-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok.
Mitől van az, hogy az olajbeöntő sapka körül folyik az olaj? Ha letekerem járó motornál a sapkát, kicsit szórja az olajat.
Az autó egy Audi A4 B6, 1.9 pdtdi. 2 hete van meg, többnyire ismert előélettel, az órában 155k km-el (kac-kac). Az autó pár éve kapott egy BV43 turbót saválló coolerezésssl, meg persze a program is írva lett. A motor szépen jár, hangra csendesebb, mint amit eddig hallottam 1.9 pdtdit, PD elemek korrekciója egy tizeden belül van, az eddig vezetett kb 600 km alatt olaj, vagy víz fogyasztást nem vettem észre, nem füstöl kéken. A szelepfedélről ami jön szellőző cső, ott nem vettem észre olajat.
Remélem leírtam mindent.Előre is köszi
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Remélem tud valaki tanácsot adni.
Az autó egy Audi A4 1.9 pdtdi, tegnap néztük, hogy a szinkronszög +1,1-1,6 között ugrál, ugye az ideális 0 lenne, ilyen kis eltérésnél van értelme állítani rajta, hogy nulla legyen?
Köszi.
Szép napot mindenkinek. -
molacika91
tag
válasz Mágus2 #127703 üzenetére
Rendben, köszi. Akkor marad így egyenlőre, néztem most és leginkább 1,1° néha 0,5 és 1,6.
Rég olvasom a fórumot, és hátha látatlanban is tudsz rá válaszolni, finom remegés mitől lehet? Érezni az egész autón, nagyobb fordulaton kisebb a remegés. Azt tudom, hogy nem gyári jeladós motortartó bak van a kocsiban, hibakód is van rá.
Mi a szerepe annak a jeladónak rajta? Ötletem sincs. -
molacika91
tag
Sziasztok!
Felkerültek a nyári kerekek az autómra (Audi A4 B6) és elvittem beállíttatni a futóművet, mert már a téli kerekekkel is volt egy enyhe jobbra húzás.
Beállítás közben a hátsó futóművel nem voltak gondok, az összetartás lett állítva, az elsőnél viszont állítani kellett szintén az összetartáson, valamint állítani kellett volna a kerékdőlésen.
Azt mondták az első futóműnél nem lehet kerékdőlést állítani pedig bőven -1 fok fölötti értékek voltak.
Beállítás után az autó szintén jobbra húz egy kocsit és a kormány egyenes haladás közben balra áll egy kicsit (állítás közben középre volt fixálva).
Ez a jobbra húzás lehet a kerékdőlés miatt? Mit lehet ezzel kezdeni, csonkállványt cserélni? (Egyébként a futóműben nem lóg semmi.)Üdv.!
[ Szerkesztve ]
-
molacika91
tag
válasz Mágus2 #133187 üzenetére
Nem tudok róla, hogy komolyabban törve lett volna. Elvileg minden teljesen jó, csak a dőlés nem.
Azt mondták a csonkállványt kell cserélni, azok görbülnek el ezeknél. Négy hónapja van meg az autó, akkor ilyen gond nem volt, most az utóbbi időben kezdtem azt érezni, hogy húz jobbra, felkerültek a nyári gumik és azért gondoltam az állításra, hogy az új gumi ne kopjon el. De nem lett jobb... -
molacika91
tag
válasz Mágus2 #133193 üzenetére
Ha oda jut a dolog, hogy cserélni kell a lengőkarokat, akkor milyen márkát javasolsz? Csak a lemförder, vagy valami más márka?
Ebben már alumínium a csonkállvány, de akkor is egy eléggé nagy fémdarab, meg kb. 6000 km-el ezelőtt amikor megvettem nem volt ilyen gond, hogy húz. -
molacika91
tag
válasz zsolt19900 #136360 üzenetére
Van olyan eset, hogy nincs motorszám, csak motorkód.
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy motortartó bak csere előtt állok (Audi A4 1.9 2002). A bal elsőt már cserélte az előző tulaj nem gyári, nem jeladósra, de a hétvégén ránéztem a jobb oldalra, felhúzva rajta a gumi sapkát már olajos a bak, gondolom illene cserélni. Csak gyárit, érdemes beletenni, vagy van valami más ajánlott márka is?
A másik kérdés, hogy csepeg a hűtővíz bal elől a hűtőnél, itt az 1-es jelű alkatrésznél. Segítene a gondon ha az 5-ös számú tömítést kicserélnénk?Köszi.
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Ha már olaj téma, akkor én is kérdezek, csak ez váltó olaj.
Audi A4 HCF kódú váltóba milyen olaj kell?
Ha jól látom akkor G052911 vagy G052532? Mennyiség az megfelel 3 liter?
És csak gyári olaj vagy pedig akár ez is mehet bele?
Még egy kérdés, hogy ez az olaj 75W-80, vagy 75W-90 viszkozitású? A két gyári számra keresve mind a 2re találtam példát.Köszi a segítséget.
-
-
molacika91
tag
válasz Richard! #144945 üzenetére
Szia!
Nekem A4 B6 2002.12. havi autón Bosch Aerotwin A933 lapátok vannak, mindkét lapát 55 centis, én meg vagyok elégedve vele.
Elvileg ez sem 2002-es autóra való, mégis ilyen kell. -
molacika91
tag
válasz Richard! #144994 üzenetére
Na megnéztem, A933 S lapátok vannak fenn. Itt van kép a dobozról, plusz egy a karról is. Sajnos nem sikerült levenni a lapátot a helyéről, hogy meg tudjam mutatni milyen a kar vége, de kerestem egy képet, ezen látni a kis képen, pont olyan nekem is.
Nem tudom neked milyen felfogatás kell, ha nem ilyen. -
molacika91
tag
Sziasztok!
Gondolom jönnek majd még ilyen kérdések, most hogy jön a hideg.
Az autó egy Audi A4 1.9 PDTI, AVB motorkóddal.
Az normális 0 fokban ha kb 1 perc jártás után indulva, a fordulat 1500-2000 között tartva, majd kb 3 km után 2000 környékén olyan 110es tempó körül, és a víznek kell kb. 10 km és akkor még csak 80 °C?
110-120 -al haladva a víz 84-87 °C, majd ha megállok alapjáraton visszahűl 78-80°C-ra.
140-es tempónál 89-91°C.
Egy bluetoothos kütyüvel néztem az értékeket. Érdemes lenne termosztátot cserélni?
Ha igen, akkor van abból valami ajánlott márka?
Köszi. -
molacika91
tag
Sziasztok!
1.9 pdtdi AVB motorkódú motorba mehet ez a fagyálló? Úgy látom ennél is fel van tüntetve a G12 kód. -
molacika91
tag
Sziasztok!
Az autó egy 2002es Audi A4, 1.9 Pdtdi AVB motorkóddal. Az utóbbi időben hangosabb lett a motor, különösen gyorsításkor hallani, hogy hangosabban kopog. Tegnap levettük a szelepfedelet megnézni, hogy a himbatengelyekben benne van-e a dugó, és ránézni a vezérműtengelyre. A dugók megvannak, de a vezérműtengelyen 3 bütyöknél szerintem eléggé lehet látni a kopást. Van itt róla pár kép.
A hidrotőkéket megnyomkodtuk, 8-ból 6 tőkét egy kicsit be lehet nyomni, 2 teljesen kemény. A légszűrőnél enyhén lehet hallani egy kis dohogást.
A képek és a leírtak alapján mi a véleményetek? Cserélni kellene a vezérműtengelyt és a hidrotőkéket is?
Amennyit lehet a képeken látni, az már nagy kopásnak számít? Valamit gondolom az összes hidrotőkének keménynek kellene lennie.Köszi.
-
molacika91
tag
válasz Mágus2 #149360 üzenetére
Köszönöm.
Ha már ott matatunk, akkor érdemes a PD elemeken a tömítést cserélni?
Szerinted is érdemes lehet bele bontott tengelyt tenni? Ismerős cserélt már párat, és ő mindig bontott gyárit keres. Kicsit félek attól, a gyári új viszont horror áron van, szóval valami utángyarott ami még szóba jöhet.
Érdekes egyébként, hogy mintha olajcsere után kezdtem volna hallani. 5W-40 VW505.1 ment bele most is, de gondolom itt jöhet ki az, hogy az előző tulaj 5W-30-at rakott bele végig. -
molacika91
tag
Sziasztok!
Ismerősöm most vett egy 2008-as Audi Á 4-et 2.0 crtdi CAGA motorkóddal.
Az autóban 310e km van. Mit érdemes rajta megnézni, illetve cserélni. Eddig arra jutott, hogy a vezérlés és az összes folyadék. Vezérlésnél van ajánlott márka? Azt mondja nagy a választék és nem tud dönteni. Olajból ugye 5W-30 kell bele ami megfelel a VW507.00 minősítésnek?
Köszi a segítséget. -
molacika91
tag
Sziasztok!
Egy újabb kérdéssel fordulok hozzátok. Az autó egy Audi A4 2002 évjárat, 1.9 Pdtdi AVB motorkód, 6 sebességes talán HCF kódú váltóval.
A jelenség az, hogy remeg az autó 70-200+ km/h (német autópálya) sebességnél, érezni a kasztnin de a kormányon is, enyhén ha mozdítok a kormányon bármelyik irányba, akkor változik a remegés, ugyan így másabb a remegés gyorsítás, motorfék, vagy tartott gáznál. Ha nagyon figyelek akkor 50 km/h sebességnél is érezni kicsit kanyarban a kormányon.
A centírozást kizárnám, amikor volt vele gond, az másabb volt, csak a kormány remegett.
Az alsó lengőkarok nemrég lettek cserélve, fék szintén.
A belső feltengely csukló kezdi megadni magát? Úgy tudom ezeknél az autóknál szokott vele probléma lenni.
Remélem tudtok segíteni, hogy merre keressem a hibát.
Köszönöm. -
molacika91
tag
Sziasztok!
Az autó egy Audi A4 B6 2002-es évjárat. A bal első ablakemelő megadta magát. Lefelé az utolsó kb 15 cmen csúnya hangja volt de lement az ablak (automatán). Felfelé ropogó hanggal sikerült felhúzni, de megállt az ablak felfelé kb. 5ször (muszáj volt felhúzni) és szintén csúnya hangja volt.
Nekem is a bowden és a műanyag elemek mehettek tönkre?
Mivel az autó 2002es, de ezen az oldalon az első ajtóhoz a szett jó lehet hozzá? 2003-tól írják. ETKA szerint én a 2002-es és 2004-es évjárat között nem látok különbséget.Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Az alany egy Audi A4 B6 2002-ből. A mai napon reggel letöröltem a párát az ablakról és az ablaktörlő lassított felvételben megy. Mit lehet ezzel kezdeni?
Köszönöm. -
molacika91
tag
válasz BUZZLGHTYR #160181 üzenetére
Szia.
Szerintem az akksi kezdi megadni magát. Indításkor annyira leesik a feszültség és azért bejelez az ABS.