Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joci2000

    aktív tag

    Sziasztok

    Azt szeretném megkérdezni, hogy találkozott már valaki klón vcds kábellel, ami mk2-es octaiva-val (1Z) működőképes?

    Illetve miért a VCDS kábel az ami itt leginkább elterjedt? A klón VAS 5054a miért nem? Oké, jóval drágább (60usd alatt), de gyári program van hozzá, magyar nyelvvel, illetve mindegyik VAG kocsit tudja kezelni és flash-elni is tud. Bármilyen Win-en elfut, BT-n keresztül is megy, van használati utasítás és segítő magyarázó funkciói is vannak.

    Én DIY párti vagyok és igen szeretném tudni, hogy mi zaljik a kocsiban, hogy ne az jöjjön le, hogy nah a szervízben már megint csak le akarnak húzni. Egy ilyen diagnosztikai interfész sokat segíthet ezen, ha tudom, vagy legalább utána tudok keresni neten mi lehet a baj. Esetleg magam is meg tudom csinálni, és nem kell egyből szervízbe szaladni, ha kisebb a baj. A tudás hatalom mondhatni, de jól el van rejtve a nagyközönség elől.

    Sokat nézegettem utána melyik lenne a kedvezőbb számomra, de igazából olvasva itt a forum beszélgetéseket, a VCDS jött le, hogy az a nyerő itt többeknek. De van megfelelő support hozzá? Azért nem hozzáértően igencsak el lehet állítani a kocsit egy ilyen kábellel. Klón kábelt feltételezve a gyártói(Ross-Tech) support lényegében szóba se jöhet, max amit a honlapján közzé tett és a google ki tud adni magából. Youtube esetleg. Van esetleg valami infó arról, hogy mit és hogy lehet VCDS-el akár beállítani? pl egy leírás, hogy akkor a VAG kocsik így működnek, és ez a VCDS- progi ezeket tudja, konkrétan egy funkció leírás, útmutató? Nézegettem a VCDS progi config állományait, ami az egyes hw-ek kódolása és adaptation funkcióit írja le, Az tökre világos. De a kódolt állományok kapcsán már nem lehet előrébb jutni. Engem speciel az adaptation beállítások érdekelnének, de erről nem találtam konkrét listát, hogy x vezérlő, y verziója ilyen és olyan funkciókat tud, ezt és azt lehet beállítani rajta.

    Amilyen érdekességet találtam, hogy: autóban be van kapcsolva menetközben a központi zár. Kiszálsz a központi zár nyitása nélkül (ajtó kart 2x meghúzva, kulcsot kiveszed(automatice kulcskivevő nyitás nincs aktiválva), mész hátra a csomagtartót nyitni a távirányító középső gombjával, majd lecsukod, erre a központi zár automatice visszazár mindent a kocsin, a vezető oldali ajtót is. Ezt ha járó motorral teszed és nem ül bent senki (pl csomagtérbe kell valamit betenni, te meg csak kinyitod a járó motornál a kulccsal a hátulját, majd kiszálsz segíteni bepakolni) konkrétan járó motorral kizárod magad a kocsiból, amint végeztetek a bepakolással. Szerencsére még nem történt ilyen velem, de nagyon meglepődtem az első ilyenen, amikor visszazárt (kulcs szerencsére nálam volt ekkor és nem járt a motor).

    VAS részről pedig a programban van az útmutató is lényegében. "Guided diagnostic" formájában. OK, kérdés mennyire van ez funkciót tekintve teljes mértékben prezentálva a felhasználónak?

    És akkor egy kis reklám, amiket neten találtam és érdekes lehet más számára is:

    Carista: Androidos app, ami ELM327-es BT adapterrel (ha nem valami 2.0-ás hamisítvány) képes némi LONG és SHORT coding-ot és némi adaptation beállítást változtatni a gépjárműn menüvezérelten. Ezt próbáltam is, működött. Viszont lehetnek benne bug-ok, mert találtam olyan funkciót benne, ami nem pont úgy írta ahogy a kocsi épp működik. Szóval vigyázni kell vele.

    Találtam még az obdeleven applikációt, ami szintén androidos kódolást és adatpation beállítást tud módosítani, de saját adapter szükséges hozzá és előfizetés, így aztán ezt nem próbáltam, de érdekesnek tűnik. Bár VCDS-t birtokolva... Talán mobilisabb lehetne.. VCDS még nincs mobil ketyerére, ami tud is beállításokat módosítani?

    A VAS megoldás megy mobil ketyerén, hála a windózós tableteknek.

  • joci2000

    aktív tag

    Üdv mindenkinek!

    Erről a helyről van valakinek vásárlási tapasztalata? Mennyire megbízható?
    [www.autoalkatreszonline24.hu]

    Vennék egy fékszettet és itt elég kedvező árfekvésben vannak a tárcsák/betétek (a többi bolthoz képest).

    előre: ATE 312mm sima, ATE betétekkel
    hátra: ATE 282mm, ATE betétekkel

    A célgép egy '08-as Octavia RS (BWA motorkód)

    A powerdisc-nek van hozzáadott értéke normál RS használat :) mellett?

    Másik dolog: kompressziót mérnék gyertahelyen. Azt meg tudná valaki mondani, hogy mennyinek kellene lennie a gyertyánál mért kompressziónak egy bwa motornál? 10.3-as kompressziós arányt írnak, de nem vagyok biztos benne, hogy nekem ez kell. Ez most a kompresszió mértéke bar-ban, vagy a levegő, üzemanyag aránya nyomás alatt? vagyis 10.3/1 levegő/üzemanyag keverési arány?

  • joci2000

    aktív tag

    válasz Mágus2 #139465 üzenetére

    Szuper, köszönöm, ezt kerestem! Sűrítési végnyomás :) így már megvan.

    Egyébként a mérés közben a benzin pumpa biztijén kívül érdemes még valami mást is "lekapcsolni"?

    @simonjoe, kk831228: köszönöm az infót.

    [ Szerkesztve ]

  • joci2000

    aktív tag

    Sziasztok

    2008-as mk2 non-fl octavia-hoz szeretnék gyújtáskapcsoló [betétet], mert a gyárival hibát dob. Viszont vettem egy OEM VAG-os kapcsolót (ami valami kínai szar volt igazából, csak a bárdiban ilyen néven adták, típus szám és VAG...), de az még rosszabb. Hidegben (5 fok alatt) nem kapcsol be csak kb 5.re. Ekkor 30-as terminál hibát dob a vezérlőbe. jobb időben pöccre indul, semmi gond. A kulcs első lépcsős elfordításakor nem ad jelet a vezérlőnek, a műszerfal nem kapcsol be. Ha tovább fordítom a kulcsot, akkor elindul a motor és a műszerfal is bekapcsol.

    A kérdésem, hogy milyen márkájút lenne érdemes választani, hogy ne legyen ilyen problémám? Érdemes valami utángyártottal próbálkozni? Vagy ez olyan alkatrész, amit a gyártótól érdemes beszerezni, mert a többi ugyanilyen fos lesz?

    Köszönöm előre is.

  • joci2000

    aktív tag

    válasz Mágus2 #144351 üzenetére

    Köszönöm az infót, én is ezt gondoltam alapból, hogy ez egy olyan alkatrész lesz, amin jobb nem spórolni utángyártottal, mert csak probléma lesz vele.

  • joci2000

    aktív tag

    Szép napot mindenkinek!

    Két kérdésem lenne, amiben szeretnék segítséget kérni, mindkettő indításgátlás kategóriában, kicsit elektornikai jellegű. A kocsi egy Skoda octavia 2 nonfl benzines bwa motórkóddal.

    Gyújtás megszakítás: Amit szeretnék, hogy a gyújtás kapcsoló elfordításakor ne legyen indítható a kocsi, ha nincs előtte pl 1 kapcsoló/relés vezérlő... bekapcsolva. Melyik vezetéket/vezetékeket kellene vezéreltetni, hogy a kocsi megszakított állapotban ne legyen indítható? Amit én gondoltam, hogy a gyújtás kapcsoló betét és a kormány elektronika közötti vezetéket trükközném meg, viszont a nagy kérdés hogy melyiket kellene?

    A kapcs rajzban ilyen megjelölései vannak: 30/15/p/75/50/86s. Ahogy nézem, a 30-as a fő vezeték, de azt nem nagyon lehet ahogy nézem, mert a P-vel kikapcsolt állapotban zárva kell legyen. Gondolom ez a CANBUS altatásához kell. Ha jól értem, akkor az 75-ös a gyújtás, a 50 az indítómotor, a 15 meg az ACC. A 86s nem tudom mi lehet....

    Szóval itt elég lenne a 75-ös vezetéket elvágni, hogy ne legyen indítható a kocsi?

    Benzin pumpa feszültség megszakítás:
    A másik elgondolás a benzin pumpa pozitív ágának vezérlése relével. A kérdés csak annyi, hogy hol fut a kocsiban a pozitív ér a pumpához? Próbáltam visszakeresni kapcsolási rajzokban, de csak annyi van, hogy 27-es biztosíték közvetlenül a benzinpumpára kötve... De hol megy a kábel a kasztniban hátra a jobb hátsó ülés alá? Műszerfalon keresztül a jobb 1 ülés mellett lent? vagy a vezető ülés mellett lent?

    Köszönöm előre is.

  • joci2000

    aktív tag

    válasz Mágus2 #146704 üzenetére

    Néztem mindkettőt. Lopás casco-t nem éri meg kötni rá, nem biztosítja a teljes autó piaci (-önrész) értékét, egyik sem... 10 éves autó, felejtős nekik.

    Váltózár és motortér zár van, gyári riasztóval (ami igen, mintha nem is lenne hozzáértőnek). De pont ezért szeretnék még valami trükköt. Az OBD csatit már megrendeltem. Én a 12V-t terveztem benne hagyni és az adatrészt levágni, hogy ne egyből az derüljön ki, hogy nincs áram a OBD-ben, mert 12V-t bármikor le lehet venni a bizti táblából. Az adatér hiány talán később derül ki és CAN-hez már többet kellene bontani.

    Itt egyébként még azt gondoltam, hogy felcseréni a pólusokat :) Az kisütné amit beledugnak? Vagy az adatrészre kellene a 12V-t átkötni, hogy elintézze amit rákötnek elektronikát?

    De igazából akkor lenne teljes, ha a gyújtás meg a benzinpumpa is meg lenne trükközve valami módon. A titkos kapcsolók gondolom a rossz illesztés miatt lehetnek kérdésesek. Rendesen összeforrasztva /relével minőségi kapcsolóval nem nagyon okozna gondot. Nekem :)

  • joci2000

    aktív tag

    válasz Danex #146713 üzenetére

    Több koncepció is felmerült bennem, hogy pl csinálni hozzá egy adaptert, ami vissza alakítja a jó lábakra az eredeti tartalmát. Így a szervíz is megnyugodna :)

  • joci2000

    aktív tag

    válasz Mágus2 #146716 üzenetére

    Igen, teljesen jogos a felvetés és tisztában vagyok vele, ha pont ezt akarják vinni, úgyis viszik, bármi áron. Csak akkor már kicsit megnehezíteném a dolgot, ahol lehet. :) Én személy szerint nem vagyok ellene, ha 2-3 dolgot kellene végrehajtani indítás előtt. Sajnos volt már példa autolopásra, így kicsit kompromisszumra vagyok ráállva ilyen téren.

    @Rick4: Nem felgyújtani akarom :) De nem rossz ötlet ez sem ;) Nah igen, pont ez a bajom a biztosítókkal. 4 ezerér 1 misiért.. ahogy néztem, kb 2,5 a kocsi piaci ára jelenleg. Vagyis kéne kössek rá 3 biztosítást, hogy a piaci értéke fedezve legyen... Ok, mondjuk az évi 12e tényleg nem egy nagy dolog. De vajon engedik-e 3x megkötni?

  • joci2000

    aktív tag

    válasz grizlisandor #148343 üzenetére

    Felbőszült? Jó hogy nem küldi el már a vevőt, mert érdeklődni mer, hogy milyen állapotban van, az a valami, amit árul...

Új hozzászólás Aktív témák