Új hozzászólás Aktív témák
-
BatchMan
senior tag
Azért azon elgondolkoztam, mit takarhat a hátsó ablak elektronika?
... és átvennék-e egy új autót rádió és hátsóablak elektronika nélkül. Navigare necesse est. Azt hiszem igen. -
adrian14
tag
Szerintem évek óta több autót gyártanak az autógyártók, mint amennyit el tudnak adni valójában. Az nem érné meg nekik, ha régebbi modelleket tennének újból be a kínálatba (amiket már pár éve legyártottak)?
-
cuebler
senior tag
pár hete olyat is olvastam valahol (lehet hogy éppen itt), hogy a ford kugákat például vészfékező elektronika (vagy vészfékasszisztens, a rosseb se tudja már követni) nélkül kezdik el tovább gyártani, mivel ott fogtak annyi chip-et, hogy a maradékból ellegyenek. ez is egy lehetséges megoldás.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
user12
őstag
Szerintem az ablakemelő elektronikára gondolnak (hátsó ajtókban).
Vagy el tudom képzelni, hogy az új autókban az ablakfűtésnek is legyen egy külön panelje - bár azt már túlzásnak tartom. A zsiguliban külön elektronika nélkül is tökéletes volt Ott max a kapcsoló romlott el nagyritkán
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
Somatom
veterán
Túrni kéne egy kicsit a szerszámraktárban és elővenni a 110R gyártócuccait. Ahhoz nem kell chip.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
nextchapter
csendes tag
a chiphiány egyébként tényleg 100%ban csak a gyártókapacitás/logisztika elégtelenségére vezethető vissza? Hogy állunk a nyersanyagokkal globális szinten?
-
MMSZoli
tag
válasz nextchapter #13 üzenetére
Hát a Szaharában még mindig van homok :-)
-
RasztaCsubi
csendes újonc
Azzal is van gond.
A néphiedelemmel ellentétben, a szaharai homok nem alkalmas chip gyártásra, a sok szennyeződés miatt - jelenleg - nem éri meg feldolgozni.
Waffer gyártáshoz nagy tisztaságú szilika homokot bányásznak. Ennek a kitermelő kapacitása korlátos és nem tudta lekövetni a megugró igényeket.
Érdekességként, a napelem gyártáshoz is ugyanezt használják, így még a "zöld átállás" is hiányt generál.Mivel az alapanyagból is hiány van, ezért nem csak a csúcstechnológiás chipek ára szállt el.
pl.: autógyártók jelenleg 28 nm-nél kisebb chipeket nem használnak. Bosch idén átadott gyárát is "csak" 45nm-re tervezték. -
adrian14
tag
Nem, de szerintem az képtelenség, hogy pont ugyanannyit gyártanak, mint amennyit el tudnak adni. EU-ban tuti nem felelnének meg sajnos, de ott van az USA és kelet is (ha jól tudom, azok sokkal lazábbak a környezeti kibocsátási szabályokban).
Egyébként pletyka szinten hallottam pár éve, hogy a nagy gyártók csak termelnek és nem javítanak. Pl ha lezúzza a munkás a kocsi fél oldalát miközben kiáll a gyárból, viszik az autót és bezúzzák, mert már nem éri meg nekik toldozgatni/foltozgatni. (Kb olyan mint a nagy ruhamárkáknál: ha marad a tavalyi kollekcióból elégetik inkább).
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- 3D nyomtatás
- DIGI internet
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Yettel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB