Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Cifu #10 üzenetére

    "Én ellene vagyok a brand ilyen szintű használatának, de hát üzletileg megéri, így zajlik."
    +1 Mondhatni a vásárlók megtévesztése kategória. A többség nem tájékozódik mélyrehatóan a tulajdonosi háttérről és minőségi változásokról, hanem a brandbe fektetett bizalom alapján választ. És ez normális is. Nem várható el senkitől sem, hogy hosszasan, akár napokig bogarásszon mindenféle infót, TV választás előtt...
    Egyszerűsítve, a legkisebb közös nevezőre hozva, olyan, mintha a kedvenc szalámim ma jó, másnap pedig már jelentősen rosszabb minőség lenne... Joggal háborodhatok fel.

    Jevons paradox

  • ivarg

    tag

    válasz Cifu #50 üzenetére

    Nem vagyok nagy gazdasági elemző, de ez messze nem csak technológiai kérdés.
    Egyrészt ott van/volt a japánok kulturális beágyazódása a hierarchia fontossága és a kiöregedett generációk eltűnése.
    Azok az emberek akik ezeket a nagy cégeket alapították már többnyire nem is élnek, a hosszútávú minőség felé történő elköteleződésük már sehol nincs, tőzsde van meg részvényesek és profit éhség.
    Nézzétek meg mi lett az Apple-ből Jobs nélkül... és mi lesz 4-5 év múlva, már elkezdték a trükközéseket a számokkal az utóbbi 1 évben.
    Másfelől japánban már a 80-as évek végén börtönbe mentek a nagy családi konglomerátumok képviselői a japán óriáscégek kontra állami tisztviselők korrumpálása, fizetéssel/fenyegetéssel ügyek miatt.
    Ezek Dél Koreában az elmúlt 5-8 évben zajlanak/zajlottak le.
    Ergo soha egyik távol-keleti óriás vállalat sem "csak" a saját erejéből jutott a csúcsra szép csendben az állam mindig tolta a szekeret.
    Aztán jött az erős JEN és kifogta az állam vitorlájából a szelet, buktak kormányok és az addigi vesztesek tekintet nélkül a gazdaságra gyakorolt negatív következményekre, beforgatták a korábbi ügyeket és bíróság elé citálták azokat akik az addigi sikereket elérték lehúzva az addig irányításuk alatt álló gigavállalatokat.
    Ha minden évben 300millárd jent költesz fejlesztésre, de az a végén már csak 150-et ér ráadásul azt sem költheted félig okosaba akkor miből?
    Ráadásként az otthongyártott termékeid a magas árfolyam miatt 30-40%-al többe kell, hogy kerüljenek, jobb esetben úgy, hogy picit azért jobbak, de egy idő után már inkább kicsivel szarabbak vagy butábbak lásd AVI.MP4 stb lejátszás pl. amit bevallottan licencelési okokból hagytak ki az elején.
    Dél-Korea hatalmas szerencséje és ma is profitál belőle bőven, hogy a legkényesebb technológiai fejlesztéseit házon belül tudja tartani azzal, hogy a demilitarizált zónában északi kvázi rabszolgák dolgoznak éhbérért a gyáraiban, nem kell Kínába vinnie a kényesebb feladatokat max a végső összeszerelést, amiből ne derül ki a "how it's made".
    Japánnak nem volt ilyen szerencséje a világ egyik legdrágább országa, + szinte mindent oda kell vinni amit később elhoznak onnan.
    Ezzel nem szeretném felmenteni őket, de azért sem leírni sem elkaszálni nem szabad a Japán ipart: Toyota, Mazda, Mitsubishi még mindig piacvezetőek a szakterületeik jó résszén.
    De jelen állás szerint a SHARP mint japán TV gyártó hát sajnos R.I.P.. .. .. .. ..

    Addig nyújtózkodj, amig kinyúlsz!

  • Tanisz

    senior tag

    válasz Cifu #57 üzenetére

    Hát.... lehet igazad van, bár az is ferdítésnek számíthat ilyen alapon, amit Te mondasz. Nem vagyok szakértő, Te biztosan jobban értesz hozzá, nem vitatom.
    Nekem mások a tapasztalataim, saját gyakorlatból. Nem feltétlen a kezdetek kezdetére értettem, kb 9-10 év távlatában csak.

    Mikor megvettem anno a plazmámat, kb 2010-11-ben talán. Pontosan nem emlékszem, egy Pana G30 volt. FHD, semmi extra. Igaz az NeoPlazma fantázianéven ment akkor a panánál.

    Akkor úgy voltam, hogy teljesen mindegy milyen plazma, vagy LCD, volt rá kb 200e HUF keretem.

    Nézelődtem hetekig, elmentem keresgélni, összehasonlítani az adott keretbe beleférő akkor Samsung és LG lcd-ket, ekkor figyeltem fel a plazmára, ugyanazt a műsort adták benne, egymás mellett volt a 3-4 márka, hasonló árkategóriában és akkor tűnt fel, hogy a plazmának jóval jobb a képe. Főleg ha nem csak fhd-t hanem SD-t vagy csak HD-val próbáltam. Aztán nem akartam elhinni, hogy az LCD ennyivel "csúnyább". Azt gondoltam, hogy biztos valami régebbi modeleket néztem, de nem.
    A techninikai leírás szerint 122 W-ot fogyaszt bekapcsolva a G30, gondolom ez átlagfogyasztásnak számít.

    Az lehet a plazmák kezdet kezdetén zabálták az energiát, olyanom sohasem volt, de 2011 környékén ugyanazért az árért jobb képminőséget kaptál, szerintem. A tükröződéssel meg egyáltalán nincs probléma.

    Persze laikusnak számítok. Simán tévedhetek, benne van a pakliban.

    http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

  • Tanisz

    senior tag

    válasz Cifu #59 üzenetére

    Ez sima ügy, én viszont csak annyit állítottam hogy anno képminőségben nagyon nem volt a kettő pariban.

    Kb 4-5 éve látom azt hogy az LCD hasonló áron tud olyan képminőséget produkálni, mint anno a 9-10 évvel ezelőtti plazmák. Ez csak szubjektív szemlélettel.

    Sohasem mondtam, hogy a plazmának nem voltak hibái, persze hogy vannak, és igen a tükröződés lehet gond sokaknál.

    Az igaz, hogy a régi lcd technológiát legagyiztam, ez tény, de itt kifejezetten a képalkotásra és a képminőségre gondoltam.
    Nem vagyok nagy TV néző, csak ha már leülök elé akkor amennyire lehet valósághűek legyenek a színek és kép minősége is jó legyen, ha már egy halom pénzt kifizettem érte. Nem kell tökéletesnek lenni minden tekintetben.

    Amúgy biztos nekem azért nincs gondom a tükröződéssel, mert sötétíthető a szoba (valahogy nekem ez a CRT időszakból megmaradt), vagy csak este ülök le elé. Napközben szinte soha.

    Minden technológiánál kell kompromisszumot hozni, nincs tökéletes. Talál mindenki magának megfelelőt.

    Valószínűleg ha más nem lesz, nálam is az OLED fog következni, ha valamennyire mérséklődik még az ára.

    http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

  • Tetsuo

    aktív tag

    válasz Cifu #49 üzenetére

    Akkor kezdett egyre gyengébb lenni a japán termék (a dél-koreaihoz képest), amikor beálltak az árháborúba, hiszen már nem jutott elég tőke fejlesztésekre. Valahol egy, valahol két évtized is volt, mire kifutott, végleg leáldozott az adott márkáknak.
    A japánok olcsósítani nem tudnak és tudtak úgy, hogy az a vásárlónak tetszen. A kistigrisek meg ezzel kezdték.
    Ahogy az i-kezdőbetűs hozzászóló írta, az újabb generációk mindinkább eltérnek a hagyományos japán attitűdtől, de még ma is jelen van egy általánosan a nyugati világnál magasabb mértékű (kifinomult) igényesség a szigetországban. Ez volt felfedezhető a termékeikben. A többi ázsiai gyártó termékeiben a spórolás fedezhető fel még az exkluzívak esetében is. Mondhatjuk, változik a világ, kiéleződött a tömeggyártás, illetve minden gramm és perc számít, hiszen a végletekig redukálják az anyagot és méreteket, és nincs idő tesztelésre - meg kell futtatni a technót még mások előtt, emellett az intenzív divathullámokat kell meglovagolni.

Új hozzászólás Aktív témák