Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wesder

    félisten

    válasz ribizly #34 üzenetére

    Ha 5.5GB/s alatti SSD-t teszel bele, akkor a rendszer szólni fog hogy nem tudod hasznàlni semmire.

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz ribizly #34 üzenetére

    Bocs , de én pont ellenkezőleg emlékszem, nem jó bármilyen ssd.
    "
    Az adattároló tekintetében 825 GB-os, egyedi fejlesztésű NVMe SSD-vel érkezik a rendszer, amelynek nyers adatátviteli sebessége 5,5 GB/s is lehet, de a Microsofthoz hasonlóan a Sony szintén trükközik az adatok tömörítésével, ráadásul úgy néz ki, hogy a PlayStation 5 komplexebb rendszert kapott, ugyanis nem csak egy hardveres kitömörítő blokkról van szó. Utóbbi egyébként a kifejezetten jó tömörítési hatékonysággal működő Kraken formátumot támogatja, és ezáltal az effektív adatátviteli tempó a gyakorlatban elérheti a 9 GB/s-ot is.

    Az I/O blokk része egy DMAC egység is, amivel a program meghatározhatja, hogy az SSD-ről beolvasott és kitömörített adat hova kerüljön a memóriában. A munkamenetet két I/O koprocesszor és egy ismeretlen kapacitású SRAM segíti, de ennél lényegesebbek a koherenciamotorok. Utóbbiakkal az egyik legnagyobb problémát kezeli a Sony, ugyanis a grafikus vezérlő gyorsítótárait minden egyes beolvasásnál törölni kellene, ami nem túl jó megoldás. Ehelyett az említett részegység informálja az IGP-t a felülírt címtartományokról, és ennek megfelelően a gyorsítótárak teljes törlése elkerülhetővé válik.
    Az adattároló bővítése szempontjából a mérnökök érdekes módszert találtak ki. Egyrészt USB 3.2-es külső HDD-khez bármikor lehet nyúlni, csak erre nem telepíthetők majd az új generációs játékok. Ahhoz kellően gyors SSD kell, és a japán cég arra gondolt, hogy a piacon elérhető PCI Express 4.0-s megoldások közül fog majd kijelölni olyanokat, amelyek biztosan kompatibilisek az új konzollal, és még kellően gyorsak is a megfelelő élmény biztosítása érdekében. Ez nagyon lényeges, mert az Xbox Series X-hez hasonlóan a PlayStation 5 fő képessége a finomszemcsés adatmozgatás megvalósítása az SSD és a kijelölt memóriaterület között, csak úgy néz ki, hogy ezt gyorsabb és kifinomultabb hardverrel oldják meg, mint a Microsoft rendszere."
    [link] A teljes cikk
    Volt még erről cikk bőven, amelyben azt is fejtegették, hogy milyen hátrányai és előnyei lesznek az ssd gyorsaságát kihasználó játékoknak.
    Emlékszem valami unreal demóra is amelyet PS5-n demóztak az ssd miatt.

Új hozzászólás Aktív témák