-
IT café
Ha szeretnél egy kis plusz teljesítményt kihozni olcsón a régi 775-ös alaplapodból tegyél bele 4 magos 771-es Xeon CPU-t.
Kérlek olvasd el a cikket és a téma összefoglalót mielőtt kérdezel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
xeon forever
addikt
válasz g@norbert #7498 üzenetére
Amugy ha fsb:ram 1:1 aranyban van huzva sokkal jobb eredményeket is ki lehet hozni.
Nalam pl [ fsb 466mhz:dram 932mhz ] jobb eredményeket hoz mint egy 4+ghz 5440/5450
Egyedul a memoria olvasásban lattam jobb eredményeket itt.
(fsb 4x466mhz 64bit/dram 2x466mhz 128bit)[ Szerkesztve ]
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
Hogyha a használat a cél és nem csillivilli akkor széles szerverházat ajánlok magas toronyhűtővel amit egy 12cm ventillátor hűt pwm szabályozással.
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
-
xeon forever
addikt
Csakhogy világos legyen mindenkinek.
"a videomemóriát ma igen sokan félreértik. A valóságban a programfuttatás nem olyan egyszerű, hogy a töltőképernyő alatt az adott alkalmazás majd bemásolja a szükséges adatokat a GPU melletti fedélzeti tárba, és ezzel kész is. Igen jelentős munka van mögötte, hogy ez az egész rendszer egyáltalán működjön, és ebben részt vesz maga az operációs rendszer, a grafikus meghajtó, illetve a program is. Persze az alkalmazott API-tól függően az egyes modulok feladatai eltérőek, például a DirectX 11 esetében nagyrészt a grafikus meghajtó felel a menedzsmentért, míg DirectX 12 API mellett ez inkább a programra hárul, és a meghajtó feladata lényegében kimerül a GPU virtuális címtartományának kezelésében.
A lényeg nem is ez, mivel akármilyen API-n is fut a program, nagyjából ugyanaz történik meg, csak éppenséggel más szinten. Ezt érdemes külön kiemelni, mert jól jelzi, hogy mennyire gyorsan változik az iparág véleménye az egyes problémákról. Nem is olyan régen még az volt az általános álláspont, hogy az a legjobb, ha a program nem próbálja meg maga menedzselni a memóriát, ezt a feladatot ugyanis a kernel módban futó grafikus meghajtó jobban el tudja végezni. Mára ez gyökeresen megváltozott, meglepő módon olyannyira, hogy a DirectX 12-ből konkrétan el is tűnt a kernel módban futó grafikus meghajtó, vagyis alig fél évtized leforgása alatt az egész iparág csinált egy komplett hátraarcot. Hogy jól tette-e? Nos, az eddigi gyakorlati példák alapján, legalább nem lett rosszabb, és ezzel mindent leírtunk.
Magát a problémát kifejtve arról van szó, hogy egy PC-ben nem csak egyféle memória van. Ha csak rendszermemória lenne és minden onnan működhetne, akkor az maga lenne a Kánaán, de ennél jóval komplexebb egy személyi számítógép. Az újabb Windowsokon a rendszermemóriának van egy csak processzor által elért része, és egy olyan területe is, amihez a processzor és a grafikus vezérlő is hozzáfér, végül van a grafikus vezérlő fedélzeti tárja, ami az operációs rendszer nézőpontjából eléggé elszigetelt memória, és a processzor nem is férhet hozzá. Itt igazából az a terület az érdekes, amit a processzor és a grafikus vezérlő is elér, ráadásul egy különálló szervizfolyamat menedzsel (API-tól függően ez származhat az operációs rendszerből vagy a grafikus meghajtóból). Amikor tehát egy modern rendszeren fut egy alkalmazás, akkor nem csak a videomemóriába tölti a GPU számára szükséges adatokat, hanem a rendszermemória egy részébe is.
Ez a konfiguráció több dolgot kezel. Egyrészt vannak olyan erőforrások, amelyekhez hozzá kell férnie a processzornak is, és vannak olyanok, amelyeket elég, ha csak a grafikus vezérlő lát. Másrészt alapvető működési formának számít manapság a tartalom úgynevezett streamelése, vagyis elég ha az az adat van a videomemóriában, ami feltétlenül szükséges, és a többi nyugodtan tanyázhat a rendszermemóriában. A nehézséget igazából az adja, hogy legyen egy megfelelő stratégia az adatok hatékony streamelésére, és a ragyogó elmélet itt szokott bukni.
A streameléssel ugyanis előbb-utóbb telítődik a videomemória, vagyis bizonyos időközönként a nem használt allokációkat törölni kell. Ez azért nagyon fájó dolog, mert például DirectX 11-ben nem lehet ezektől csak úgy megszabadulni, hanem egy igen komoly többletterhelést generáló ellenőrzési procedúrán keresztül a processzor sorra veszi az összes feldolgozás előtt álló rajzolási folyamatot, hogy ellenőrizze, a törölni kívánt allokáció kell-e valamelyiknek. Az esetek nagyon nagy többségében az fog kiderülni, hogy nem, és az allokáció már törölhető is, de olyan hosszú volt az ellenőrzés, hogy a felhasználó biztosan látni fog egy akadást. A DirectX 12-ben pontosan emiatt került a program keze alá ez a folyamat, ugyanis az alkalmazás tulajdonképpen kitörölheti a nem használt allokációt a videomemóriából anélkül, hogy ellenőrizné a szükségességét, vagyis az akadástól mentesülhet a felhasználó. Ebben az a kockázat, hogy ha mégis szüksége volt rá egy GPU-ba már bejutott rajzolási folyamatnak, akkor az egy nagyon kellemetlen programösszeomlást fog eredményezni. Szerencsére az explicit API-khoz tartoznak különböző eszközök, amelyekkel jól fel lehet készíteni a programfuttatást."
https://m.prohardver.hu/teszt/amd_radeon_rx_vega_64_teszt/memoriamenedzsment_problema.html
[ Szerkesztve ]
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
válasz Pécsi gyerek #7601 üzenetére
"és jó móka is volt" már csak ezért megérte.
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
válasz Cingi1979 #7616 üzenetére
Sanszos, hogy memoria vezerlo adta meg magat/akadt ki.
Vegyel egy uj elemet biosnak kezdesnek. Lehet csak lemeruloben van es nem ment rendesen a bios.(200huf kb)
Ha viszont AZ mch hibazik akkor kb orulni kell ha sima c2d procival megy meg egy darabig...PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
Vaalaki tudja mitől lehet bluescreen 24-es hibakód?
A command line incorrectig eljutottam..
Tegnap takarítás miatt szétkaptam a gépet, előtte nem volt.PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
válasz g@norbert #7686 üzenetére
Ezzel ugymond semmit sem lehet kezdeni... Amikor visszarakod a ház oldalát egy kábel amit nem látsz onnantól kezdve...A legnagyobb bajom az, hogy a chieftec kábelei rövid közösek és nem tudom a házhoz rögzíteni(szerverHáz), szóval minden takkra oda ér ahova kell. Az eredeti táp ehhez a házhoz volt méretezve, de annak meg gyér volt a 12v-ja a vgahoz. C0000005 tel állandóan eldobta magát.
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
-
xeon forever
addikt
Ezzel törölj ki minden nem használatos drivert
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
Amit tudni kell a 775-ről, hogy semmi értelme a ddr3-nak...
1:1 arányba kell lennie a fsb:dram nak. Minden egyéb érték parasztvakítás.
Pl 333fsb-hez (64bit quad vezérlő 333Mhz x4=1333Mhz effektív)(64bites dual vezérlő ddr2 667mhz [2x64bit=128bit]->2x667Mhz=1333Mhz elméleti) kell.
És így az adatok 1:1 ben valós időben haladnak.
[ Szerkesztve ]
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
Egy e5430/5440/5450 Jo Giga lappal 450+fsb vel a legerôsebb 775proc mind singlethread-ben mind multithreadben. Hacsak 2 magot tud hasznalni sc2 akkor is jobb ez a szeria mert a maradék 2 magon meg eloszlik a rendszererőforrások kezelése és a 0-1 cpu tud 100% on pörögni gém enginennel.
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
válasz kicsipapucs #7812 üzenetére
... Biztos ...csak mégsem ...
Miota cpu-ba van integrálva a memoria vezerlo azota nem szamit az "fsb"...
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
Matematikai alapja van. Fsb:dual ddram 1:1 aranykor megegyezik a sávszélesség a két vezérlőnek. Pl ha magasabb a memoria órajel az fsb-nél akkor Elvileg nőhet az olvasási sebesség, de ha olyan programot használsz ami teljesen kihasználja a cpu-ram párost akkor az istenért se fog több adat kicserélődni a cpu-ram között mint amit az fsb enged. Ott limitálódik.
Nálam egy olyan helyzet állt elő,hogy a hynix 6Gb ramot lecseréltem kingston 8Gb-ra.
Elvileg 5-5-5-15 mindkét szett. Viszont a hynix RFC timing 44 kingston RFC 52.
Winrar bench 3980Kbps ről visszaesett 2980Kbps-re.Ugyanaz az órajel minden másnak. Tehát az időzítések helyenként komolyabb limitek a cpu-nak mint az órajel.
[ Szerkesztve ]
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
válasz VinoRosso #7824 üzenetére
Azoknál a programoknál van értelme ahol a memória sávszélesség elég neki. Pl ha 8GB adatot elég 12800-as sávon elérnie, akkor a cpu jobban teljesít feszesebb időzítéssel.-->microlaggok megszűnhetnek.
Pl xeonnal 75ns mem időkkel Mass Effect Andromeda microlaggol a pálya betöltés után még 10mp ig mire minden adat a helyére kerül.PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
xeon forever
addikt
Pedig ez alap matek... Na mind1. Ha nem látod át az összefüggést nem én fogom veled megértetni.
[ Szerkesztve ]
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs