- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
M@nH.
aktív tag
Sziasztok
A minap feltűnt hogy alapjáraton kattogó hangot hallok a motortér felől. A kattogás nem ismétlődő, inkább rendszertelennek mondanám. De csak 800-as fordulat körül, mert közvetlen indítás után amíg még magasabb az alapjárat, nem hallom. Amire figyelmes lettem, hogy ha a kuplungot éppen, hogy már picit is benyomom, a hang megszűnik, illetve menet közben sem hallok semmi különöset. Tehát a kérdésem, hogy vajon mi lehet? Nyeles tengely, vagy esetleg kinyomó csapágy, vagy más? Az autó egy 2000-es évjáratú Audi A3 1.8t quattro.
-
M@nH.
aktív tag
Sziasztok, tudom az olaj témával kapcsolatban elég eltérőek a vélemények és nem szeretnék vitát kirobbantani, de mégis lennének kérdéseim. Először is amibe menne az olaj, az Audinak az AQA motorkódú 1.8t 110kw-os változata. Mindenféleképpen Castrol Edge olaj megy bele, de azon belül ami nem tiszta számomra, hogy miért mindenhol a vw 502.00 minősítésű olajat dobja az ajánló? Mert én úgy tudtam hogy az 1.8t-hez kimondottan a vw 504.00 minősítésű olaj való. Én 5w40-et gondoltam bele, de ami 504-es minősítést kapott az a Castrol Edge 5w30 LL változata. Bocsi ha láma kérdés, de szeretném ezt tisztázni magamban.
-
M@nH.
aktív tag
válasz tomcsi23 #108147 üzenetére
Az olajcsere nálam úgy néz ki, hogy 10k km vagy 1 év. Általában nyugodt stílusban vezetek, de néha azért oda szoktam lépni neki, illetve sokat pályázok vele, ahol azért folyamat közel 4 ezret pörög. A minősítés csak azért kérdéses nálam mert a Castrol oldala is egy vw 502.00-est ajánl mégpedig az Edge 0w40-est. A VAG szerint meg 503.01 kell az 1.8 benzines turbóhoz, amit kiváltott az 504.00 tehát akkor nekem az kell, de mégiscsak mást adnak a keresők
-
M@nH.
aktív tag
Sziasztok, tegnap szembesültem vele, hogy teljesen elkezdett széttöredezni a nívópálca megvezetőm. Ma már ki is cseréltem, de nemvagyok biztos benne, hogy úgy kell ennek kinéznie mint ahogy a videón van. Normális, hogy ennyire mozog fel le? Mert hiába próbáltam jobban rányomni, akármennyire is akartam az nem ment lejjebb, pedig a cső kiképzése nekem olyan, mint ha be kellene pattannia. Az autó egyébként egy keresztmotoros 1.8t Audi A3.
-
M@nH.
aktív tag
Sziasztok. Már egy ideje ezzel a hibakóddal küszködök:
17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
Audi A3 1.8T 2000-es évjárat. Sajnos teljesen kiszámíthatatlan mikor jön elő, vagyis inkább úgy mondom, hogy leggyakrabban 5-ösben való hirtelen gyorsuláskor, ami elég kellemetlen, mert a motorvezérlő rögtön vészüzemmódba kapcsol EPC felirat világít én meg rögtön gyújtás le, fel és haladok tovább. Mondanom sem kell, hogy előzni nem is nagyon merek vele így, de pályán is elég kellemetlen pl. este mikor sötétben kell haladnom pár másodpercig Eddig kicseréltem egy vákuumcsövet ami az N249-es szelephez megy, kitakarítottam a fojtószelepházat, megtakarítottam a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, cseréltem levegőszűrőt (éppen aktuális volt amúgy is), viszont a légtömegmérőt még nem nagyon mertem piszkálni, de nem is tudom mennyire érdemes. Itthon csak féktisztító van jelenleg, de nem tudom az mennyire tenne jót neki. Illetve még van a fékrásegítő vákuumcsöve, aminek a visszacsapó szelepnél szét van repedve a csöve. (ez akkor derült ki mikor erőteljesebb gyorsulásnál folyamatosan meg meg torpant az autó. gyors szigszalagozás után ez meg is szűnt) Ezeket a csöveket egyébként milyen fajta csővel tudnám kiváltani? Mert ilyen merev vákuumcsövet nem találtam még, de jó lenne mert az a szigszalag mégis csak.. na.. Illetve még egy kérdés, ha már légszűrő csere volt gondoltam kitakarítom a légszűrőházat meg alá is bekukkantok már és találtam egy vezetéket ami csak úgy ott "lóg". Ez mi lehet? Végig követtem, hogy hová megy, de nem sok sikerrel jártam, mert a tűzfal mögé megy a vezető oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
M@nH.
aktív tag
-
M@nH.
aktív tag
válasz bitpork #116072 üzenetére
Jól gondolom, hogy ez platinás? Természetesen ebbe is belekukkantottam, mert hát én ilyen kíváncsi fajta vagyok, de kivenni már nem akartam a csőből mert ha valami baja lesz akkor bajos lesz munkába menni
Akkor ha valamilyen szövetes szilikon csövet kapna az megfelelő lenne? Vagy fontos, hogy merev falú legyen? -
M@nH.
aktív tag
válasz norbert1998 #116141 üzenetére
Milyen programot használtál hozzá? Nekem is ezt csinálta a legtöbb program. Igaz ez Audi A3, de a jelenség ugyan ez volt. Pl. Torque lite, OBD Car Doctor free. Végül meguntam és megvettem a Torque Pro-t és érdekes azzal megy.. Viszont ami még ezzel sem megy, az a hibakód kiolvasás az ECU-ból. Scannel majd a végén írja, hogy nincs hiba pedig akkor épp volt. Ezért arra ott a kézi olvasóm, ami viszont minden egységből kiolvassa és akár törli is a hibákat. Igaz végtelen egyszerű egy eszköz, már látszik a megszámolhatatlan mennyiségű funkció gombok számából is, de arra pont jó, hogy legyen sejtésed, merre keresd a hibát.
-
M@nH.
aktív tag
-
M@nH.
aktív tag
válasz zsolt19900 #116860 üzenetére
90 fokkal eltekered a kormányt és hátul lesz a két csavar.
-
M@nH.
aktív tag
válasz mazacar #117007 üzenetére
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - IntermittentEz a hibakód nekem is így kezdte, majd nálam is szintén véglegessé vált. Vagyis majdnem, mert a téli mínuszokban újra működésbe lépett. Biztos úgy volt vele hogy csak nem hagy már cserben
Na de komolyra fordítva a szót, nálam nem szaggat a fék mikor a hiba fent áll, de a mínuszokban működött, mindaddig míg bemelegedett a motortér és újra világított az ABS felirat. Szóval nekem erős a gyanúm, hogy nálam ez kontakt hiba lesz. Sajnos hajlamos lerepedni a pumpa tápvezetékének a forrasztása a nyákról. Illetve kérdéses a szénkefék és a kommutátor állapota is már -
M@nH.
aktív tag
Valaki tudna nekem segíteni, hogy vag-commal megoldható lenne a riasztó kikapcsolása? Sajnos olyan érzékeny, hogy kb megreccsen a parketta és már beriaszt.. Legalábbis munkahelyemen előfordult már, hogy nagy szélben bekapcsolt, mert nem túl szélvédett a parkoló és ez elég bosszantó Vagy esetleg valakinek nincs egy jól összeszedett magyar/angol leírása erről a progiról? Annak is nagyon örülnék
2000-es Audi A3 1.8T AQA -
M@nH.
aktív tag
Jól sejtem, hogy lendkerekes a lelkem? Videó
Kinyomott kuplunggal nem zörög. -
M@nH.
aktív tag
Valakinek van tapasztalata Budapest környéki szerelővel? Ideje lenne már cserelni a kettős tömegűt, mert már egy ideje húzom, de sajnos egyre csúnyább hangja van már. Privátban is örömmel várom a javaslatokat, tapasztalatokat, hova érdemes, illetve hová nem.
-
M@nH.
aktív tag
Sziasztok, történt, hogy 16 év után megadta magát a tetőkárpitom, úgyhogy most folyamatban van a tetőlemez kiszerelése, de inkább kérdezek, mielőtt valami törik. Már mindent leszereltem felülről, de a b oszlopon lévő műanyagot próbálom levenni épp, az alját kicsavartam, szépen jönne is le, de a tetejét valahogy nem tudom lepattintani. Feszegetni nem merem, mert biztos valami eltörik... Kép
Az autó A3 8L kasztni. -
M@nH.
aktív tag
Sziasztok, már tanácstalan vagyok, remélem valaki tud segíteni.
Egy 2000-es évjáratú 1.8t manuális 5 sebességes A3 quattroról lenne szó. A probléma ott kezdődött, hogy néha néha nem indított az autó. Kulcs elfordít mágneskapcsoló behúz (hallani ahogy kattan) majd semmi. Többszöri indítózásra egyszer csak elkezdett forgatni az önindító és rögtön be is indult. Mivel ez így elég kiszámíthatatlan, kiszereltem, majd felújíttattam az önindítót. Ami állítólag? cserélve lett benne, az a forgórész, kefék, bolygómű és a mágneskapcsoló.
Ezek után boldogan visszaszereltem, de ha már szerelünk akkor összes test saru is megtakarít. Mindaddig boldog voltam, míg 3 nap múlva (azaz ma) ugyan az a jelenség nem jelentkezett Ma is kulcs elfordít, kattanás majd semmi. Többször próbálkoztam hiába, majd meguntam és már folyamatosan indító állásba hagyva a kulcsot egyszer csak 4-5 másodperc múlva elkezdett forgatni az önindító.
Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel? Mit kellene még megnéznem?
Gyújtás kapcsolónak jónak kell lennie nem? Mármint ha az lenne rossz, akkor a mágneskapcsolót sem hallanám kattanni?
A test pontok már biztos jók, az akkuról közvetlen a mágneskapcsolóra menő pozitív saruk is.
A gyújtás felől érkező szál előtt esetleg van még valahol relé, vagy az közvetlen a gyújtáskapcsolóról jön?
Vagy lehet nem sikerült túl fényesen az a felújítás?
De már arra is gondoltam, hogy talán a lendkerék és az önindító fogainak állapota okozhat ilyen problémát? -
M@nH.
aktív tag
Holnap először is megnézem, nekem hogy néz ki ez a dolog, bár ez tényleg érdekes, hogy minek saruzták meg ott Ha nem hoz eredményt, akkor...
Mágus2: Azt hiszem nem úszom meg, hogy szétszedjem a motort Pedig azért egy felújítás után elvárt lenne, hogy ne kelljen ezzel bíbelődni... De több mint valószínű, hogy nem jut elég áram a kommutátorra. Egyébként ha szénkeféket cserélnek, akkor azt nem komplett tartóval együtt szokás cserélni? Mert, hogy a motorból kijövő "harisnya" vezeték maradt a régi az biztos -
M@nH.
aktív tag
Valaki akinek 1.8T-je van, megmondaná nekem, hogy neki mi szerepel a forgalmijába? Hanyas környezetvédelmi besorolást kaphatnak ezek a motrok? Egy 2000-es évjáratú AQA motorról lenne szó. Csak mert nagyon megy most mindenhol a szmogriadó és valahogy haza kéne mennem.. Nekem 02 van a forgalmiba, pedig tudtommal nem abba a besorolásban kéne lennie.
-
M@nH.
aktív tag
válasz Brumi˘ #129848 üzenetére
Köszönöm a válaszokat Brumi˘ VR6-Fan tomcsi23 Gyula84 Akkor frissíttetnem kellene a forgalmit. De mi van akkor, ha megállít a "kedves" biztosúr, majd meglátja azt a 02-őt? Gondolom büntetés előtt azért lekéri a központ adatait nem? Vagy mit számít az csak fizessen az illető Illetve ha jól tudom, az autópályákon lévő kamerák már automatikusan lekérik a központi adatokat és már küldik is a szeretetcsomagot. Vagy az csak tervezet volt?
Na de, hogy legyen egy témához kapcsolódó kérdésem is. Mik a vélemények a Total Quartz 9000 5w40-es olajáról, vagy a Total Quartz Ineo MC3 5w40-ről? 1.8T-be használta már valaki? A jóváhagyásokat teljesíti ugye, de azért a véleményeket meghallgatnám Max 10000km/csere
-
M@nH.
aktív tag
válasz maximilian4 #129870 üzenetére
Jó itt igazából az a baj, hogy én magam sem tudom, hogy valóban jogos lenne e a büntetés, vagy csak papírforma szerint, mert még mindig 2-es van a forgalmiban
Mert szerintem vagy 4-es vagy 6-osnak kellene ott lennie. Bár 4-es esetén ugyanúgy jogos lenne. Arra még emlékszem, hogy kb 2 éve a forgalmin mondták nekem, hogy más számnak kellene ott lennie, mert piros matricából kék lett, de ugye nem annyira foglalkoztatott a dolog, mert akkor volt még matrica. -
M@nH.
aktív tag
válasz Magnum_ #129880 üzenetére
Akkor vagy Mannol marad, vagy még a MOBIL Super 3000 X1 5W40 amit gondoltam tölteni az 1.8T-be. De az a baj h a Fuchs is ígéretesnek tűnik. Na és akkor eljutok arra a pontra, hogy jön a nagy dillemma, melyik legyen.. De talán ezek közül bármelyik is lesz ha 10000km-nél tovább nem gyötröm, baj nem lehet.
focvis, lenko: Szűrőkből én is Mahle párti vagyok[ Szerkesztve ]
-
M@nH.
aktív tag
Az olajjal igyekszem azért belőni valami közép ár kategóriát, de a legutolsó castrol (edge) olajom 14-15k körül volt. Ahogy most néztem pl Mobil-al ez most megállna 10k-ban ami azért elég jónak mondható.
Szűrőből meg igazából mindig azt veszem ami épp jobb árban van, de Mann és Mahle alá nem adok Üzemanyag szűrőm pl. Mann lett mert jó árban volt. A levegőszűrőm, pollenszűrőm pl Mahle. Pollenszűrővel is jó tapasztalataim vannak, mert előtte valami olcsóbb volt és hiába volt az is aktív szenes, sokkal rosszabb volt. Ha előttem valami koromgenerátor haladt, igen erőteljesen éreztem a kellemetlen szagát. Oké ez a Mahle volt vagy 5k körül, de szerintem sokat számít. Viszont a Mann új pollenszűrőjére is kíváncsi vagyok, amin van valami plusz réteg, de most nem jut eszembe milyen fantázianeve is van.
-
M@nH.
aktív tag
válasz VR6-Fan #129903 üzenetére
Igaz, azt még nem is néztem meg, de kár lenne kihagyni a következő karbantartásból, mert sok múlhat rajta és nem nagy tétel, csak alá kell menni. De a csere kb tavaszra várható és amúgy sem úsznám meg a kocsi alá menetelt, mert vár rám még egy váltóoldali gumiharang csere is
Jah tömítésen én soha nem spórolok, nemszeretem azt a jó az még hozzáállást, majd max erősebben meghúzzuk és annyi. Utána meg majd tördeljük a csavarokat kifelé, vagy húzgáljuk ki a menetet is lazításkor. Kedvencem a nagy hőnek kitett átmenő saválló csavarok, könnyebb túlhúzással elpattintani őket, mint meglazítani -
M@nH.
aktív tag
válasz gzbotii #130081 üzenetére
Ez szerintem is felháborító és minimum megér egy reklamációt, hisz ezek szerint náluk ez belefér? Mert nem történt baj? Azért kíváncsi lennék mi lenne, ha pont egy éles kanyar előtt történt volna ez? Mert az biztos, hogy vannak olyanok is akik simán belerongyolnának a kanyar melletti falba, szakadékba, stb. a váratlanul jött szíjlepottyanás miatt.. Ugye szervó sincs ilyenkor (legalábbis nálam pl.) és akkor lehetne karokat tárogatni. Ez valóban abszolút foglalkozás köreben elkövetett veszélyeztetésnek minősül.
Bocs de ez most belőlem is kijött.. oké hibázni lehet, csak azért a végén én pl. mindig átgondolom, hogy minden a helyén van e és le van e húzva.. -
M@nH.
aktív tag
válasz Brumi˘ #132895 üzenetére
ebay-en és alin csak ezeket a 60 és 146mm-eseket találom, de ami nekem van az 138mm-es. Ránézésre a közepe is kicsit másabb, ami belepattan a felni középbe, szóval bizonytalan vagyok. Azért reméltem hátha valakinek van 1db eladó és akkor még heteket sem kell várnom rá
-
M@nH.
aktív tag
AQA 1.8t-vel kapcsolatban egy kérdés. A3 8L fél kijelzős óracsoportnak tudtommal jeleznie kellene, ha nem jó az olajszint szenzor. Na de nálam akkor sem jelez, ha nincs olaj a motorban, se akkor ha le van húzva a csatlakozó róla. Olajcsere alkalmával teszteltem. Ezt mi okozhatja?
-
M@nH.
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #137366 üzenetére
A3 8L. Nekem is ilyen van, annyi különbséggel, hogy 3 ajtós és quattro, de ugyanúgy 1.8t 110kw. Én szeretem, csak mint minden autónál ennél is figyelni kell az olaj, levegő, üzemanyag stb szűrők/folyadékok cseréjére és lehetőleg ne az olcsóbb kategóriából válassz.. Voltak vele nyűgjeim (gyújtótrafó miatt 3 hengerrel mentem haza 63km , vákuum probléma miatt vészüzemmód pl), de szerencsére elég sok helyen (itt is) találni segítséget ezzel a motorral kapcsolatban.
-
M@nH.
aktív tag
A mai nap rászántam magam, hogy a még anno felfedezett furcsa vezetékkötegeknek utánajárok, hogy mik is azok a szemmel láthatóan nem gyári vezetékek, illetve elcsípett vak vezetékek. Végül ennyi kacatot sikerült kidobálni az autóból
Valami Ericsson gsm modem féleség antennákkal, meg több egységgel összekötött hangszórós mikrofonos infraledes csodakütyük összesége, amik szépen a gyári kötegre voltak ráforrasztgatva Még egy Westel900-as sim kárta is volt benne.
Ez vajon milyen célt szolgálhatott? Valami helymeghatározós cucc lehetett? Vagy más? -
M@nH.
aktív tag
válasz diablo1984 #140019 üzenetére
Több mint valószínű De érdekes mert még a motortérbe is volt egy szirénája, plusz a motorháztető mikrokapcsolójára is rá volt gányolva egy szál vezeték. Lehet valamilyen feltörés elleni cucc, ami akár sms-t is küld ha valami történik. Bár ezt csak abból gyanítom, hogy megpróbáltam rákeresni a típusszámokra, igaz alig alig található valami.
-
M@nH.
aktív tag
Sziasztok, ma reggel visszatért a rémálmom:
17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit ExceededKb. másfél éve szivatott ez már engem, de akkor a kirepedezett fékrásegítő vákuumcső, levegőszűrő, üzemanyag szűrő valamelyikének cseréje megoldotta a problémát. (a szűrők cseréje amúgy is akkorra volt tervezve) De most újra visszatért és kíméletlenül egy pályára való felhajtás közben dobta át a motort vészüzemmódba, miközben 4-esben gyorsítottam volna.
A kérdésem, hogy milyen szenzor adatokat vesz figyelembe ez a nyomaték monitorozás? Gondolom valamelyik érték csúnyán tűréshatáron kívülre kerül. Melyik blokkokat kellene logolnom? Elsőre maf, map, beszívott levegő hőmérsékletre gondolnék, talán még vízhőfok, de lehet hogy kb mindent figyel. Ezért írok, hátha valakinek van tapasztalata ezzel a hibával, vagy tudja melyik adatokat figyeli ilyenkor az ecu.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...