Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz MaCS_70 #320 üzenetére

    Nem hiszem, hogy lenne egyetlen nagy tudású környeztvédő ismerősöd is, aki úgy gondolja, hogy az emberek semmivel sem autóznak többet, mint szükséges, és az autóhasználat a lehető legjobb módon zajlik. Mutass egyetlen tudományos publikációt, ami a motorizáció mostani szintjének pozitív környezeti hatásairól szól!

    Azt jól látod, hogy kényelmesen meg tudom oldani a hétköznapjaimat autó nélkül. De ez nem a véletlen műve, hanem rövid és hosszútávú tervezés eredménye. Úgy választok munkahelyet, hobbit, iskolát a gyerekeknek, hogy ne legyek rászorulva az autózásra. És nem derogál hazasétálni egy teli hátizsákkal a piacról ha cserébe elkerülhetjük a mélygarázsban keringést, meg parkolóhely keresést hazaérve. Van autónk, egyszerűen próbáljuk keveset használni. Most éppen költözünk, és felújítunk, ezért sajnos most gyakrabban kerül elő, de jobb időszakokban hetente ha egyszer használtuk. A belvárosban szinte soha (pedig ott dolgozom), és figyelve arra, hogy ne akkor autózzunk, amikor mindenki más is. Másoktól sem teljes absztinenciát várok el, csak ésszerű használatot. Némi odafigyelést a környezetre, és a témánál maradva, a város többi használójának a testi épségére. És az,hogy a szabályok mindkettőnek a veszélyeztetését megengedik, az autósok kényelmét helyezve előtérbe, szerintem a szabályok hibája, és nem a környezeté vagy a gyalogosoké.

    Lehet hogy nem teheti meg mindenki, hogy a lakhelyéhez közel dolgozzon vagy a munkahelyéhez közel költözzön, de amikor valaki kiköltözik a városból, hogy nagy családi háza legyen friss levegőn, és aztán minden nap az ablakom alatt pöfékel a dugóban, akkor nehéz ebben meglátni a (környezet) tudatos gondolkodást.

Új hozzászólás Aktív témák