- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Netflix
- Windows 11
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Készülök venni egy 2000-es évjáratu Seat Leont 1.6 16V.
Kérdésem mire kell ennél a típusnál odafigyelni illetve ahogy olvastam ezek eléggé megbízhatóak voltak.
Előre is köszönöm. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Csatlakozok én is a topikhoz egy Seat Leon 1m 1.6 autóval. AKL motorkód.
Jelenleg a következő problémám van.
Hidegen jár mind a 4 henger majd kb 10km után miután már meleg minden eltűnik 1 henger hol van 4 henger hol csak 3. Gyertyát cseréltem(amúgy is ideje volt elég régi volt már benne) következő tippem a kábel lenne.
Ha esetleg másnak is volt hasonló problémája szívesen fogadok tanácsot.
Köszönöm. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Még mindig Seat Leon 1.6 SR AKL motorkód.
Kapott 4 új gyertyát, 4 új gyújtógyertyát + kapott trafót is.
A jelenség, hogy miután bemelegszik a motor elkezd rángatni, illetve erőtlen is olyan mintha kihagyna egy henger .
Ha valakinek van tippje szívesen fogadom. -
Nemt0m12
tag
válasz Speeedfire #132407 üzenetére
Konkrétan minden ki van cserélve.
Gyertya, kábel, trafó.
Hidegen minden jó megy is, ha odalépek neki.
Aztán mikor kezd bemelegedni, akkor jön elő a rángatás, valamint ilyenkor ha leállítom elég nehezen is indul be.[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
válasz Speeedfire #132431 üzenetére
Oké amint a gép közelében leszek rakok fel.
A furcsa az , hogy hidegen semmi baja majd melegen egyszer csak elkezd rángatni 2 ezer felett onnan 5500ig rangatva elmegy onnan meg nem is megy tovább, illetve leallitas utan nehezen indul ennyi. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Elkezdtem kicsit kitakarítani a kocsiba a dolgokat.
Fojtószelep, légtömegmérő stb, amíg nem jönnek meg az alkatrészek.
Közben találtam egy kósza földelés kábelt, nem tudja véletlenül valaki hova tartozhat? Sehol nem találom a helyét.
[link] -
Nemt0m12
tag
válasz bitpork #132575 üzenetére
Úgy tudom ha nem áll be normális üzemre akkor kell tanítani neki, hogy igazítsa hozzá magát a tiszta fojtószelephez, de ez kiderül majd indításkor, viszont meglett a földelés helye is.Nem is értem, hogy lazulhatott ki annyira az anya, hogy kiessen hacsak nem az előző tulaj akitől vettem nem húzta rá.
[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
A történet folytatódik.
Még mindig rángat, illetve nehezen indul melegen a Leon.
Kábel,trafó,gyertya,vízhőfok jeladó,benzinszűrő,légszűrő, minden ki van cserélve + megtisztítva(légtömegmérő+fojtószelep etc.)
Egyszerűen kifogytam a tanácsokból .
Az új hőgomba is érdekes számomra folyamatosan azt jelzi, hogy hideg a motor de ha megfogom a vízcsövet tűzforró, persze ha leállítom és ráadom a gyújtást akkor már mutatja a hőfokot persze csak addig amíg el nem indulok(kb 20m) persze a vízcső ilyenkor is tűzforró.
Szóval ha esetleg van még valakinek valami tippje akkor szívesen fogadom.
Gépre rádugták semmi hibát nem írt.
Más nem megy szerelőhöz(másikhoz) bár gondolom az zsebbe nyúlós lesz megint.[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
Végre sikerült megoldást találni a rángatás és a melegen nehezen indulás problémára.
Főtengely holtpont jeladó és vezérműtengely holtpont jeladókat kellett kicserélni, azóta megint repeszt a gépsárkány.
Természetesen én is lövök majd róla képet. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Szeretnék segítséget kérni, hogy Seat Leon 1.6 AKL motorhoz, milyen váltó illetve szervó olajat ajánlotok.
Előre is köszönöm. -
Nemt0m12
tag
válasz Pubszon #135098 üzenetére
Szia.
Alsó holtpont jeladó és vezérmű tengely felső holtpont jeladót cseréltek, azóta működik rendesen a kocsi.
Viszont ha minden igaz szét kellett bontani a vezérlést mert valahol alatta van a jeladó, nekem ez 65 ezer forintba került, cserélték a 2 jeladót és a szíjat is ,mivel amúgy is cseréltettem volna. -
Nemt0m12
tag
válasz Speeedfire #137246 üzenetére
Nálam sem lehetett kipattintani az antennát, kénytelen voltam cserélni az egészet. Igaz nálam a gumi réteg is el volt repedezve amibe az antenna van.
Nekem mondjuk nem ilyen magas az autó, igaz forgalmiban sportként szerepel lehet amiatt alacsonyabb kicsit.[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
válasz Speeedfire #137252 üzenetére
Annyira nem nagy meló.
A felső takarót kell kipattintani, utána lehúzod a felső kárpitot kicsit és hozzá is férsz, azt hiszem 22es kulcs kellett rá.
Ha gondolod le tudom fotózni nekem milyen magas. -
Nemt0m12
tag
válasz Speeedfire #141932 üzenetére
Szia.
Ilyen motorház burkolatot hol lehet kapni?
Vagy ilyet már csak a bontóban érdemes keresni ? -
Nemt0m12
tag
válasz Speeedfire #141935 üzenetére
Köszi
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Tudja véletlenül valaki, hogy Seat Leon 1.6 SRnél mennyi a szervó olaj ?
Le szeretném cserélni és jó lenne tudni hány liter olajat kéne venni hozzá.
Előre is köszi. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Az utóbbi napokban folyton visszajön egy hiba.
throttle body actuator v60Kérdésem, hogy elég csak megpucolni a fojtószelepet vagy ez már a szelep végét jelenti ?
Reggel hideg indítás után szokta bedobni mikor indulnék el nyomom a pedált viszont nem történik semmi, amint felengedem és újra rálépek a gázra utána nagyon szépen megy.
Az alapjárat amúgy rendben van 768 és 800 között ingadozik miután bemelegedett.Előre is köszönöm.
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Az utóbbi időben megjelent egy hibakód ami mindig visszatér van ,hogy 1 hétig semmi van, hogy indítás után egyből beleírja magát.
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Lower Limit
Általában hidegindítás után írja bele magát, miután elkezd rakoncátlankodni az alapjárat fel le ugrál majd kb 2-3 mp után beáll normálisra ezután többet nem jelentkezik a hibakód ha törlésre kerül.
A szonda kb 3 hete lett cserélve vadi új Delphi szonda lett vásárolva bele.
Amúgy az autó nagyon könnyen indul a reggeli hűvös időben is, fogyasztása teljesen rendben.
1.6 SR AKL motorkód.
Ha van valakinek ötlete azt szívesen meghallgatom. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Egy igen érdekes problémával állok szemben, eddig nem igazán zavart de most foglalkoznék vele kicsit.
Olyan problémám van, hogy a vízhőfok mutatom elég hülyeséget mutat.
Vag com szerint rendben van a vízhő 90 fok menet közben, viszont az óra csak olyan 75 fokot mutat.
Ha felmegyek pályára akkor is programból nézve nem esik 90.
Érzékelőt már cseréltem hátha az a baja de ugyan úgy változatlanul rossz értékeket mutat az óra.
Létezne, hogy valami megadta magát az órabán?
Válaszotokat előre is köszönöm. -
Nemt0m12
tag
válasz molnarpeter #144201 üzenetére
Óratesztnél szépen beáll 90 fokra a mutató, ahogy kell.
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne ,hogy az alábbi alkatrészre lenne szükségem.
06A103465B viszont ilyet sehol nem találok, hanem csak a 06A103465 jelzésű van.
Ahogy a képeken néztem csak méretbeli különbségek vannak.
Kérdésem, hogy AKL motorhoz jó ez is vagy szükséges a B végű.
Előre is köszönöm. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Egy olyan problémával fordulnék hozzátok,hogy hazafele jövet egyszer csak rántott egyet az autó.
Lámpánál megállva a fordulat nem a szokásos 800-ra állt be hanem fixen ott maradt 1100-on.Nagyobb gázadásra visszaesett 800ra viszont kis idő múlva magától megemelte megint 1100-ra.
Kiolvasás után az alábbi hibák voltak benne.
00282 Throttle position actuator v60
44-10 short circuit
00553 19-00 Idle speed regulation lower limit.
A rendszer fals levegő mentes ez ellenőrizve lett.
2 hete lett pucolva a szelep alapbeállítás megtörtént amit sikeresnek is írt.
Létezne, hogy ennek a fojtószelepnek ennyi volt?
Törlés után nem sok idővel is visszajönnek ezek a hibák de van amikor csak időszakosnak írja a hibát.
Az autó Seat Leon 2000-es évjárat AKL motor.
Válaszotokat előre is köszönöm. -
Nemt0m12
tag
válasz Nemt0m12 #154009 üzenetére
Sziasztok.
Erre reagálva kicseréltem a fojtószelepet Mágus tanácsára.
2 hétig minden szuper volt ma viszont ismét történt valami.
Fordulat szintént fent ragadt 1200-on.
Hibatároló olvasás után ezek voltak benne.00282 Throttle Position Actuator V60
17-10 Control difference Intermittent
00282 Throttle Position Actuator V60
16-00 Signal outside Specifications
Létezne ,hogy ennyit bírt volna az utángyárott fojtószelep ?
1.6 AKL a motor
Válaszotokat előre is köszönöm. -
Nemt0m12
tag
válasz Nemt0m12 #154673 üzenetére
Sziasztok.
Erre esetleg valaki Kábel hibára gyanakszom de nem vagyok benne biztos.
Más:
Most a nagy eső miatt észrevettem ,hogy hátul beázik az ajtónál és szeretném megcsinálni, viszont sehogy sem jöttem rá ,hogy kell levenni a kurblit
Seat Leon 2000 évjárat.
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
válasz Mágus2 #154856 üzenetére
Köszi, Era lesz a márka. Gyárival amíg ment semmi ilyen nem volt. Ezzel ráadásul nem is egyenletes az alapjárat melegen 764-864ig ugrálgat. Amit még megfigyeltem most,hogy padló gázon 103,5 fokra írja a fojtószelep nyitási szögét ami lehetetlen Direkt nem akartam bontottat mert ki tudja az is meddig megy el .
Persze ha kell logot tudok csinálni. -
Nemt0m12
tag
Sziasztok,
Remélem tudtok segíteni egy jó ideje küzdök egy hibával ami még mindig fent áll.
Az alany egy Seat Leon 1.6 SR AKL motorral.
A hiba az ,hogy alacsony sebességnél ha rálépek a gázra ránt egyet az autó, ugyan ez igaz gázelvételnél is, viszont nem mindig csinálja Van amikor nagyon finoman elindul ahogy kellene neki mindenféle rántás nélkül.
Klímával ez a helyzet még rosszabb mert ott ha lassítok és kinyomom a kuplungot 500-ra beesik a fordulat
Elég sok szerelőnél voltam vele de legtöbben csak ennyit tudtak mondani "ezek ilyenek".
Az autóban elég sok minden cserélve lett az idők alatt.
Trafó(elrepedt) csere NGK-ra.
Gyújtókábel,gyertya,gyújtásjeladó(bosch),főtengely jeladó(bosch),lambdaszonda(bosch),
Injektorok pucoltatva lettek és be lettek méretve, nem csöpögnek be és ugyan annyit szállítanak.
Fals levegőt se szív sehol ez többször ellenőrizve lett.
Üzemanyag pumpa is be lett méretve próba padon--> cserélve lett VDO-ra mert nem szállított eleget.
Folytószelep nem rég lett cserélve mert a gyári elhalálozott, majd az utángyártott rá nem sokkal gariban ki lett cseréltetve hasonló okokból, viszont azóta is van egy hiba ami folyton előjön és ez az egyetlen hiba kód amit az autó beír.
00282 Throttle Position Actuator V60
17-10 Control difference Intermittent--> ez hol időszakosnak írja be hol pedig csak simán.Ami nekem feltűnt az az, hogy a 2. rubrikában a f.szelep értéke +/- 2 századot változik ráadott gyújtás mellett ami véleményem szerint fixnek kéne lennie.(járó motornál 2 és 3,5 fok között ugrál a f.szelep nyitási szöge)
Én arra gyanakszok ,hogy valahol a csatlakozó környékén lehet a hiba, viszont sehol nem találtam meg a láb kiosztását és ,hogy mekkora feszültségnek kellene rajta lennie.
Esetleg ha van valakinek ötlete és tudna segíteni azt szívesen fogadom. Ha kell logot is tudok csinálni.
Előre is köszönöm
Ami lemaradt ,hogy be van adaptálva a szelep és a gyertyákon pedig semmi szokatlan nem látszik mind a 4 őzbarna színű.[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
válasz Morris #157640 üzenetére
Jah igen lemaradt az már megvolt, mert folyamatos lambda szonda hibát dobált, mint kiderül beázott a régi és ez típushiba .
Amíg működött a gyári fojtószelep, azzal is ezeket csinálta..
Most volt egy kis időm lehúztam a légtömegmérőt így sokkal szebben járt a motor alapjáraton, benyomott klímára se kezdett el hintázni fel le a fordulat. Ezt ki lehet valahogy mérni , mekkora feszültség értékeknek kellene ott lenni ?Igen fel lett tanítva.
[ Szerkesztve ]
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok,
Lengéscsillapítót keresek 1M Leonba(előre és hátra), viszont nem tudok dönteni melyik márka lenne jobb.
Sasch vagy Monroe?
Árban nagyjából mind2 ugyan ott van szóval az ár nem tényező.
Előre is köszi.Más: Az normális ha járó motornál leveszem az olajbeöntő kupakot és megváltozik az alapjárat? Ilyenkor beírja a lambdát is hibának. AKL motor.
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Alany egy Seat leon AKL motorral és a fékrásegítőre menő műanyag vákuum csőre lenne szükségem.
A problémám annyi, hogy lekopott a régi csőről a gyári számnak a vége.
Kérdés ,hogy ez lenne a megfelelő cikkszámú alkatrész hozzá ? 1J0 612 041 EF ebből amit találtam kép alapján viszont van egy kis kivezetés is a vissza csapó szelepen a mostanin viszont nincs.
Előre is köszi!