Új hozzászólás Aktív témák

  • lordjancso

    senior tag

    válasz cucka #13001 üzenetére

    Részben egyetértek veled akkor, ha a manát "globálisan" láthatóvá teszi a fejlesztő az oldalon. Tehát mondjuk meg lehet nézni a játékosok adatlapját és ott valós mana értéket szeretnél látni (persze itt is meg lehet kerülni a cron-t). Én így képzeltem el a játékát:

    A belépett játékos csak a saját manájával van elfoglalva, csak azt látja, semmilyen körülmények között nem tudhatja, hogy mennyi manája van az ellenségnek vagy a többi játékosnak.
    Így elég csak belépéskor ellenőrizni, hogy a legutóbbi manahasználat óta mennyi idő telt el, majd megjelenítés előtt megnövelni a mana értékét a kiszámolt mennyiséggel.
    Minden manahasználatkor logolod annak az idejét. Minden manamegjelenéskor elvégzed a vizsgálatot, hogy mennyi idő telt el és mennyivel kell megnövelned a manádat (ez jól megírt játéknál ez nagyon egyszerűen kivitelezhető).

    Ha lehet látni a másik manáját (mondjuk adatlapon keresztül), akkor is elég csak az adott (éppen nézett) játékos manáját vizsgálni és updatelni.

    Szerintem ez lenne a leginkább erőforráshatékony megoldás, mert így egy, maximum kettő játékos manáját kell számolgatni. Főleg ha van sok tíz-százezer játékosod.

    Persze a cron is jó dolog, abszolút nem vagyok ellene, én is használom napi szinten, de csak akkor, ha valóban indokolt. Ebben az esetben én nem tartanám annak (értsd, nem cron-nal csinálnám a fejlesztő helyében).

    Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.

Új hozzászólás Aktív témák