Új hozzászólás Aktív témák
-
s:zozo
aktív tag
Emlékeim szerint a konzol megjelenésénél ki volt emelve, hogy az egyik fontos képessége a gyors olvasás, írás lesz. A játékok fejlesztésénél is fontos szerepe lesz.
A megjelenéskor nem is volt ilyen eszköz, mert nagyon új interface-nek számított, és írás, olvasás paraméterek betartása fontos. A másik,hogy azon kívül, hogy megbízhatóan kell hogy működjön, figyelni kell, hogy ne legyen könnyű feltörni, hozzáférés a rendszerhez és ezáltal sérülékeny legyen a konzol.
Szóval ez nem gyere buci hamm bekaplak fejlesztés.
Külső ssd-ket eddig is lehetett használni tárolóként, akinek ez fontos volt.
Lehetett volna gyorsabb is és gondolom nem véletlen a béta részvétel sem -
s:zozo
aktív tag
válasz #72042496 #32 üzenetére
Csak találgatsz
Az általad említett ssd-vel nem az a baj és akár más, szabványos ssd-vel, hogy működik vagy sem, hanem, hogy garantálják azt a sebességet, ami kell a játékok megfelelő futtatásához, és követelmény a sony részéről. pl. a cikkben említett szekvenciális tulajdonság.
Azt én is látom, hogy el van maradva a sony a fimware fejlesztéssel, de szerintem nem malmoznak. Egyszerűen, bizonyos komponensekhez több idő kell.
Ja igen, persze ez is találgatás a részemről.
Talán Abu85 ír valami fejleményt az üggyel kapcsolatban -
s:zozo
aktív tag
Bocs , de én pont ellenkezőleg emlékszem, nem jó bármilyen ssd.
"
Az adattároló tekintetében 825 GB-os, egyedi fejlesztésű NVMe SSD-vel érkezik a rendszer, amelynek nyers adatátviteli sebessége 5,5 GB/s is lehet, de a Microsofthoz hasonlóan a Sony szintén trükközik az adatok tömörítésével, ráadásul úgy néz ki, hogy a PlayStation 5 komplexebb rendszert kapott, ugyanis nem csak egy hardveres kitömörítő blokkról van szó. Utóbbi egyébként a kifejezetten jó tömörítési hatékonysággal működő Kraken formátumot támogatja, és ezáltal az effektív adatátviteli tempó a gyakorlatban elérheti a 9 GB/s-ot is.
Az I/O blokk része egy DMAC egység is, amivel a program meghatározhatja, hogy az SSD-ről beolvasott és kitömörített adat hova kerüljön a memóriában. A munkamenetet két I/O koprocesszor és egy ismeretlen kapacitású SRAM segíti, de ennél lényegesebbek a koherenciamotorok. Utóbbiakkal az egyik legnagyobb problémát kezeli a Sony, ugyanis a grafikus vezérlő gyorsítótárait minden egyes beolvasásnál törölni kellene, ami nem túl jó megoldás. Ehelyett az említett részegység informálja az IGP-t a felülírt címtartományokról, és ennek megfelelően a gyorsítótárak teljes törlése elkerülhetővé válik.
Az adattároló bővítése szempontjából a mérnökök érdekes módszert találtak ki. Egyrészt USB 3.2-es külső HDD-khez bármikor lehet nyúlni, csak erre nem telepíthetők majd az új generációs játékok. Ahhoz kellően gyors SSD kell, és a japán cég arra gondolt, hogy a piacon elérhető PCI Express 4.0-s megoldások közül fog majd kijelölni olyanokat, amelyek biztosan kompatibilisek az új konzollal, és még kellően gyorsak is a megfelelő élmény biztosítása érdekében. Ez nagyon lényeges, mert az Xbox Series X-hez hasonlóan a PlayStation 5 fő képessége a finomszemcsés adatmozgatás megvalósítása az SSD és a kijelölt memóriaterület között, csak úgy néz ki, hogy ezt gyorsabb és kifinomultabb hardverrel oldják meg, mint a Microsoft rendszere."
[link] A teljes cikk
Volt még erről cikk bőven, amelyben azt is fejtegették, hogy milyen hátrányai és előnyei lesznek az ssd gyorsaságát kihasználó játékoknak.
Emlékszem valami unreal demóra is amelyet PS5-n demóztak az ssd miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Automata kávégépek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Autós topik
- E-book olvasók
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...