Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz #56573440 #1 üzenetére

    Azért ez nem ugyanaz az eset. Rengeteg gyártó simán teljesíti a károsanyag kibocsájtási normákat. Az más kérdés, hogy mind az EU, mind USA és a többi mérés is egy előre definiált tesztutat ad meg. Ráadásul mivel a való világban nem tudnának azonos körülmények között mérni, ezért nyilván padon mérnek. Innentől kezdve meg nyilván a gyártók sem hülyék, simán a normára optimalizálják az autókat. Pl. mivel EU normában nem kell pörgetned a motort, open loop-ban mindegyik autónál a valós körülmények között a normában definiált károsanyag sokszorosa távozik. De amikor closed loop-ban közlekedsz, akkor nem lesz ilyen gond. Ez nem csalás, simán a norma vacak. Ugyanis nem az van definiálva, hogy x-y mennyiségű károsanyagnál több nem jöhet ki a kipufogóból bármilyen körülmény között.

    A VW ott csalt, hogy olyan sw-t használtak, ami detektálta, hogy most éppen tényleg károsanyagot mérnek nála és akkor más üzemmódba kapcsolt. Egy nem csaló autó annyiban különbözik, hogy olyan vezérlése van, ami ilyet nem csinál. Ha a norma szerinti üzemmódban cammogsz az utakon, akkor ténylegesen a norma szerinti károsanyagkibocsájtásod lesz maximum. A VW-nél meg nem, hanem mondjuk a 30x-osát kinyomja és a sofőr csak azt érzi, hogy kis gázra is milyen rugalmas.

    Technikai oldalról egyébként az a lényeg, hogy a nox-ot csak adblue-val tudod minimalizálni az elvárt szintre, enélkül tartósan egy nagyságrenddel több jön ki az autóból. Vagy leviheted adblue nélkül is a nox kibocsájtást a norma szerinti szintre, csak akkor a katalizátor meghal gyorsan. A VW pont ezt csinálta, ha mérést érzékelt a sw, akkor ilyen üzemmódba kapcsolt.

    Egyébként "kicsit" túllihegett a téma, egy tehén kb. két autó károsanyagkibocsájtásával ér fel az üvegházhatás gázok terén és mégsem törődik ezzel senki, ahogy pl. az Aliso Creek-i gázömlés is agyon van hallgatva, de bezzeg az autók...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz #56573440 #4 üzenetére

    Konkrétan tudsz valamiről? Mert annyi derül csak ki minden tesztből, hogy az összes autó többet fogyaszt/kipufog mihelyt nem a norma szerint hajtják. Illetve most százból három autónál találtak valamit a francia kormány megbízásából végzett méréseknél, ahol ténylegesen eltértek a normától mérésnél, de ott kb. olyasmikről van szó, hogy egy-egy szenzor rosszul lett kalibrálva és emiatt a normát mérési ciklusban is picit átlépik az autók.

    arnyekxxx: A gondolatmeneted két pontos is hibás. Egyrészt azért van ennyi tehénpuki, mert a fejlett világ rászokott a marhahúsra olyan szinten, amire korábban soha nem volt példa. Illetve ha azt mondod, hogy a tehén olyan gázt pukizik ki amit a természet teremtett, hát az ember is olyat éget el, amit a természetet teremtett. Az egyikből lesz metán, a másikból co, coo és nox. :) A belvárosi koszra pedig ajánlom megnézni, hogy mikor van szmogriadó és mi okozza. ;) Érdekes módon mindig télen van a fűtési szezonban. Van autók okozta szmog is persze de az a katalizátorok elterjedésével nagyjából eltűnt. Itthon egyébként a fűtés (nézd mi ki fűt még gázzal az aglomerációban egyáltalán, a falunkban az 1000 házból kb. csak mi :Y ) és a szélcsatornák beáldozása (aréna pláza ugye...). Nem kell mondanom, hogy pl. itt Stuttgartban a mostani szmogriadó idején harapni lehet a levegőt, még otthon a döglöttmacskás tüzelésnek hála agyhalál az egész téli időszak állandóan. Szárított fával tüzelni legalább, ááá minek az. :W

    sztanozs: Ez tény, csak akkor nem kellene hülye normákat meghatározni hülye politikusoknak és lennének némivel több coo-t kipufogó, indirekt befecsis szívó benzines motorok. Oh wait, pont a "környezetvédők" vágták őket tönkre.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz arnyekxxx #14 üzenetére

    Nem akarlak letörni, de már régóta nem az autók a fő nox gyárosok itthon. Szerinted mennyi nox jön ki a vegyestüzelésben elégetett szemétből? Nem tűnt fel, hogy szálló por és nox riadó már jó ideje csak télen van?

    A vicc az, hogy a nox egyre nőtt az elmúlt években, miközben az autós forgalom 2007-től kezdve erősen visszaesett. Minő meglepő. :U Ja, hogy ez éppen egybe vág azzal, hogy gyak. megszűnt a vidéki gáztüzelés és ahol lehetett visszaálltak vegyestüzelésre. A gond az, hogy nem fát égetnek sokan, hanem gyakorlatilag szénként forgalmazott szemetet, meg amit éppen érnek. Sokan pl. fáradt olajat olajégőben.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák