Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
Pilóta fórumtárs jól gondolja, mert az Atmos az teljesen más. A filmek hangrendszere nem kimondottan a "képernyő képét szólaltatja" meg, hanem pl egy a képből kimenő helikopter vagy bármi más hangját szólaltatja meg mondjuk fölötted vagy mögötted. Ugye az már nem a képben van hanem akár a néző mellett vagy mögött. A képernyő bal felső sarkán lévő kismadár hangját csak akkor lehet a többcsatornás hangból kinyerni, ha azt eleve oda tervezték egy ilyen Hisense lézer projektorra. Mert ugye elég kevés olyan képernyő van ami tud ilyen ficsört. Szóval ha tényleg tudja ezt a Hisense, és azt bármilyen forrásanyaggal, akkor az Ai lesz.
-
Joshi
titán
Az Atmos és úgy általában a sokpontegy, eleve fixen generált térhangzás. Nincs olyan hogy az erősítő processzora dönti el hogy hol szólaljon meg az adott effekt. Ha így lenne, akkor mindenkinél máshogy szólna, és az már nem a rendező akarata. Arról nem is beszélve, hogy az Atmos kimondottan a mennyezeti hangsugárzókat jelenti, így adva meg a "3D" hangzást, ami eddig még nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
kbhuinfo
tag
Ahogy elnézem, kicsit mindkettőtöknek igaza van. A hazimozi halado topic bevezetőjében azt írják, hogy max 128 különálló csatorna és metaadat együttesen határozzák meg, mikor ki szól. Fontos, hogy az erősítő önbemérő rendszere alapján a metaadatok felhasználásával fogja eldönteni, hova, mennyi és milyen hangot kever. Szóval SZERINTEM a dd5.1 vagy dts5.1 statikus alaptól a metaadat szerinti objektumalapú hangkeverésig (az AI itt azért erős kifejezés lenne) előfordulhat a visszafelé kompatibilitás miatt.
Van egy szint, ami felett nem mész egy bizonyos szint alá...