A Sharp visszatér Magyarországra is!

Sötét időszak után fény az alagút végén

A szórakoztatóelektronikai iparágban az elmúlt másfél évtizedben földrengésszerű változások történtek. Korábban lenézett, lesajnált cégek törtek a csúcsra, teljesen új piaci szereplők bukkantak elő a semmiből remek termékekkel, és régi nagy, betonbiztosnak tűnő vállalatok tűntek el, váltak jelentéktelenné vagy kényszerültek arra, hogy radikálisan átalakuljanak. Utóbbi csoportba tartozik a Sharp is, hiszen a 2010 környékén még a televíziós szektor egyik megkerülhetetlen monolitjának számító konszern igen rövid idő, gyakorlatilag néhány év alatt összeomlott.

A Sharp 4 év után visszatért a CES-re
A Sharp 4 év után visszatért a CES-re [+]

A mélyrepülésért a hibásan felmért vásárlói igények, rossz előrejelzések, elrontott fejlesztési koncepciók és a tragikus üzletpolitika mellett tagadhatatlanul felelősek a külső körülmények is, így például a fukushimai atomerőmű döbbenetes balesete, amely a japán energiaellátási rendszerre, az ipari termelésre, a közhangulatra és a gazdasági helyzetre is katasztrofális hatást gyakorolt. A Sharp vezetése mindent megpróbált, de a nehézségeken nem tudtak úrrá lenni. Hiába adogatták el egymás után az egyes részlegeket, így például az európai televíziós divíziót 2014-ben az OEM gyártóként ismert, szlovák Universal Media Corporationnek, képtelenek voltak megállítani a vállalatot a lejtőn.

2016-ra a konszern már a Halál Völgyének környékén kószált, hiszen nagyon úgy tűnt, hogy nem sikerül olyan befektetőt találni, amelyik megmenthetné a céget. Viszont ekkor feltűnt a színen a világ egyik legnagyobb technológiai cége, többek között az Apple egyik fő beszállítójaként is tevékenykedő Foxconn (Hon Hai Precision), amelyik ugyan sietett leszögezni, hogy megmentésről szó sincs, de ha úgy adódik, szívesen felvásárolják azt, ami a Sharpból megmaradt. A vállalat felfalása után hamarosan kiderült, hogy a japán cégre szerencsére nem pusztán a szabadalmak, fejlesztések miatt volt szükségük, hanem meg akarják tartani a márkát, és el kívánják érni, hogy a régi fényében csillogjon a név.

Változások itthon is

A sötét időszakban Magyarországon sem alakultak valami fényesen a Sharp dolgai. Nincs mit szépíteni a dolgon, a márka gyakorlatilag eltűnt hazánkból, nem voltak új termékek, és a jelek szerint a tévés részleg új tulajdonosa, a már említett UMC sem aktivizálta magát. Hiába kerestük őket levélben és személyesen is, csak kitérő válaszokat kaptunk azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán lesznek-e még nálunk új készülékek. 2018 év végén azonban valami megváltozott...


[+]

Aki szemfüles, nyitott szemmel jár a világban (és nem utolsósorban az algoritmusok is úgy gondolják, hogy megfelelő célpont), belefuthatott a neten, akár a Facebookon is magyar nyelvű, Sharp termékeket, illetve magát a céget reklámozó hirdetésekbe. Sikerült felvennünk a kapcsolatot a kampány mögött álló céggel, és így utána tudtunk járni, hogy mi is áll a megnövekedett aktivitás hátterében, azaz, hogy visszatér-e a Sharp, milyen termékekre számíthatunk, és úgy egyáltalán, mik a jövőbeni tervek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt