Új hozzászólás Aktív témák
-
BatchMan
senior tag
Azért azon elgondolkoztam, mit takarhat a hátsó ablak elektronika?
... és átvennék-e egy új autót rádió és hátsóablak elektronika nélkül. Navigare necesse est. Azt hiszem igen. -
adrian14
tag
Szerintem évek óta több autót gyártanak az autógyártók, mint amennyit el tudnak adni valójában. Az nem érné meg nekik, ha régebbi modelleket tennének újból be a kínálatba (amiket már pár éve legyártottak)?
-
cuebler
senior tag
pár hete olyat is olvastam valahol (lehet hogy éppen itt), hogy a ford kugákat például vészfékező elektronika (vagy vészfékasszisztens, a rosseb se tudja már követni) nélkül kezdik el tovább gyártani, mivel ott fogtak annyi chip-et, hogy a maradékból ellegyenek. ez is egy lehetséges megoldás.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
user12
őstag
Szerintem az ablakemelő elektronikára gondolnak (hátsó ajtókban).
Vagy el tudom képzelni, hogy az új autókban az ablakfűtésnek is legyen egy külön panelje - bár azt már túlzásnak tartom. A zsiguliban külön elektronika nélkül is tökéletes volt Ott max a kapcsoló romlott el nagyritkán
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
Somatom
veterán
Túrni kéne egy kicsit a szerszámraktárban és elővenni a 110R gyártócuccait. Ahhoz nem kell chip.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
nextchapter
csendes tag
a chiphiány egyébként tényleg 100%ban csak a gyártókapacitás/logisztika elégtelenségére vezethető vissza? Hogy állunk a nyersanyagokkal globális szinten?
-
MMSZoli
tag
válasz nextchapter #13 üzenetére
Hát a Szaharában még mindig van homok :-)
-
RasztaCsubi
csendes újonc
Azzal is van gond.
A néphiedelemmel ellentétben, a szaharai homok nem alkalmas chip gyártásra, a sok szennyeződés miatt - jelenleg - nem éri meg feldolgozni.
Waffer gyártáshoz nagy tisztaságú szilika homokot bányásznak. Ennek a kitermelő kapacitása korlátos és nem tudta lekövetni a megugró igényeket.
Érdekességként, a napelem gyártáshoz is ugyanezt használják, így még a "zöld átállás" is hiányt generál.Mivel az alapanyagból is hiány van, ezért nem csak a csúcstechnológiás chipek ára szállt el.
pl.: autógyártók jelenleg 28 nm-nél kisebb chipeket nem használnak. Bosch idén átadott gyárát is "csak" 45nm-re tervezték. -
adrian14
tag
Nem, de szerintem az képtelenség, hogy pont ugyanannyit gyártanak, mint amennyit el tudnak adni. EU-ban tuti nem felelnének meg sajnos, de ott van az USA és kelet is (ha jól tudom, azok sokkal lazábbak a környezeti kibocsátási szabályokban).
Egyébként pletyka szinten hallottam pár éve, hogy a nagy gyártók csak termelnek és nem javítanak. Pl ha lezúzza a munkás a kocsi fél oldalát miközben kiáll a gyárból, viszik az autót és bezúzzák, mert már nem éri meg nekik toldozgatni/foltozgatni. (Kb olyan mint a nagy ruhamárkáknál: ha marad a tavalyi kollekcióból elégetik inkább).
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- alza vélemények - tapasztalatok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lightyear - befektetési app
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- VivoBook M515DAP 15.6" FHD Ryzen 3250U 12GB 256GB NVMe magyar vbill., gar
- Synology BeeStation 4TB NAS (Hálózati Tároló)
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 3 TOUCH: i5 1250P, 32GB RAM, 1TB SSD, 100% akku,Win11Pro,Lenovo Prémium gari
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X LHR Videokártya! BeszámítOK
- Asus X550VX 15.6" FHD IPS i5-6300HQ GTX 950M 12GB 480GB magyar bill DVD író gar