközt az eredményeiket -> szétosztanák a fejlesztéseket, megosztanák az erőforrásaikat...
Persze bilibe lóg a kezem, ezen a bolygon majd talán pár 100 év múlva ideér a társadalom...Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Alogonomus
őstag
válasz #54625216 #11 üzenetére
Több rajongó is van, aki kifizetné ezt a nyugati bérek mellett is egy teljes élet során felhalmozható összeget, de Branson évi 400 repülést tervez, amire - a 6 személyes repülő alapján - évi 2400 ilyen embert kellene találnia, és annyi biztosan nem lesz.
A nagyon gazdagok mennek Musk valódi űreszközén valóban az űrbe, a középosztálynak pedig marad a "repülőben bohóckodás", aminek a másfél millió forintnyi ára már beleférhet egy átlagos nyugati család költségvetésébe, hogy aztán arról posztolhassanak az élményről a közösségi platformokra.
Branson "sétarepülése" a maga 118 milliós árával viszont az igazán gazdagoknak nem eléggé menő a zárt klubokban történő büszkélkedéshez, a majdnem nagyon gazdagok pedig inkább mennek a pénzből 80 hónapig havonta egyszer a nagyon biztonságos "repülőben bohóckodásra", mert a látványon és a magasságon túl a Virgin Galactic szolgáltatása sokat nem nyújt, ráadásul a szükségszerűen keskeny repülőben alighanem szabadon lebegni (bohóckodni) sem lehet, csak az ülésbe szíjazva nézni a kozmikus sugárzás miatt drasztikusan sötétített ablakon keresztül próbálni kivenni a Föld-űr határát.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #13 üzenetére
A Blue Origin utazásra most adtak el egyetlen helyet 28 millió dollárért: ők gyakorlatilag fellőnek függőlegesen 100 km magasra, van kb. 10 perced élvezni a kilátást (ugyanez Virgin Galacticnál 2.5 óra), aztán visszapottyansz a földre. Miközben azért a 28 millióért simán felvisznek a ruszkik az ISS-re két hétre. Mégis akadt, aki kifizette.
Az ilyen luxus utak nem csak a repülésről szólnak, hanem a körítésről, azaz maga az út lehet rövid, de az egész buli akár 1-2 hétig is tarthat. Felkészülés luxus hotelben, állófogadás veterán űrhajósokkal, stb. stb.
Idővel meg nyilván az árat is lejjebb tudják vinni. 100k alatt már lehetnek, akik mondjuk házassági évfordulóra ezt adják a férjüknek még egy platina óra helyett.A középosztályt eleve nem célozzák ezek a szolgáltatások, és ha képes megélni a világon olyan hotel, ahol egyetlen éjszaka 10k dollár, akkor szvsz Branson is meg tudja tölteni a repülőjét.
-
#54625216
törölt tag
Csak egy példa: a NASA két céggel szerződött az ISS missziókra: a SpaceX kapott 2.5 milliárdot, a Boeing 4.6-ot.
A SpaceX már túl van 2 sikeres küldetésen (a harmadik folyamatban), a Boeing nem jutott még túl a teszt fázison.
Na most képzeld el, ha a kettőnek közös költségvetésből kellene dolgoznia és egyeztetni a technológiát. Nyilván nem futtatnának egymás mellett alternatív technológiákat, hanem megegyeznének valami kompromisszumban. Így jó eséllyel lenne egy 7 milliárdos költségvetés zéró eredménnyel.
A verseny nem csak azt jelenti, hogy a cégek kiszorítósdit játszanak egymással, hanem azt is, hogy eltérő stratégiák mentén alternatív technológiákkal próbálkoznak, ami sokkal hatékonyabb megoldásokat eredményez, mintha lepacsiznának egymással. -
Alogonomus
őstag
válasz #54625216 #15 üzenetére
A kérdés mindig az, hogy gazdaságosan működtethető-e egy szolgáltatás.
A 10 ezer dolláros szobát kínáló szállodát sem az a szoba tartja el, a luxusautógyártókat sem a millió dollárokért egyedi megrendelésre készített autók tartják el, a japán szusiséf sem 3,1 millió dollárért vesz minden tonhalat. Elvétve vannak extrém esetek, de a Virgin Galactic esetében szinte minden utas egy kisebb extrém esetnek számítana a 118 millió forintért vett jegyével. Az extrém esetekre nem szolgáltatást kell alapozni, hanem örülni kell neki, ha beesik egy extrém eset, amin nagyon sokat lehet keresni.Néhány meglehetősen gazdag "rajongót" mindig lehet találni. Az első pár fordulóra biztosan lesz jelentkező, sőt valószínűleg az első pár 100 jegy is elkel még az első járat felszállása előtt. A kérdés az, hogy mikor fogynak el a rengeteg fölösleges pénzzel rendelkező rajongók, pedig évi több ezer jelentkező esetén működhet csak a Virgin Galactic nagyjából nyereségesen.
Musk az évi néhány jegyre simán találhat ultragazdag rajongókat, mert huzamosabb ideig az űrben élni sok multimilliárdosnak az álma, és rászán a vagyonából sok tízmilliárd dollárt, mert már úgyis annyi pénze van, amennyit el sem tudna máshogy költeni az élete végéig.
Ugyanígy a NASA/Airbus is viszonylag könnyen talál elég jelentkezőt a saját szolgáltatására, mert azok a szervezetek viszont ésszerű áron nyújtják a súlytalanság élményét. -
nagyúr
válasz Alogonomus #17 üzenetére
Valószínűleg nagyon más elképzelésed van arról, hogy mennyi embernek van nagyon sok pénze, mint a valóság.
Bizony vannak szállodák, ahol a 10 ezer dolláros szoba nem az elnöki lakosztály, csak az "olcsóbbik", és mégis fullon vannak. Vannak luxusautó gyárak, amelyek kizárólag luxusautókat gyártanak, és köszönik szépen, pörög a biznisz.
Menni fog ez is. Van a földön kb. 100 millió dollármilliomos, aki közül biztosan lesz pár ezer, aki befizet egy ilyen útra...Aki él és nem boldog, az téved!
-
L3zl13
nagyúr
Igazából nem ugyanazt fejlesztették ki. Mind más utat jár.
Ha összefogtak volna és a jelenleg általuk használt megoldásokból összekombináltak volna egy közöset, akkor azok akiknek a megoldását nem választották jó eséllyel alapítanának egy-két rivális céget és tök ugyanott lennénk.Aki hülye, haljon meg!
-
Alogonomus
őstag
Más az, hogy valaki dollármilliomos a vagyonnyilatkozata szerint, amibe beletartozik az ingatlana/autója/befektetései, meg megint más, hogy valakinek van "elégetni való" dollármilliója.
Papíron egy budapesti lakástulajdonos is simán rendelkezhet 50-100 milliós vagyonnal, de attól még a középosztályba tartozik, és figyeli az akciókat. A vagyon likvid része számít csak érdemben. -
nagyúr
válasz Alogonomus #20 üzenetére
Valóban vannak ilyen csóró népek is, amit te írsz.
Én az olyanok millióira gondoltam, akiknek a 8 hálószobás lakóingatlanán kívül van még egy-két nyaralója valamelyik tengerparton, 4-5 luxusautója különböző méretekben, egy kisebb yacht a kikötőben, meg esetleg egy magángép a reptéri hangárban, és ezeken felül egy kisebb-nagyobb részvény-értékpapír portfóliója is pár millió dollár értékben.Aki él és nem boldog, az téved!
-
dabadab
titán
válasz Alogonomus #20 üzenetére
A dollármilliomos alatt azt szokták érteni, hogy az éves jövedelme minimum egymillió dollár.Megnéztem közben, ahol számolják őket, ott mindenhol a "net worth" számít, vagyis a teljes nettó vagyon és azokból van a világon kb. 46 millió.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Alogonomus
őstag
Na olyanokból viszont messze nincs 100 millió ember.
Net worth alapján valóban lehet 46 millió ember, akinek a teljes vagyona az adósságai levonása után is meghaladja az 1 millió dollárt, ahogy dabadab írta, de azok pont ugyanúgy csak papíron milliomosok, mint az általam példaként hozott budapesti lakástulajdonos. Pont azért a szabadon elkölthető vagyon számít, mert senki sem tudja befizetni magát egy űrutazásra a lakása egyik szobájának eladásával. A lakás csak együtt forgalomképes.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #24 üzenetére
De most komolyan azt állítod, hogy általában a luxus termékeknek és szolgáltatásoknak nincs valódi piacuk?
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #26 üzenetére
Volumen: csak 2020-ban német gyártmányú luxuskocsikból 11.5 milliót adtak el (és a covid miatt visszaesésről panaszkodnak).
Szerinted nem lenne évente pár ezer gazdag ember, aki életében egyszer hajlandó megengedni magának egy rövid űrutazást, ha egyszer van rá pénze?
A Virgin Galactic bevallottan egy elitnek szánt szórakoztatás.
A SpaceX nem ebben a ligában játszik, a szeptemberi civil űrutazáshoz pl. minimum fél éven át készülnek fel az utasok, ezt nagy mennyiségben nem lehet rendszeresíteni, azaz nem csak pénz kérdése, egyszerűen nem casual űrturistáknak való szolgáltatást nyújt.
A Blue Origin már igen, de az ár / értékben rosszabb, mint a Virgin Galactic. -
Alogonomus
őstag
válasz #54625216 #27 üzenetére
Hol olvastad a 11,5 milliós számot német luxusautók vonatkozásában? Csak mert egy luxusautó minimum a közel 50 milliós Audi R8, Mercedes AMG S osztály, BMW M8 szintje, de még inkább a 70 milliós Porsche Panamera Turbos S, vagy Maybach, ha már német gyártót nézünk. Ezekből azért nem hiszem, hogy 11,5 milliót gyártottak 2020-ban. Audi A6, BMW 5-ös osztály, meg Mercedes CLS osztály hozzászámolásával persze meglehet az a 11,5 millió, de azok már nem luxusautók.
Na pont az a véleményem, hogy sok éven keresztül folyamatosan "nem lenne évente pár ezer gazdag ember, aki életében egyszer hajlandó megengedni magának egy rövid űrutazást". Sok fiatalabb "internetmilliárdos", vagy "pénzügyi zseni" elmenne az így is azért komoly igénybevételt jelentő "űrkirándulásra", hogy kipróbálja a dolgot egy valódi űrutazás árának a töredékéért, de a pilóta által felvázolt helyzetet általában egy sikeres élet vége felé nyugdíjaskorukra érik el az emberek, és 60-70 évesen már keveseknek az álma egy rakétahajtóművel a hátuk mögött jó pár G-vel gyorsuló eszközben feszegetni a határaikat. Esetleg az unokájukat befizethetik egy sikeres diplomaszerzést követően egy útra, de így sem lenne sok jelentkező, mert sok "unokát" inkább érdekelné az a 400 ezer dollár vagy egy valódi luxusautó képében, vagy egy életkezdési támogatásként, vagy egy ház képében, vagy egy sok hónapos világ körüli luxusútként, vagy sok egyéb megnyilvánulási formában.
-
Z10N
veterán
Vegre lesz verseny.
Jo lett a kep
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Tigerclaw
nagyúr
Ha versenynek is tekintjuk, Bezos es Branson meg csak a masodik/harmadik ligaban versenyez az urutazasban. Ideje lenne hogy elorebb lepjenek, Bezos foleg akinek a penz nem szab semmilyen hatart.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #28 üzenetére
"Hol olvastad a 11,5 milliós számot német luxusautók vonatkozásában?"
A hozzászólásod többi része nettó találgatás, hogy szerinted egy gazdag ember mikor és mire költheti a pénzét.
A befektetésekről viszont piackutatás és kockázatelemzés alapján döntenek, tehát ha van bármi konkrét kutatási adatod arról, hogy mekkora a potenciális érdeklődés a civil űrutazás iránt az adott árszegmensben és az ellentmond Bezos és Branson elképzeléseinek, akkor oszd meg velünk nyugodtan. -
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #32 üzenetére
"German premium car marques reported worldwide deliveries for 2020 as follows:"
-
Alogonomus
őstag
válasz #54625216 #33 üzenetére
Mert prémium márkának titulálják, ami csak azt jelenti, hogy durván túláraznak. A mennyiségekbe minden autójukat beleszámolták. A VW Polo, meg hasonlók teszik ki a nagy részt. Audi és Mercedes annyiból egyszerűbb ügy, hogy a kisautóik egy Polo áránál magasabbról indulnak, így némileg közelebb állnak a luxushoz, bár azok is messze 10 millió forint alattiak.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #34 üzenetére
Ú, az király! Linkelnél nekem Audit vagy Mercedest újonnan messze 10 milló forint alatt?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Alogonomus
őstag
Annyira tényleg nem nehéz pedig az internetet használni...
A brutális magyar ÁFA mellett is csak 7,2 millió egy Audi A1, míg a Mercedes A 9,3 millió. A1 más ország alacsonyabb adóival kicsit 6 millió forintnyi helyi pénzbe kerülne, a Mercedes 9,3 milliója valóban csak 8 millióig menne le.
Google a barátod. Használd, és megtalálod a pontos árakat is. -
nagyúr
válasz Alogonomus #36 üzenetére
Azért ne gondold, hogy ezek az autók adják az Audi meg a Mercedes eladások jelentős részét. Egyrészt ezek olyan fapados verziók, hogy olyat még ember nem vett soha, ha kérsz bele bármi extrát (pl kormányt ) , már is nincs messze a 10 millió, másrészt meg csak a CO2 kvóta miatt léteznek egyáltalán...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #34 üzenetére
"Mert prémium márkának titulálják, ami csak azt jelenti, hogy durván túláraznak."
Teljesen mindegy, hogy megéri-e egy adott összeget kifizetni egy adott kocsiért, a kérdés a luxus iránti kereslet volt. Ha van fizetőképes kereslet a drága kocsik iránt, akkor simán lehet potenciális piaca a drága űrutazásoknak is.
Hogy egyébként szerinted mi a racionális, vagy jobb ár / érték, az a luxus kategóriában ritkán szempont, mivel pont azért luxus, mert az ár kisebb szerepet játszik a döntéshozatalban, mint egyéb faktorok.Tételezzük fel, hogy az egész világon egy évben mindössze 33000 ember engedhet meg magának egy civil űrutazást és mutat egyáltalán érdeklődést a téma iránt. (Ez a német prémium autók vásárlóinak mindössze 3 ezreléke.)
Ha Branson ennek a csoportnak csak a 7%-át megnyeri, már megtöltötte a 400 repülőjét.
Bár szerintem Branson az elméleti maximumot határozta meg 400-ban, tehát valószínűleg ennél jóval kevesebbel is elégedett lesz. -
dabadab
titán
válasz Alogonomus #36 üzenetére
Ha egy Mercedes A 9,3 millióról indul, akkor az azt jelenti, hogy mire eladják, addigra bőven tízmillió felett lesz.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest